روسیه،مالکی را به مسکو دعوت کرد

به گزارش مجله مدیاپلیر، فارس نوشت: سفیر روسیه در بغداد در ملاقات با رئیس ائتلاف دوله القانون و نخست وزیر اسبق عراق از او رسما برای سفر به مسکو دعوت کرد.

روسیه،مالکی را به مسکو دعوت کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ماکسیم ماکسیموف سفیر روسیه در بغداد دیروز (سه شنبه - 27 اکتبر) با نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق و رئیس ائتلاف سیاسی دولة القانون ملاقات و گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی المالکی که نسخه ای از آن در پایگاه خبری ابابیل نیوز عراق منتشر شد، در این ملاقات درباره اوضاع منطقه و شیوه های همکاری مشترک میان عراق و روسیه به منظور تحقق ثبات و امنیت گفت وگو شد.

رئیس ائتلاف دولة القانون در این ملاقات بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف، میان دو کشور دوست تاکید نمود و گفت که عراق در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام و مهمی است که باید کلیه تدارکات لازم برای برگزاری آن در فضایی مناسب و در موعد مقرر صورت گیرد.

از سوی دیگر، سفیر روسیه نیز بر نقش متعادل و متوازن عراق در ایجاد صلح در منطقه تاکید نمود و گفت که مسکو از عراق نیز برای شرکت در کنفرانسی که برای کشورهای همسایه سوریه در نیمه ماه آینده برگزار خواهد نمود، دعوت نموده است. این کنفرانس با هدف برقراری امنیت و ثبات و بازگشت آوارگان سوری برگزار می گردد.

بنا بر این گزارش، ماکسیموف در ادامه رسما از مالکی برای سفر به مسکو دعوت کرد و رئیس ائتلاف دوله القانون نیز قول داد که به این سفر برود.

سفیر روسیه در بغداد پیش تر با مصطفی الکاظمی نخست وزیر و برهم صالح رئیس جمهور عراق ملاقات و درباره ضرورت کاهش تنش و ایجاد ثبات در منطقه رایزنی نموده بود.

بر اساس این بیانیه، در ملاقات نخست وزیر عراق با سفیر روسیه، روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی، مالی و امنیتی و همچنین اوضاع منطقه و راه های همکاری مشترک میان دو کشور به منظور ایجاد ثبات در منطقه مورد آنالیز نهاده شد.

اخیرا بغداد از استمرار فعالیت مرکز امنیتی چهارجانبه در وزارت دفاع عراق برای مبارزه علیه داعش اطلاع داد و گفت که این مرکز از چهار کشور عراق، روسیه، سوریه و ایران تشکیل شده و مأموریت آن ارائه اطلاعات، هماهنگی اطلاعاتی بین این کشور و استمرار مبارزه علیه داعش است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 791

به "روسیه،مالکی را به مسکو دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه،مالکی را به مسکو دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید