گردشگری در بلوار

به گزارش مجله مدیاپلیر، اسکان، نخستین لازمه گردشگران در مسافرت است؛ اما این روزها بعضی مسافران و گردشگران همدان ترجیح می دهند در هر مکانی از جمله وسط بلوار با برپایی چادر مسافرتی و حتی بدون چادر، در این دیار اقامت نمایند.

گردشگری در بلوار

به گزارش ایرنا، با نزدیک شدن به مهرماه خانواده ها ترجیح می دهند پیش از شروع سال تحصیلی تازه به مسافرت بروند و در این واپسین روزهای تابستان آب و هوای همدان هر جهانگردی را به سمت خود می کشد. زمانی که آفتاب سوزان در بعضی از شهر های کشور پر پروانه را می سوزاند، اینجا در همدان، خنکای هوا، کولرها را خاموش می نماید و گویا دیار هگمتانه در شهریور بوی پاییز می دهد.

هرچه به روزهای پایانی تابستان نزدیکتر می شویم حجم تعداد مسافران در این شهر بیشتر می گردد و پیش از هرچیز این حجم از مسافر در پی اسکان و اقامت هستند.

به طور حتم وقتی تصمیم به مسافرت گرفته می گردد، مشخص مکان اسکان در مقصد جهانگردی جزء اولین اولویت هاست. یکی در پی برترین هتل، یکی در پی ارزانترین مکان و دیگری نیز در پی کمپینگ در دل طبیعت است.

گاهی نیز مسافران با برپایی چادر چند نفره مسافرتی، ارزان ترین روش را برای اقامت انتخاب می نمایند.

مکان برپایی چادر نیز بسیار مهم است و باید از لحاط امنیت، آرامش، دسترسی به سرویس بهداشتی، دسترسی به فروشگاه ها و بسیاری از موارد دیگر دارای شرایط لازم باشد.

اما در همدان مواقع بسیاری مشاهده شده که مسافران در کنار خیابان و یا در وسط بلوار چادر مسافرتی برپا نموده و شب را در این مکان گذرانده اند. این کار در کنار اینکه باعث سلب آسایش خود مسافران می گردد از طرفی جلوه ای ناخوشایند برای شهر ایجاد می نماید و از سویی دیگر خطرات حوادث رانندگی جان مسافران را تهدید می نماید.

حال همدان به عنوان مرکز تاریخ و تمدن ایران و مرکز جهانگردی آسیا در سال 2018 می طلبد که برای مدیریت برپایی چادرهای مسافرتی در بلوارها، حاشیه خیابان ها و پارک ها چاره ای اساسی کند.

مسافری که از اهواز به همراه همسر و 2 فرزند و با خودروی شخصی به همدان سفر نموده است به خبرنگار ایرنا گفت: شب گذشته را در میدان باباطاهر در چادر مسافرتی سپری کردیم.

محمد اضافه کرد: از ابتدا که تصمیم سفر به همدان را گرفتیم برنامه ریزی کردیم تا با برپایی چادر مسافرتی یک هفته در همدان اقامت کنیم.

وی ادامه داد: آب و هوای مناسب همدان باعث شده تا هر سال اواخر تابستان همدان را به عنوان مقصد جهانگردی انتخاب کنیم.

محمد با بیان اینکه اقامت در چادر لذت خاص خود را دارد، گفت: صدای خودرو و بعلاوه سرمای دم صبح از مشکلاتی است که برای این نوع اسکان ایجاد می گردد.

وی با اشاره به اینکه همدان از لحاظ جهانگردی اماکن بسیار زیادی دارد تاکید نمود: در این ایام سال هوای شهر ما بسیار گرم است و این گرمای طاقت فرسا باعث می گردد تا شهر خوش آب و هوایی مثل همدان را به عنوان مقصد جهانگردی انتخاب کنیم.

یک مسافر یزدی نیز که به همراه خانواده خود در کنار پارک ایرانی شهر همدان چادر مسافرتی برپا نموده است به ایرنا گفت: قیمت بالای هتل باعث شده تا این روش را برای اقامت انتخاب کنیم.

فرزاد که 777 کیلومتر از یزد تا همدان را رانندگی نموده است، اضافه کرد: پیش از اینکه چادر بزنیم، در پی اسکان ارزان قیمت بودیم اما حجم زیاد جهانگرد موجب شد تا اماکن ارزان قیمت زودتر پر شوند.

این مسافر که برای دومین بار به همدان سفر می نماید، گفت: ترجیح دادیم که با توجه به امکانات اطراف پارک ایرانی شب را در این مکان چادر برپا کنیم.

*** شبی 10 هزار اسکان مسافر

معاون جهانگردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی همدان می گوید: در این استان 3 هزار تخت از هتل ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه ها و مهمانسراها آماده میزبانی از جهانگردان هستند.

علی خاکسار در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: هر سال در این فصل از سال حجم جهانگرد در همدان مرکز تاریخ و تمدن ایران افزایش می یابد.

وی گفت: با احتساب اسکان در مدارس آموزش و پرورش و اماکن استیجاری دارای مجوز، حجم اسکان مسافر در این استان به شبی 10 هزار نفر می رسد.

معاون جهانگردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی همدان گفت: مدارس آموزش و پرورش مختص فرهنگیان است، اما در مواقعی کارمندان و یا سایر افراد نیز می توانند به عنوان ارزانترین نوع اسکان از امکانات مدارس استفاده نمایند.

وی پیش بینی کرد در روزهای آخر تابستان حجم مسافر در همدان افزایش یابد و اضافه کرد: مکان هایی برای احداث چادر برای جهانگردان در نظر گرفته شده است.

خاکسار توصیه کرد که جهانگردان به هیچ عنوان در مکان های نامناسب چادر برپا ننمایند و اضافه کرد: ‘پارک مردم برترین مکان برای برپایی چادر مسافرتی است و از لحاظ امنیتی، آسایشی و امکانات، همه جوانب در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

منبع: اُکالا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1451

به "گردشگری در بلوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در بلوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید