خبرنگاران 55درصد از مالیات کشور در تهران وصول می گردد

به گزارش مجله مدیاپلیر، گچساران- خبرنگاران- رییس سازمان امور مالیاتی گفت: 55 درصد از منابع مالیاتی وصول شده در کشور به دلیل قرار داشتن دفتر مرکزی شرکت ها در تهران وصول می گردد.

خبرنگاران 55درصد از مالیات کشور در تهران وصول می گردد

به گزارش خبرنگاران، امید علی پارسا روز دوشنبه درآئین بهره برداری از ساختمان امور مالیاتی گچساران گفت:15 استان کمتر توسعه یافته کشور تنها 6درصد از مالیات کشور را پرداخت می نمایند به عنوان مثال میزان پرداخت مالیات در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از نیم درصد است.

وی بیان نمود: میزان اختصاص منابع مالیاتی برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد 2.5 درصد و استان سیستان و بلوچستان 6درصد است.

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه منابع مالی مورد احتیاج خزانه دولت ها از چهار روش فروش ثروت مانند نفت، مالیات، قرض از نظام بانکی یا چاپ اسکناس تامین می گردد تاکید نمود: برای تحقق توسعه چاره ای جز وصول مالیات نداریم.

پارسا بیان کرد:چاپ اسکناس به دلیل ایجاد تورم مالیات نانوشته ای است که فشار آن بیشتر به اقشار کم درآمد وارد می گردد.

وی بیان کرد:سازمان امور مالیاتی بر اساس قانون موظف به اختصاص 70درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش اضافه کرده برای توسعه شهرها و 30 درصد برای روستاهاست.

وی ابراز داشت: امیدواریم بخش نخست طرح هوشمندسازی نظام مالیاتی تا پایان دولت تدبیر و امید عملیاتی گردد.

رییس سازمان امور مالیاتی افزود: براساس این طرح نظام مالیاتی به صورت برخط به انجام معاملات دسترسی خواهد داشت.

پارسا کاهش فرار مالیاتی، به حداقل رسیدن میزان اختلاف در مشخص مالیات و حداکثر وصول مالیات را از مزایای اجرای این طرح دانست.

وی بیان کرد: براساس ماده 97 قانون مالیات های مستقیم قرار است 70درصد از پرونده های مالیاتی براساس اظهارنامه ارائه شده اشخاص رسیدگی گردد که اجرایی شدن این طرح منجر به ایجاد فرصت برای رسیدگی به پرونده های عظیمتر برای امور مالیاتی خواهد شد.

پارسا همچنین ابرازامیدواری کرد: ساختمان اداره امور مالیاتی یاسوج تا پایان دولت تدبیر و امید بهره برداری گردد.

مدیرکل امورمالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساختمان امور مالیاتی گچساران در زمینی به مساحت سه هزار و200 متر مربع در پنج طبقه احداث شده است.

محمدعلی غفاری افزود: این طرح با 70 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

معاون مالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ساختمان امور مالیاتی شهرهای باشت،لنده،چرام و بهمئی وجود ندارد از مسئولان خواست برای احداث این زیرساخت ها کوشش گردد.

حشمت الله صمیمی دوست افزود: با توجه به بنیه مالی مردم کهگیلویه و بویراحمد و نبودن صنایع عظیم در استان احتیاج است تا بخگرددگی های مالیاتی خاص اعمال گردد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه پتروشیمی گچساران در سال 1400 بهره برداری خواهد شد گفت: تکمیل این طرح امکان مالیات ستانی از آن را فراهم خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1025

به "خبرنگاران 55درصد از مالیات کشور در تهران وصول می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 55درصد از مالیات کشور در تهران وصول می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید