اپلیکیشن Minutiae : اپلیکیشنی که می خواهد ما را از جوزدگی و فشار جامعه خلاص کند و جنبه اجتماعی احمقانه اپلیکیشن های دیگر را نداشته باشد!

به گزارش مجله مدیاپلیر، اپلیکیشن های اجتماعی این یک دهه را در نظر آورید. معماری کلان و و پوسته آنها طوری طراحی شده که شما را ساعت ها در درون خود نگه دارند. آنها می خواهند به شما بیاموزند که برای اینکه پرطرفدار باشید و لایک بیشتر بگیرید و فالوور بیشتر کسب کنید، بایستی حتما همرنگ جماعت شوید و حتی کارهای سخیفی کنید، کمتر بنویسید و بیشتر سلفی تصنعی بگیرید!

اپلیکیشن Minutiae : اپلیکیشنی که می خواهد ما را از جوزدگی و فشار جامعه خلاص کند و جنبه اجتماعی احمقانه اپلیکیشن های دیگر را نداشته باشد!

با این سیاست کلان آنها توانسته اند خیلی پیشرفت کنند. مثلا اینستاگرام دقیقا چنین راهبردی دارد.

آیا نمی شد در این مدت اپلیکیشن های اجتماعی متفاوتی طراحی کرد؟ حتما می شد. این همه مغز متفکر مسلما می توانسته اند یک شبکه اجتماعی با تقدم تکست طراحی کنند، اما چون همه دنبال صاحب استارت آپ شدن میلیاردی هستند، دوست ندارند برای چنین چیزهای توام با خطر شکستی، وقت و انرژی بگذارند و احتمالا سرمایه گذار خوبی هم پیدا نمی کنند.

در این وانفسا می خواهم یک اپلیکیشن جنون آمیز را به شما معرفی کنم که کلا فلسفه اش این است که خلاف جریان آب حرکت کند و هر کاری در اپلیکیشن های اجتماعی دیگر روتین است، انجام ندهد.

شعار این اپلیکیشن ضداجتماعی بودنش است. اسم این اپلیکیشن Minutiae است و سیاست های بسیار عجیبی دارد!

1- شما هر روز، فقط و فقط می توانید یک دقیقه با آن کار کنید.

2- چیزهایی را که به اشتراک می گذارید، ناشناس می کند. یعنی دیگران نمی توانند ببینند که این مطلب از کیست. خب این طوری سلبریتی ای هم در آن شکل نمی گیرد تا هر مطلب احمقانه اش صدها هزار لایک بخورد!

3- چیز جالب: این اپلیکیشن 4 سال است که وارد اپ استور شده. اما مسلم است که با سیاست های عجیب اش دنبال پیدا کردن کاربرهای بی شمار نبوده است.

4- این اپلیکیشن فعلا فقط 25 هزار کاربر دارد. بودجه اولیه پروژه هم فقط 10 هزار دلار بوده است.

5- چیز مهم: این اپلیکیشن نمی خواهد کاربرانش مانند اینستاگرام عکس های به دقت برنامه ریزی شده از خوشبختی های زندگی و صحنه های از پیش معلوم بگیرند. بلکه به صورت رندم و تصادفی به کاربرانش آلارم می دهد که از هر آنچه پیرامونشان است، یک عکس بگیرند و ارسال کنند. حتی اگر این عکس خیلی هم کسل کننده باشد.

6- این آلارم ها به همه کاربران در یک زمان فرستاده می شوند. به این ترتیب چیزهایی که به اشتراک گذاشته می شوند دقیقا در یک بازه زمانی گرفته شده اند.

7- وقتی آلارم گرفتید و عکس را گرفتید، صرفا 60 ثانیه برای به اشتراک گذاشتن آن وقت دارید!

8- شما نه می توانید کسی را دنبال کنید و نه کسی می تواند دنبال کننده تان شود.

سازندگان اپ می گویند رسانه های اجتماعی را چیز بدی نمی دانند، اما می خواستند کاری کنند که ما دست از تقلید دیگران برداریم و زندگی و تجربه خاص خودمان را داشته باشیم.

9- اپلیکیشن 4 سال فعالیت مستمر کاربرانش به میزان یک دقیقه در یک روز را یک سیکل در نظر می گیرد و در انتهای هر سیکل یا دوره چهار ساله به آنها نشان می دهد که با این فرایند چقدر تمامل پیدا کرده اند. در این زمان به او اجازه دانلود همه عکس های آپلودی اش داده می شود و حتی کتابی با شمارگان محدود از این عکس هایش هم چاپ می شود.

اپلیکیشن mi:nu:ti:ae رایگان است اما برخی از ویژگی های آن پولی هستند. دانلودش کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1198

به "اپلیکیشن Minutiae : اپلیکیشنی که می خواهد ما را از جوزدگی و فشار جامعه خلاص کند و جنبه اجتماعی احمقانه اپلیکیشن های دیگر را نداشته باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن Minutiae : اپلیکیشنی که می خواهد ما را از جوزدگی و فشار جامعه خلاص کند و جنبه اجتماعی احمقانه اپلیکیشن های دیگر را نداشته باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید