نماینده کُرد مجلس عراق: فواد حسین حامی داعش و تجزیه عراق بود

به گزارش مجله مدیاپلیر، یک نماینده کرد مجلس عراق می گوید که نامزد پیشنهادی حزب دموکرات کردستان عراق برای تصدی وزارت خارجه، داعش را تایید و برای تجزیه عراق کوشش می کرد.

نماینده کُرد مجلس عراق: فواد حسین حامی داعش و تجزیه عراق بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرکوت شمس الدین نماینده کرد از فراکسیون مجلسی المستقبل، با انتقاد از نامزد کردن فواد حسین از سوی حزب دموکرات کردستان برای تصدی پست وزارت خارجه، وی را به تایید داعش و کوشش برای نابودی عراق متهم ساخت.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، انتظار می رود که در نشست امروز مجلس، درباره نامزدهای پیشنهادی برای پست های وزارتی باقی مانده رأی گیری گردد. این در حالی است که احزاب سیاسی درباره نامزدهای پیشنهادی برای تصدی پست های وزارت نفت و خارجه اختلاف نظر دارند.

شمس الدین شرح داد: نامزد پیشنهادی برای تصدی پست وزارت خارجه باید حائز شرایط ملی باشد و این عجیب است که فواد حسین برای تصدی پستهای وزارتی متعددی نامزد شد و نمودها بر تصدی او بر وزارت خارجه در دولت مصطفی الکاظمی اصرار می ورزند.

وی گفت: حزب دموکراتیک کردستان شخصیتی را برای تصدی وزارت خارجه پیشنهاد می نماید که در راستای تخریب عراق اقدام نموده است. وی در اظهارات پیشین خود به مسائلی اشاره نموده بود که بیانگر نیت بد او برای تخریب و تجزیه عراق و حتی تایید داعش است.

امروز در حالی قرار است برای پست های وزارتی باقی مانده در کابینه الکاظمی رأی گیری گردد که همچنان درباره نامزدی فواد حسین برای تصدی وزارت خارجه و احسان عبدالجبار وزیر نفت پیشنهادی برای تصدی پست وزارت نفت اختلاف وجود دارد. بعضی احزاب سیاسی فواد حسین را که در دولت پیش وزیر دارایی بود، به اعمال نفوذ به نفع منطقه کردستان و فساد و عبدالجبار را به داشتن پرونده های فساد نفتی متهم می نمایند.

بامداد 18 اردیبهشت نشست مجلس عراق به منظور رای اعتماد به برنامه دولت مصطفی الکاظمی و اعضای کابینه او برگزار گردید.

الکاظمی که به دلیل عدم توافق احزاب سیاسی برسر پیشنهاد دو نامزد برای پست های وزارت خارجه و نفت، تنها اسامی 20 وزیر از 22 وزیر کابینه را به مجلس ارائه نموده بود، پیروز شد تنها برای 15 وزیر خود رای اعتماد کسب کند و وزرای پیشنهادی او برای وزارت خانه های فرهنگ، کشاورزی، مهاجرت، دادگستری و بازرگانی از دریافت رأی اعتماد محروم ماندند.

نخست وزیر جدید عراق در سایه خالی ماندن پست های وزارتی مذکور، ناگزیر شد، 23 اردیبهشت سرپرست هایی برای این وزارت خانه های بدون وزیر انتخاب کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 563

به "نماینده کُرد مجلس عراق: فواد حسین حامی داعش و تجزیه عراق بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده کُرد مجلس عراق: فواد حسین حامی داعش و تجزیه عراق بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید