تور چک: معرفی فرودگاه بین المللی پراگ

به گزارش مجله مدیاپلیر، آشنایی با فرودگاه بین المللی پراگ

با یکی از فرودگاه های مهم کشور جمهوری چک، فرودگاه بین المللی پراگ یا فرودگاه بین المللی پراگ واتسلا(Václav Havel Airport Prague) آشنا شوید. بیایید با هم در خبرنگاران تاریخچه، اطلاعات، ترمینال ها و امکانات فرودگاهی که سالانه بیش از 13 میلیون مسافر را پذیرا است را به اتفاق هم آنالیز کنیم.

تور چک: معرفی فرودگاه بین المللی پراگ

با ما سفر کنید و با تور چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

تاریخچه فرودگاه بین المللی پراگ

فرودگاه بین المللی پراگ فعالیت خود را از5 آوریل سال 1937 در شهر پراگ، بزرگ ترین شهر و مرکز کشور جمهوری چک آغاز کرد. تصور کنید که شهری که خود دارای جمعیتی در حدود 4 میلیون نفر است، در سال 13 میلیون مسافر را پذیرا است و عنوان پر رفت و آمد ترین فرودگاه کشورش را نیز دارا است! این فرودگاه به عنوان یکی از شلوغ ترین فرودگاه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز شناخته می گردد. به دلیل پروازهای زیاد و بعلاوه ترافیک مسافری که در این فرودگاه وجود دارد، این فرودگاه از آغاز فعالیتش تا به حال چندین بار مورد بازسازی و توسعه قرار گرفته است و جزء فعال ترین های صنعت حمل و نقل هوایی کشور جمهوری چک به شمار میرود. طبق آماری که به تازگی منتشر شده است. فرودگاه پراگ در سالی که گذشت، به بیش از 154 مقصد داخلی و خارجی جهان پرواز در خود پذیرا بوده است.

این فرودگاه در 12 کیلومتری غرب مرکز شهر پراگ قرار گرفته است. فرودگاه پراگ به عنوان قطب اصلی شرکت های هواپیمای رایان ایر، ویز ایر، نامارت وینگز، تراول سرویس و چک ایرلاین نیز شناخته می گردد. از سال 2015 به بعد فرودگاه رشد بسیار زیادی از نظر تعداد مسافران خود را شاهد بود به طوری که در سال 2016 تنها 15 درصد رشد تعداد مسافر نسبت به سال قبل برای این فرودگاه اعلام گشت. یکی از بزرگ ترین جوایز فرودگاه پراگ، کسب دیپلم و مدال طلایی است که در سال 1937 به مناسبت نمایشگاه بین المللی هنر و فنی در پاریس به خاطر معماری داخلی به دست آورد. این طراحی ها به وسیله آدولف بنش صورت گرفته بود. این فرودگاه در سال 1968 به وسیله نیروهای شوروی و در زمانی چک هنوز جزئی از کشور چکسلواکی بود تصرف شد.

هنگامی که تاریخچه این فرودگاه را می خوانیم می توانیم ببینیم که 70 سال تغییرات سیاسی و حکومتی، تاثیرات خود را بر روی این فرودگاه گذاشته است. بعضی از شرکت های هواپیمایی که این فرودگاه را به عنوان قطب اصلی خود داشته اند تعطیل و به جای آن ها شرکت های دیگری تاسیس شده است. آیا می دانید شلوغ ترین خطوط هوایی که در این فرودگاه است متعلق به کدام پرواز ها می باشد؟ ما به شما می گوییم. شلوغ ترین خطوط هوایی بین المللی که در این فرودگاه موجود است عبارتند از: پاریس فرودگاه بین المللی شارل دوگل، مسکو فرودگاه بین المللی شرمتیوو، آمستردام و فرانکفورت و شلوغ ترین پروازهای طولانی نیز به به دبی و سئول-اینچون می باشد.

در این فرودگاه صحنه های یکی از سری فیلم های جیمز باند که در سال 2006 فراوری شده است را بازی نموده اند. درباره تغییر نام این فرودگاه نیز باید بگوییم که در 20 دسامبر سال 2011 بنا بر تصمیم دولت و مجلس نام این فرودگاه از پراگ به فرودگاه بین المللی واتسلاو هول تغییر نام پیدا کرد اما هنوز هم بسیاری این فرودگاه را با نام پراگ می شناسند. در حال حاضر از سمت ایرن فرودگاه به تهران و بالعکس، پروازی انجام نمی گیرد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی پراگ

نام فرودگاه بین المللی پراگ: Václav Havel Airport Prague

کد یاتا: PRG

کد ایکائو: LKPR

نوع فرودگاه: همگانی

فاصله هوایی تا تهران: 3372 کیلومتر

طول پرواز تا تهران: در حدود 5 ساعت

ارتفاع از دریا: 376 متر

ترمینال ها: این فرودگاه دارای 2 ترمینال مسافربری، 2 ترمینال هوانوردی و 1 ترمینال باری می باشد.

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی پراگ: www.prg.aero

ترمینال های فرودگاه بین المللی پراگ

فرودگاه بین المللی پراگ همان طور که در پاراگراف بالاتر اشاره کردیم، دارای 2 ترمینال مسافربری اصلی، 2 ترمینال هوانوردی که در دسترس عموم است و بعلاوه 1 ترمینال مخصوص باری است. ترمینال شماره 1 برای پرواز های خارج از منطقه شینگن مورد استفاده قرار می گیرد و در سال 1997 افتتاح گشته است. ترمینال 1 از دو بخش A و B تشکیل شده است که هر کدام از این بخش ها وظایف مختلفی را بر عهده دارند. ترمینال شماره 2 نیز برای پروازهای منطقه شینگن استفاده می گردد و در سال 2006 افتتاح شده است. این ترمینال از 2 بخش C و D تشکیل شده است. ترمینال شماره 3 برای پروازهای خصوصی و چارتر است و در سال 1997 افتتاح شد. ترمینال شماره ی 4 نیز به صورت اختصاصی و ویژه برای پروازهای VIP و امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد. قدیمی ترین ترمینال فرودگاه، ترمینال شماره 4 می باشد که در سال 1937 افتتاح شده است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی پراگ

برای استفاده از تاکسی باید بهای تقریبا سنگینی به نسبت وسایل حمل و نقل عمومی بپردازید. با ماشین بدون احتساب بحث ترافیک، 25 تا 30 دقیقه طول می کشد تا به مرکز شهر پراگ برسید. کلیه وسایل حمل و نقل عمومی در پراگ قیمت بسیار کمتری به نسبت وسایل حمل و نقل شخصی دارند و با هر کدام از آن ها چه اتوبوس و چه مترو می توان در 30 دقیقه به مرکز شهر رسید. می توانید از اتوبوس و مترو به صورت مکمل هم برای رسیدن به مرکز شهر بهره ببرید البته اگر بارتان سنگین است، هزینه تاکسی را متقبل شوید بهتر است.

امکانات فرودگاه بین المللی پراگ

  • شما در فرودگاه پراگ می توانید از بیش از 70 نوع فروشگاه مختلف تماشا نموده و خرید نمایید.
  • رستوران هایی با غذاهای مخصوص و بین المللی و بعلاوه کافه های متنوع در تمامی ترمینال های این فرودگاه وجود دارد.
  • دستگاه های خود پرداز و صرافی ها در این فرودگاه شعبات فعالی دارند.
  • اتاق پزشکی مخصوص این فرودگاه 24ساعته آماده ارائه خدمات پزشکی است.
  • در سراسر فرودگاه می توانید از اینترنت رایگان بهره ببرید.
  • دفتر پست و دفتر اشیاء گمشده در این فرودگاه موجود است.
منبع: الی گشت
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1478

به "تور چک: معرفی فرودگاه بین المللی پراگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چک: معرفی فرودگاه بین المللی پراگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید