کانادا تقصیر گورهای جمعی را گردن واتیکان انداخت؛ پاپ باید غذرخواهی کند

به گزارش مجله مدیاپلیر، نخست وزیر کانادا با مقصر دانستن کلیسای کاتولیک در ماجرای پیداشدن گورهای جمعی بچه ها در مدارس شبانه روزی، گفت پاپ باید با حضور در این کشور شخصا از بومیان عذرخواهی کند.

کانادا تقصیر گورهای جمعی را گردن واتیکان انداخت؛ پاپ باید غذرخواهی کند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به جای عذرخواهی از طرف دولت فدرال این کشور از بومیانی که فرزندانشان قربانی جنایت نژادپرستانه مدارس دولتی شبانه روزی در سال های گذشته شده بودند، تقصیر را گردن واتیکان انداخت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ترودو از پاپ فرانسیس خواسته که شخصا به کانادا سفر نموده و به علت نقش کلیسای کاتولیک در اداره مدارس شبانه روزی که در محوطه آنها گورهای جمعی بچه ها بومی کانادایی پیدا شده، رسماََ عذرخواهی کند.

وی طی کنفرانس مطبوعاتی در اُتاوا گفت: من مستقیماََ با پاپ فرانسیس صحبت نموده تا او را درباره این موضوع تحت فشار بگذارم که نه تنها عذرخواهی وی لازم است بلکه باید در خاک کانادا از بومیان کانادایی عذرخواهی کند.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر کانادا بعلاوه اضافه کرد: من می دانم که سران کلیسای کاتولیک در حال آنالیز اوضاع و تعامل فعالانه درباره گام های بعدی است که باید برداشته شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1254

به "کانادا تقصیر گورهای جمعی را گردن واتیکان انداخت؛ پاپ باید غذرخواهی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا تقصیر گورهای جمعی را گردن واتیکان انداخت؛ پاپ باید غذرخواهی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید