خورشت اسفناج گردو، خوشمزه ای از شهر دامغان

به گزارش مجله مدیاپلیر، خورشت گردو اسفناج یکی از انواع خورشت های بسیار خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می گردد. این خورشت خوشمزه به صورت سنتی با گوشت گوسفندی تهیه می گردد.

خورشت اسفناج گردو، خوشمزه ای از شهر دامغان

خورشت اسفناج گردو دامغانی جزء خورشت های اصیل ایرانی است که طعم و مزه خاصی دارد. از خواص شگفت انگیز گردو اینکه یک منبع غنی از چربی های سالم مثل امگا 3، پروتئین و فیبر است. گردو پایه بیشتر خورشت های ایرانی است. اسفناج هم جزء سبزی های ایرانی است که خاصیت خیلی زیادی دارد و برای سلامت پوست و مو مفید است. حتما این خورشت خوشمزه را امتحان کنید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا طرز تهیه این خورشت خوشمزه را یاد بگیرید.

مواد لازم

  • گوشت گوسفندی 400 گرم
  • اسفناج 1 کیلوگرم
  • سیر 2 حبه
  • پیاز 1 عدد
  • گردو 2/3 پیمانه
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی به مقدار لازم
  • زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت اسفناج گردو دامغانی

مرحله اول

ابتدا اسفناج ها را تمیز کنید و بشویید تا خشک شوند. آن ها را به مقدار میانه خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز کنید. سیرها را هم پوست بکنید و رنده ریز بزنید. زعفران دم نموده را کنار بگذارید. گوشت را به صورت خورشتی و مکعبی خرد کنید. گردوها را نیز آسیاب کنید تا خوب له شوند.

مرحله دوم

یک قابلمه با سایز میانه را روی شعله گاز قرار دهید. سپس کمی روغن بریزید تا گرم گردد. پیازها را با روغن تفت دهید تا طلایی شوند. سیرها را هم بریزید و تفت دهید. مقداری زردچوبه هم به این مواد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود.

در مرحله بعد گوشت ها را نیز داخل سیر و پیاز بریزید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. کمی رب بریزید. سعی کنید رب را تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رنگش تغییر کند. سپس با گوشت و پیاز مخلوط کنید. مقداری آب بریزید و بگذارید تا جوش بیاید.

مرحله سوم

در یک تابه گردوها را بریزید و تفت دهید تا بعدا روغن بیندازد. سپس گردو را به مواد قبل اضافه و کمی با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

اسفناج ها را در یک تابه تفت دهید تا نرم و سبک شوند. سپس اسفناج را نیز به خورشت اضافه کنید. اگر به طعم غذا و دسرهای ایرانی علاقه دارید طرز تهیه دسری عالی و آسان، فرنی با شیره انگور را بخوانید.

مرحله پنجم

در آخر پخت زعفران دم نموده، نمک، فلفل و دارچین را نیز به خورشت اسفناج و گردو اضافه کنید و مزه خورشت را بر اساس آنچه دوست دارید عوض کنید. بگذارید خورشت دو ساعت بپزد و روغن بیندازد. خورشت اسفناج گردو دامغانی را با برنج زعفرانی یا کته ساده نوش جان کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی یک روش نو برای پخت خورشت به پاییزی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1687

به "خورشت اسفناج گردو، خوشمزه ای از شهر دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خورشت اسفناج گردو، خوشمزه ای از شهر دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید