مهاجرت 25 درصد شرکت ها به رایانش ابری

به گزارش مجله مدیاپلیر، نتیجه یک نظرسنجی که پیش از شیوع ویروس کرونا و با مشارک مدیران IT اجرا شده نشان می دهد 25 درصد از شرکت ها تا سال آینده تمام نیازهای خود را توسط رایانش ابری برطرف می کنند.

مهاجرت 25 درصد شرکت ها به رایانش ابری

این نظرسنجی در ژانویه و فوریه سال جاری میلادی توسط OReilly Media از 1283 مدیر فناوری شرکت ها اجرا شده و نشان می دهد که تنها شرکت های کوچک فاقد بخش های بزرگ فناوری خواهان انتقال تمام برنامه های خود به فضای ابری نیستند. 17 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی که در شرکت هایی با بیش از 10 هزار کارمند مشغول به فعالیت هستند، از انتقال برنامه های کاربردی خود به فضای ابری خبر داده اند.

از هر 10 سازمان، 9 سازمان پیش بینی کرده اند که میزان استفاده از خدمات ابری توسط آن ها با افزایش روبه رو می شود که چنین موضوعی در نظرسنجی نیز قابل مشاهده است. در حالی که 25 درصد مدیران خبر از انتقال تمام برنامه های خود به فضای ابری خبر داده اند، بیش از 67 درصد خواهان انجام این کار برای بیش از 50 درصد نیازهای خود هستند.

54 درصد شرکت های حاضر در این نظرسنجی از چندین شرکت خدمات ابری استفاده می کنند و 67 درصد کمپانی ها، سرویس های وب آمازون را انتخاب کرده اند. در مقام های بعدی مایکروسافت Azure با 48 درصد و پلتفرم ابری گوگل (GCP) با 32 درصد قرار گرفته اند.

استفاده از خدمات ابری نیاز به مهارت های خاصی دارد که در این نظرسنجی، بیش از 52 درصد مدیران به استفاده از میکروسرویس ها اشاره کرده اند. از هر 10 مدیر، 7 نفر آن ها اعلام کرده اند که برای مدت زمان سه سال از میکروسرویس ها استفاده کرده اند.

نویسندگان نظرسنجی جدید، راجر ماگولاس و استیو سوییر هشدار داده اند که میکروسرویس ها همچنان برای استفاده سازمانی مناسب نیستند:

تنها به این دلیل که یک تیم توسعه در حال استفاده از ابزارها، مفاهیم و روش های معماری میکروسرویس است، به معنای آن نیست که میکروسرویس ها مورد قبول واقع شده اند. ممکن است الگوهای میکروسرویس، متمایز از توسعه نرم افزار معمولی برای استفاده در موارد خاص مناسب باشد.

مهندسی قابلیت اطمینان سایت (SRE) احتمالا به هموار ساختن این جهت کمک خواهد کرد. نزدیک به 35 درصد سازمان های حاضر در این نظرسنجی از اجرای SRE خبر داده اند و 47 درصد آن ها نیز انتظار دارند در آینده از SRE استفاده کنند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 588

به "مهاجرت 25 درصد شرکت ها به رایانش ابری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت 25 درصد شرکت ها به رایانش ابری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید