رشد 35درصدی فروش صنایع دستی خراسان جنوبی در سال 98

به گزارش مجله مدیاپلیر، معاون صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: فروش صنایع دستی هنرمندان خراسان جنوبی در سال 98 حدود 35 درصد رشد داشته است.

رشد 35درصدی فروش صنایع دستی خراسان جنوبی در سال 98

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حسین عباس زاده اضافه کرد: در سال 98 ، 70میلیارد ریال فروش صنایع دستی هنرمندان خراسان جنوبی را داشتیم، از این میزان فروش 9میلیارد و 800 میلیون ریال مربوط به فروش در ایام نوروز بوده است.

او بیان نمود: در سال 97 نیز میزان فروش صنایع دستی ما 50 میلیارد ریال بوده است، از این میزان 5میلیارد و 500میلیون ریال در نوروز فروش داشتیم.

عباس زاده ادامه داد: مقایسه آمار فروش صنایع دستی در سال 98 نسبت به سال 97 نشان از رشد 35 درصدی دارد.

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: متأسفانه میزان فروشی که به صورت متوسط هرساله در ایام نوروز داشتیم در نوروز 99 به واسطه تعطیلی بازارچه ها و کاهش مسافرت ها نخواهیم داشت و این مسئله آسیبی به هنرمندان صنایع دستی وارد می نماید.

او گفت: در راستای کاهش این آسیب باید با برنامه ریزی دقیق و منسجم طرحی را تدوین کنیم.یشنهاد ما این است که بعد از کنترل شیوع بیماری کرونا در یک زمان معین (به طور مثال در تابستان) فعالیت پررنگ بازارچه ها را داشته باشیم و همچنین در سال 99 نسبت به افزایش تعداد نمایشگاه های فروش صنایع دستی اقدام کنیم.

عباس زاده گفت: ما همه پیشنهاد ها خود را به وزارتخانه اعلام نموده ایم که آنان نیز این مسائل را در هیئت دولت مطرح خواهند کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 436

به "رشد 35درصدی فروش صنایع دستی خراسان جنوبی در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 35درصدی فروش صنایع دستی خراسان جنوبی در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید