چطور آبلیمو خانگی بگیریم؟ ، از بین بردن تلخی آب لیمو با این ترفند های ساده

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهیه آبلیمو در خانه یکی از برترین راه های استفاده از خواص لیمو است که برای تازه ماندن و جلوگیری از تلخی آن به این تکنیک ها باید توجه کنید. در این مطلب طرز تهیه آب لیموی تازه و خانگی را آموزش می دهیم.

چطور آبلیمو خانگی بگیریم؟ ، از بین بردن تلخی آب لیمو با این ترفند های ساده

تهیه آب لیمو در منزل یکی از روش های سالم و مطمئن برای حفظ و نگهداری خواص لیمو است چرا که آب لیمو های خانگی فاقد هرگونه مواد افزودنی و کاملا طبیعی هستند. خوب است بدانید بعضی تولیدنمایندگان غیرمتعهد میزانی آبلیموی طبیعی را با جوهرلیمو یا اسیدسیتریک، رنگ های خوراکی و آب مخلوط نموده و به عنوان آبلیموی خالص و طبیعی وارد بازار می نمایند. در ادامه طرز تهیه آب لیموی تازه و خانگی را آموزش می دهیم.

طرز تهیه آب لیمو در منزل

اولین مرحله انتخاب لیمو های مناسب و سنگین است، هرچه لیمو سنگین تر باشد آبدارتر است، بعلاوه لیمو های کوچکتر ترش تر هستند. لیمو های خریداری شده را به مدت یک شب تا صبح درون ظرفی پر از آب ولرم خیس کنید. با این ترفند آب لیمو ها بیشتر گرفته می گردد و لیمو ها خشک نیز نرم تر می گردند.

اگر لیمویی به شکل کپک زده و گندیده در میان لیمو ها بود آن را جدا نموده و دور بریزید.

اگر میزان لیمو های شما کم است سعی کنید که در منزل آب آن ها را به وسیله آبمیوه گیری دستی تهیه کنید چرا دستگاه های آبمیوه گیری، هسته لیمو را نیز له نموده و موجب تلخ شدن آب لیمو می شوند.

دستگاه آبگیری را قبل از آغاز کار به طور کامل شستشو داده و خشک کنید تا امکان وجود هرگونه میکروب و آلودگی از بین برود.

اگر می خواهید که آب لیمو را برای مدت طولانی نگهداری کنید باید پس از آبگیری، آب لیمو را از صافی عبور دهید، زیرا تفاله های موجود در آب لیمو باعث زودتر خراب شدن آن می گردد. از این تفاله ها نیز می توان بار دیگر استفاده کرد، بدین صورت که آن ها را در بسته های کوچک قرار داده و در فریزر بگذارید. در تهیه غذا و یا شربت لیمو می توانید از این تفاله ها بهره ببرید، این تفاله ها موجب خوشمزه تر شدن شربت و غذا می شوند.

آب لیموی تهیه شده را در بطری نگهداری کنید. بطری ها را از قبل خوب بشویید و سپس خشک کنید. بعد آبلیمو را در بطری بریزید و در آن را کاملاً محکم کنید. در صورتی که هوا وارد بطری گردد آب لیمو خراب و سیاه خواهد شد.

بعضی افراد برای پیشگیری از خراب شدن آب لیمو، آن را می جوشانند که کاملا اشتباه است، زیرا موجب از بین رفتن خواص و ویتامین C لیمو می گردد. جدا کردن هسته و تفاله ها برای جلوگیری از خراب شدن آب لیمو و رعایت نکات زیر کافی است.

از بین بردن تلخی آب لیمو با هویج، نمک و سیاه دانه

دستگاه هایی که آب لیمو تهیه می نمایند موجب له شدن هسته لیمو می شوند. اگر آب لیموی شما بسیار تلخ است برای برطرف آن یک هویج میانه را پوست گرفته و در داخل شیشه آب لیمو قرار دهید و بعد از یک شبانه روز آن را از شیشه خارج کنید. هویج تلخی آب لیمو را به خود جذب می نماید.

گاه فشاری که برای تهیه آب لیمو به پوست لیمو وارد می گردد می تواند باعث ترکیب روغن های اسانسی موجود در آن با آبلیمو گردد و، چون ترکیب بعضی از این روغن ها تلخ است منجر به تلخ شدن آب لیمو می گردد. البته باید توجه داشت که این ترکیبات تلخ آسیبی به بدن وارد نمی نماید.

داخل آب لیمو نباید هسته یا تفاله ای باقی بماند. پس از اتمام آبگیری، آب لیمو را از یک صافی تمیز و خشک عبور دهید تا خالص گردد.

هنگام پر کردن بطری ها به مقدار یک قاشق از سر بطری را خالی نگه دارید و روی آب لیمو به ازای هر لیتر یک قاشق مرباخوری نمک بریزید تا علاوه بر برطرف تلخی آب لیمو موجب ماندگاری بیشتر آن گردد. سپس درب بطری را محکم ببندید تا هوای وارد آن نگردد.

برای استفاده طولانی مدت از آب لیمو، پس از اینکه آب لیمو ها را در بطری ریختید، چند عدد سیاه دانه در بطری بریزد تا ماندگاری آب لیمو را بیشتر نموده و از خراب شدن آن جلوگیری کند.

برای نگهداری آب لیمو هرگز از ظرف یا بطری های پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا ترشی آن ها باعث اکسیده شدن ظروف و سمی شدن آب لیمو می گردد.

منبع: نمناک

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1402 بروزرسانی: 16 مرداد 1402 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1794

به "چطور آبلیمو خانگی بگیریم؟ ، از بین بردن تلخی آب لیمو با این ترفند های ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور آبلیمو خانگی بگیریم؟ ، از بین بردن تلخی آب لیمو با این ترفند های ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید