خبرنگاران توزیع میوه شب عید استان مرکزی از 26 اسفندماه شروع می گردد

به گزارش مجله مدیاپلیر، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: توزیع میوه شب عید این استان از روز سه شنبه بیست و ششم اسفندماه در مراکز منتخب شروع می گردد.

خبرنگاران توزیع میوه شب عید استان مرکزی از 26 اسفندماه شروع می گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

سیدعلی آقازاده عصر یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اضافه کرد: میوه شب عید در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه به مدت سه روز در این استان توزیع می گردد.

وی ادامه داد: توزیع میوه شب عید در شهرستان های استان مرکزی باید با هماهنگی فرمانداران به گونه ای انجام گردد که از ایجاد صف جلوگیری گردد.

استاندار مرکزی گفت: پرتقال با قیمت 119 هزار ریال و سیب قرمز و سفید با قیمت 97 هزار ریال در بین مردم استان مرکزی توزیع می گردد.

آقازاده با یادآوری وجود بعضی مسائل در تامین روغن جامد و نیمه جامد گفت: تامین این نوع روغن ها باید در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار گیرد.

وی ادامه داد: شرایط تامین روغن مایع نیز با وجود بعضی مسائل از 2 تا سه ماه گذشته شرایط مناسبتری دارد.

استاندار مرکزی گفت: 50 تن گوشت منجمد برای این استان تامین شده که 20 تن آن به استان وارد شده و بقیه نیز در حال ورود به استان بوده و در راستای تنظیم بازار شب عید استان با قیمت 800 هزار ریال توزیع می گردد.

آقازاده، از ذخیره سازی 200 تن مرغ منجمد در استان مرکزی خبرداد و گفت: اکنون مسئله ای در تامین این محصول در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: روزانه 200 تن گوشت مرغ گرم در استان مرکزی فراوری می گردد که 150 تن برای تعادل قیمت ها به خصوص در روزهای خاتمهی سال در استان توزیع می گردد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده برای جلوگیری از ایجاد صف نحوه و محل توزیع میوه شب عید با تصمیم فرمانداران شهرستان های استان انجام می گردد.

سعید فرخی اضافه کرد: برای مقابله با افزایش قیمت میوه، روزانه قیمت کف و سقف این محصول برای جلوگیری از ورود دلالان و سوءاستفاده های احتمالی توسط بازرسان در میادین تره بار رصد می گردد.

وی با یادآوری کشتار 200 تا 250 تن مرغ زنده در استان مرکزی گفت: 150 تن مرغ گرم در مدت 2 روز گذشته در استان توزیع شده و برای تامین احتیاج مردم در روزهای خاتمهی سال باید این رقم به 200 تن در روز افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 2 میلیون قطعه جوجه ریزی از ابتدای اسفندماه تا به امروز در واحدهای مرغداری استان اجرا شده و پیش بینی می گردد این رقم تا خاتمه سال به 2 میلیون و 800 هزار قطعه افزایش یابد.

مجید آنجفی اضافه کرد: 230 تن مرغ امروز در پنج کشتارگاه شهرستان اراک کشتار شده است.

وی ادامه داد: 150 تن مرغ و 13 تن مرغ قطعه بندی شده امروز در استان مرکزی توزیع و بقیه به خارج استان ارسال شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی قیمت هرکیلومرغ توزیع شده در استان را 230 تا 243 هزار ریال عنوان نمود و گفت: عدم تامین مرغ مورد احتیاج استان در روزهای خاتمهی سال از جمله نگرانی های موجود در استان است.

آنجفی اضافه کرد: با توجه به جوجه ریزی های اجرا شده در واحدهای مرغداری استان مرکزی مسئله ای برای تامین این محصول در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

وی ادامه داد: 114 تن تخم مرغ روزانه در استان مرکزی فراوری می گردد که 40 تن معادل 30 درصد این محصول در استان مصرف و بقیه به خارج از استان ارسال می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 81 واحد مرغداری استان به دلیل عدم عرضه به موقع و گران فروشی به تعزیرات معرفی شدند.

آنجفی از کشت 45 هزار هکتار گندم آبی و 196 هزار و 500 هکتار گندم دیم در استان مرکزی خبرداد و اضافه کرد: 100 درصد تعهد کشت گندم آبی و 102 درصد کشت گندم دیم در استان محقق شد.

وی ادامه داد: با وجود تامین کود پتاسه و فسفاته در استان مرکزی به دلیل قیمت بالای این محصول، امکان عدم استفاده از این کودها توسط کشاورزان استان وجود داشته و این مهم کاهش 25 درصدی فراوری در استان را به همراه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 12 میلیارد و 600 میلیون ریال یارانه میوه شب عید به این استان اختصاص یافته است.

سعید جعفری کروهرودی اضافه کرد: 900 تن میوه شب عید شامل 600 تن پرتقال و 300 تن سیب شامل 150 تن سیب قرمز و 150 تن سیب سفید برای توزیع در استان خریداری شد.

وی ادامه داد: پنج مکان برای توزیع میوه شب عید در شهرستان اراک پیش بینی شده و در بقیه شهرستان ها نیز با هماهنگی فرمانداران انجام می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به ممنوعیت واردات میوه پیش بینی می گردد فرایند قیمت میوه در کشور و استان کاهشی باشد.

جعفری کرهرودی یادآور شد: یک هزار و 100 تن برنج هندی از دی ماه سال جاری تا به امروز در استان مرکزی توزیع شده است.

وی اضافه کرد: سه هزار و 498 تن شکر شامل یک هزار و 73 تن شکر برای خانوار، 625 تن صنف و یک هزار و 800 تن در بخش صنعت استان توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با یادآوری درخواست خرید و ورود 2 هزار تن شکر به استان گفت: محدودیتی در تامین و توزیع شکر در بخش خانوار، صنف و صنعت استان وجود ندارد.

جعفری ادامه داد: 550 تن برنج تایلندی به استان مرکزی اختصاص یافته که با قیمت 125 هزار ریال در استان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: 2 هزار و 700 تن روغن از چهاردهم بهمن ماه به استان مرکزی وارد و توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با توجه به اعلام احتیاج روغن توسط این سازمان، پیش بینی می گردد یک هزار تن روغن در آینده نزدیک به استان وارد گردد.

جعفری ادامه داد: حواله 423 تن روغن نیمه جامد برای تامین احتیاج صنفی به استان مرکزی اختصاص یافته است.

بیش از 2 هزار و 800 واحد فراوریی کوچک، متوسط و عظیم در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می نمایند که از این تعداد، حدود 250 واحد به عنوان واحدهای فراوریی صادرات محور در این استان فعالیت می نمایند و سال گذشته حدود یک میلیارد دلار انواع کالای غیر نفتی از این واحدهای فراوریی به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

استان مرکزی به واسطه بهره مندی از صنایع عظیم، کوچک و متوسط به قطب چهارم صنعت کشور شهرت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1042

به "خبرنگاران توزیع میوه شب عید استان مرکزی از 26 اسفندماه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توزیع میوه شب عید استان مرکزی از 26 اسفندماه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید