طرز تهیه میگو با پنیر سفید رژیمی

به گزارش مجله مدیاپلیر، میگو با پنیر سفید جز آن دسته غذاهای دریایی است که همواره پرطرفدار بوده است. طرز تهیه میگو با پنیر سفید نیز بسیار راحت است و در زمان بسیار کوتاهی نیز می توانید آن را تهیه کنید. میگو بعلاوه یک غذای مجلسی محسوب شده و برای مهمانی ها نیز انتخاب مناسبی است. در ادامۀ این مطلب قصد داریم طرز تهیه میگو با پنیر سفید را آموزش دهیم. اگر برای اولین بار است که قصد دارید این غذای مجذوب کننده را تهیه کنید، این مطلب را تا خاتمه مطالعه نمایید.

طرز تهیه میگو با پنیر سفید رژیمی

طرز تهیه میگو با پنیر سفید

همانطور که اشاره شد، طرز تهیه میگو با پنیر سفید بسیار راحت است. این غذا در بین دوستداران غذایی دریایی همواره محبوب بوده است. این غذا را نیز به راحتی می توانید در کمتر از یک ساعت تهیه و آماده کنید. در ادامه مواد اولیۀ لازم برای تهیه این غذا مناسب 4 نفر آورده شده است. بنابراین اگر قصد دارید آن را برای افراد بیشتر یا کمتری تهیه کنید، میزان مواد اولیه را به همین نسبت تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه میگو با پنیر سفید

  • میگو پوست کنده 500 گرم
  • پنیر فتا 150 گرم
  • گوجه فرنگی 4 عدد
  • پیاز 2 عدد
  • کره 1.5 قاشق غذاخوری
  • سیر 1 حبه
  • روغن گیاهی 1.5 قاشق غذاخوری
  • جعفری نصف پیمانه
  • نمک و فلفل به میزان لازم

مراحل تهیه میگو با پنیر سفید

میگو با پنیر سفید علاوه بر این که یک غذای راحت و مفیدی است بعلاوه یک غذای رژیمی نیز محسوب می گردد. بنابراین برای افرادی که از رژیم غذایی خاصی به قصد کاهش وزن پیروی می نمایند، انتخاب مناسبی است. در ادامه آموزش درست کردن این غذای مجذوب کننده را مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

پیاز را تفت دهید

برای درست کردن میگو با پنیر سفید ابتدا باید پیاز را به شکل خلالی خرد کنید. سپس به همراه میزان مناسبی روغن تفت دهید تا سبک و طلایی گردد. سپس یک حبه سیر را رنده و یا خیلی ریز خرد نموده و به همراه پیازها تفت دهید تا بوی آن بلند گردد.

گوجه فرنگی را اضافه کنید

در مرحلۀ بعدی باید گوجه فرنگی را رنده کنید. بعلاوه می توانید آن را به در میزان های خیلی کوچک و نگینی خرد کنید. سپس آن را به پیاز و سیر افزوده و در آخر نیز ادویه های لازم مانند نمک و فلفل را اضافه کنید. همۀ ترکیب را خوب هم بزنید تا یکدست گردد. حال باید میزانی آب به این مواد اضافه کنید و اجازه دهید که به جوش آید. پس از جوشیدن کمی حرارت را کم کنید تا زمانی که سس غلیظ گردد. زمانی که سس میگو به غلظت مطلوبی رسید، پنیر فتا را نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید که از قبل پنیر فتا را در میزان های کوچک برش زده باشید.

میگو را اضافه کنید

حال نوبت به افزودن میگو می رسد. پس از اضافه کردن پنیر و ترکیب کردن همۀ مواد با یکدیگر می توانید میگو را نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید که باید 15 دقیقه از اضافه کردن پنیر گذشته باشد. حال پس از آن که میگوها نیز به سس افزوده شد، اجازه دهید تا همراه با سس به خوبی پخته و مغز پخت گردد. زمان لازم برای پخته شدن میگو نیز حدود 5 الی 10 دقیقه است.

تزئین میگو با پنیر سفید

پس از آن که میگوها درون سسی که آماده کردید پخته شد، شعله را خاموش کنید. میگو با پنیر به همین راحتی آماده شد. حال می توانید آن را در یک ظرف مناسب سرو کنید و روی آن جعفری تازه خرد شده قرار دهید. بعلاوه می توان برای تزئین و بعلاوه بهتر شدن این این غذا روی آن پنیر پارمسان اضافه کنید. البته اگر این غذا را به عنوان یک غذای رژیمی تهیه نموده اید، بهتر است که از افزودن پنیر اجتناب کنید. زیرا که به میزان قابل توجهی کالری آن را بالا خواهد برد.

خواص و ارزش غذایی میگو

میگو گونه ای از سخت پوستان است که در بیشتر آب های دنیا وجود دارد. میگو سرشار از آهن بوده و برای درمان کم خونی نیز استفاده می گردد. میگو علاوه بر آهن غنی از امگا 3 نیز هست. بعلاوه به علت دارا بودن امگا 3 باعث کاهش فشار خون خواهد شد. جالب است بدانید که میگو بر خلاق بیشتر غذهای دریایی کالری کمتری دارد. به همین علت است که در همین مطلب اشاره شد که میگو با پنیر سفید یک غذای رژیمی محسوب می گردد. این غذا را بعلاوه می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. اما برترین روش برای بهره مندی از خواص آن بخارپز کردن میگو است. در ایران نیز غذایی با عنوان میگو پلو وجود دارد که میگو را همراه با برنج تهیه می نمایند. میگو بعلاوه منبع غنی از پروتئین است. جالب است بدانید که 85 گرم میگوی پخته یا کباب شده حدود 20 گرم پروتئین در خود جای داده است. میگو بعلاوه دارای میزان خیلی کمی چربی و کربوهیدرات است. به همین علت یک غذای سالم و مقوی به شمار میرود.

نتیجه گیری

همانطور که خواندید طرز تهیه میگو با پنیر سفید بسیار آسان بوده و به راحتی در کمتر از 60 دقیقه می توانید این غذای خوشمزه و دلچسب را تهیه کنید. این غذا با آن که یک وعدۀ رژیمی محسوب می گردد اما دارای ارزش غذایی بالایی بوده و تا مدت ها بدن را سیر نگه می دارد. میگو همانطور که اشاره شد خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. بعلاوه یک غذای مجلسی محسوب می گردد و می توانید آن را برای مهمانی ها و مجالس مختلف نیز تهیه کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1569

به "طرز تهیه میگو با پنیر سفید رژیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه میگو با پنیر سفید رژیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید