راهنمای سفر به شهر ونکوور و عالمی از تجربیات تازه

به گزارش مجله مدیاپلیر، کانادا کشور وسیعی است که در آن شهرهای بسیاری وجود دارند. یکی از این شهرها، ونکوور است. با ما در راهنمای سفر به شهر ونکوور همراه شوید تا کمی شما را با هزینه های سفر به شهر ونکوور و تعدادی از جاذبه های گردشگری آن آشنا کنیم.

راهنمای سفر به شهر ونکوور و عالمی از تجربیات تازه

معرفی

ونکوور در استان بریتیش کلمبیا و در قسمت جنوبی کانادا واقع شده است. این شهر ساحلی دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است و به همین علت، در بین دیگر شهرهای کانادا جز پرهوادارترین هاست. در ونکوور رستوران های مختلف به همراه غذاهای متنوع از سراسر جهان وجود دارند و به همین علت، آن را یکی از مرکز های غذایی کانادا می دانند. در کلانشهر ونکوور هر نوع جاذبه گردشگری را که بخواهید یافت می شود. برای آنکه از شلوغی شهر به دور باشید، می توانید به منطقه ها اطراف این شهر رفته که دسترسی به آنها بسیار آسان به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی انجام می شود.

از ویژگی های این کلانشهر، این است که مردم آن به فرهنگ و هنر بسیار علاقه دارند و این موضوع را میتوان در کوچه و خیابان ها بطور واضح دید. براساس راهنمای سفر به شهر ونکوور باید بدانید که در اطراف ونکوور و با فاصله بسیار کمی، کوههایی را می بینیم که سرگرمیات بسیاری در آنها انجام می شوند.

نکاتی برای سفر

این شهر با تهران 11 ساعت و نیم اختلاف زمانی دارد و در واقع، از نظر زمانی از تهران عقب تر است. مردم ونکوور به زبانهای انگلیسی و فرانسوی صحبت می نمایند و واحد پول نیز دلار کاناداست. براساس راهنمای سفر به شهر ونکوور باید بدانید که کد کانادا 001 بوده و شماره تلفن اضطراری 911 است. در ونکوور فرودگاه بین المللی به نام همین شهر وجود دارد. نوع برق شهر 120 ولت و 60 هرتز بوده و باید از دو شاخه های نوع A و B استفاده کرد.

آب و هوا

ونکوور آب و هوای اقیانوسی و معتدل دارد و بیشتر روزهای سال بارانی است. البته دو ماه از سال، جولای و آگوست هوا گرم و خشک است و باران نمی بارد. بیشترین زمانیکه در این شهر باران می بارد، اکتبر و مارس است. برای آنکه به این شهر سفر کنید، برترین زمان ماههای مارس تا می و سپتامبر تا نوامبر هستند. در این ماهها هزینه اقامت هم کمتر است و بطور کلی، این زمان از همه لحاظ برای سفر بهتر است. بسیاری برای سفر ماه های تابستان را در نظر می گیرند که باید برای رزرو هتل چندین هفته جلوتر باید اقدام کنید. ونکوور در زمستان نیز دارای جاذبه های خاص خود است و مسافران را راضی نگه می دارند.

مبالغ و تعرفه سفر

اقامت

با توجه به آنکه در چه جایی اقامت می کنید، اندازه هزینه های سفر به شهر ونکوور نیز متفاوت می شوند. کمترین هزینه مربوط به اقامت در خوابگاه هاستل با شبی 25 دلار است و برای اتاق خصوصی دو تخته در هاستل باید شبی 60 دلار پرداخت کنید. هزینه اقامت در هتل کمی بالاتر بوده و با توجه به امکاناتی و محل، هزینه آن فرق دارد. برای مقرون به صرفه ترین هتل های ونکوور برای هر شب باید بین 75 تا 120 دلار هزینه کرد. اگر در پی اجاره خانه یا آپارتمان هستید، هزینه این ها از شبی 150 دلار آغاز می شود. یکی دیگر از گزینه های اقامت، اتاق های مشترک است که میتوان از سایت Airbnb آنها را رزرو کرد. هزینه این اتاق ها هم برای هر شب تقریبا 60 دلار است.

خوراک

مقرون به صرفه ترین غذاها در ونکوور غذاهایی مانند پیتزا و شاورما بوده که باید برای آنها بین 3 تا 8 دلار هزینه کرد. در ونکوور رستوران و اغذیه فروشی های محلی را میتوان پیدا کرد که برای یک وعده غذا حدود 13 دلار دریافت می نمایند. غذاهای رستوران های معمولی حدودا 20 دلار است. برای کاهش هزینه های سفر به شهر ونکوور می توانید مواد غذایی را از فروشگاه ها تهیه و آشپزی کنید. یکی از راههای صرفه جویی در هزینه های سفر به شهر ونکوور، کامیون های سیاری هستند که میتوان آنها را در هر نقطه از شهر پیدا کرد. این کامیون ها غذاهایی با قیمت های مناسب را ارائه می دهند و از طرفی، کیفیت غذاها نیز بسیار خوب است.

حمل و نقل

در شهر ونکوور با خرید یک بلیت می توانید به مدت 1 ساعت و نیم از اتوبوس، اسکای ترین و سی باس بهره ببرید. البته، بلیت های روزانه هم به قیمت 10 دلار وجود دارند که گزینه بسیار مناسبی برای مسافران و گردشگران هستند. بطور کلی، هزینه یک سفر در مرکز شهر 2.75 دلار و منطقه ها اطراف شهر بین 3 تا 7 دلار است.

هزینه سرگرمیات و جاذبه ها

برای آنکه در هزینه های سفر به شهر ونکوور صرفه جویی کنید، می توانید از پارک و جاذبه های طبیعی که هزینه ورودی ندارند، تماشا و ساعاتی را در این فضاهای سبز سپری کنید. در ونکوور مسابقه های ورزشی بسیاری برگزار می شوند که می توانید در همان روز بلیت آنها را نصف قیمت تهیه کنید. در ونکوور گالری به نام گالری هنر وجود دارد که ورودی آن 20 دلار و برای بچه ها 15 دلار است. اما، اگر سه شنبه ها از ساعت 17 به بعد به این گالری بروید، بازدید رایگان است. اگر دوست دارید به تماشا منطقه ها کوهستانی بروید، در کوه گروز شب ها تله کابین تخفیف دارد.

فستیوال های غذایی

همانطور که گفته شد، ونکوور شهری است که در آن رستوران و جشنواره های بسیاری مربوط به غذا وجود دارند و آن را یکی از مرکز های غذایی کانادا می دانند. در این شهر رستوران های بسیاری وجود دارند که تنوع غذایی بسیاری از سرتاسر جهان دارند و علت آن هم افراد مهاجری بوده که در آن زندگی می نمایند. در ادامه راهنمای سفر به شهر ونکوور به معرفی بعضی از این جشنواره های غذا می پردازیم:

جشنواره سالمون استیوستون: این جشنواره در واقع در روز ملی کانادا برگزار شده و در آن سالمون کبابی در کنار خیابان سرو می شود.

جشنواره Carnaval De Sol: این جشنواره موضوع غذایی و هم موضوع فرهنگی دارد و در آن میتوان با فرهنگ آمریکای لاتین بیشتر آشنا شد.

جشنواره گریک سامرفست: در این جشنواره غذاهای یونانی و مدیترانه ای سرو شده و در کنار اینها، کنسرت ها بسیاری برگزار می شوند.

جشنواری روزهای کارائیبی: در این جشنواره نیز در کنار اتفاقات فرهنگی جذابی که رخ می دهند، غذاهای کارائیبی نیز سرو می شوند.

غذاهای بومی

در کانادا غذاهای بومی بسیاری وجود دارند که باید حتما آنها را امتحان کنید. در ادامه راهنمای سفر به شهر ونکوور بعضی از این غذاهای بومی را معرفی نموده ایم:

پوتین: یکی از غذاهای بومی این منطقه که امروزه در سرتاسر جهان رواج پیدا نموده است. ترکیبات این غذا سیب زمینی سرخ نموده، پنیر و سس گریوی بوده که در بعضی از رستوران ها برای این غذا مواردی مانند بیکن نیز در نظر گرفته اند. پوتین غذای مقرون بصرفه ای است و قیمت بالایی ندارد.

رول لابستر: کانادا به غذاهای دریایی معروف است. یکی از این غذاهای دریایی، رول لابستر هست.

ساندویچ گوشت دودی: این غذا نیز از جمله غذاهای کانادایی رواج پیدا نموده در کل جهان است. این ساندویچ شامل گوشت کبابی بوده که با نمک و ادویه طعم دار شده و در نان چاودار به همراه سس خردل استفاده می شود.

بیکن پیمیل: بیکن مخصوص کانادایی ها، بیکن پیمیل است که با مدل آمریکایی بسیار تفاوت دارد. این بیکن با آرد ذرت تهیه می شود و طعم بهتری دارد.

سوپ لپه: کانادا کشور سردی است و غذاهای گرم و سوپی در چنین هوایی بسیار لذت بخش خواهند بود. سوپ لپه یکی از این غذاها است. این سوپ از لپه، سبزیجات و گوشت تهیه شد.

تورتیر: از گذشته، کانادایی ها در روزهای تعطیل خود پای گوشت مخصوص خودشان به نام تورتیل را می پزند. دستور پخت این غذای بسیار خوشمزه در هر منطقه ای فرق دارد.

باناک: نوعی نان است که از زمان های قدیم در کانادا پخت می شود. در حال حاضر، این نان را می توانید از انواع نانوایی ها و کافه ها خریداری کنید.

تارت کره ای: یکی از دسرهای کانادا، تارت کره ای است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه ای دارد. این دسر از خمیر تارت و فیلینگ کره، تخم مرغ و شکر تشکیل شده و به نظر ساده می آید.

بیگل: این شرینی نیز از جمله دسرهای کانادا است که در کل جهان نیز یافت می شود. این شیرینی در کانادا با کنجد و در تنور پخته می شود.

پای توتین سسکتون: از دیگر دسرهای محلی کانادا، پای توتین سسکتون است. توتین سسکتون نوعی میوه هست. این دسر طعم بسیار خوبی دارد.

بیورتیلز: این دسر در بین کانادایی ها بسیار هوادار دارد، اما متعلق به این کشور نیست. این دسر در واقع خمیر سرخ شده است که تاپینگ های مختلفی مانند نوتلا بر روی آن می آیند.

تافی افرا: این شرینی طرز تهیه بسیار جالبی دارد و اصالتا مربوط به این کشور است. شیرینی افر را در واقع از ریختن شیره افرای گرم بر روی برف تهیه می نمایند. با ریختن شیره روی برف سفت می شود و این شکلات سفت شده همان تافی افراست.

پودینگ شومور: این دسر از کیک و شربت به خصوصی بر روی آن تهیه می شود. این دسر بسیار ساده پخته شده و احتیاج به مواد به خصوصی ندارد و با کمترین وسایل میتوان آن را تهیه کرد.

مکان های تماشای ونکوور

موزه مردم شناسی

در دانشگاه بریتیش کلمبیا ونکوور، موزه ای در نظر گرفته شده که در خصوص تمامی فرهنگ های سراسر جهانست. موزه مردم شناسی با وجود آنکه از همه فرهنگ ها بوده، اما بیشتر از همه به فرهنگ ساکنان نخستین بریتیش کلمبیا پرداخته است. براساس راهنمای سفر به شهر ونکوور باید بدانید که ساختمانی که این موزه در آن واقع شده است، در واقع قسمتی از قلعه ای است که در جنگ جهانی دوم ساخته شد. در این موزه بعلاوه اشیایی به نمایش گذاشته شدند که در منطقه ها مختلفی از جهان کشف شده اند.

موزه ونکوور

یکی دیگر از موزه های شهر ونکوور به نام همین شهر است که در آن آثار و اشیایی مربوط به این شهر نگهداری و به نمایش گذاشته شده اند تا فرهنگ و تاریخ این شهر بهتر شناخته شود. برای بازدید از این موزه باید بین ساعات 10 صبح تا 17 و سه شنبه ها از 10 صبح تا 20 مراجعه کنید.

کانادا پلیس

در ونکوور ساختمان عجیبی وجود دارد که مانند کشتی بوده و سقف آن به شکل بادبان ساخته شده است. این ساختمان به نام کانادا پلیس در واقع هم هتل و هم مرکز کنوانسیون ونکوور هست.

ساختمان جهانی علم

یکی از ساختمان های مدرن و زیبای این شهر متعلق به مرکز علمی است که در آن اتفاقات و نمایشگاه های علمی برگزار می شوند و دارای بخش های مختلفی مانند اختراعات، حرکت، آب و هواست. در ساختمان جهانی علم سینمایی با پرده بزرگ آی مکس وجود دارد. این بنا به شکل کروی و برای نمایشگاه اکسپوی 86 ساخته شد. برای بازدید از این بنا باید از ساعت 10 صبح تا 18 و در روزهای پنجشنبه 10 صبح تا 21 مراجعه کرد.

پل معلق کاپیلانو

در نزدیکی مرکز شهر، پل معلقی بر روی ارتفاع 70 متری رودخانه واقع شده است. پل کاپیلانو در سال 1889 ساخته شده و در سرانجام به یک پارک با فضای سبز بسیار غنی می رسد. افراد بسیاری برای هیجانی که این پل دارد، بر روی آن می فرایند. پیشنهاد می شود افرادی که مشکل قلبی دارند، بر روی این پل نفرایند هر چند که پل ایمن است و مسئله ای بوجود نمی آید. اگر برای تماشا این پل تمایل داشته باشید، در شهر اتوبوس هایی برای تماشا از این پل و پارک منتهی به آن قرار داده شده اند.

گستاون

یکی از منطقه ها جهانگردی و تماشای ونکوور که تماشای های بسیار در آن وجود دارد، گستاون است. گستاون در واقع محله قدیمی مربوط به سال 1867 میلادی بوده که در آن ساختمان های قدیمی بازسازی شده وجود دارند و به کاربری های مربوط به گردشگری و سرگرمی تغییر پیدا نموده اند. در این محله نمای ساختمان ها و تمامی تجهیزات شکل و ظاهر قدیمی دارد. در این محله مجسمه ای از جان دیتون فردی که در واقع سازنده این محل است، دیده می شود.

محله چینی ها

یکی از محله های ونکوور، محله چینی ها است که در آن ساختمان های نو و قدیمی بسیاری وجود دارند که بر روی آنها تابلو و علائم چینی زده شده اند. در این محله جاذبه ها و تماشای های بسیاری وجود دارند و به همین علت، گردشگران بسیاری از این محل تماشا می نمایند. محله چینی ها از جمله منطقه ها بسیار شلوغ و زنده شهر است که این موضوع در زمان سال نوی چینی ها بیشتر هم می شود و در آن برنامه و مراسم جذابی برگزار خواهند شد. از جمله جاذبه های دیگر این محله، باغ چینی است که از زیبایی بخصوصی برخوردار بوده و هر کسی را به خود جذب می نماید.

خیابان رابسون

یکی از مراکز مشهور و مهم برای خرید، خیابان رابسون است که در آن برندها و مارک های مختلفی را میتوان پیدا کرد. در این خیابان گالری های هنری و اتفاقات فرهنگی دیگری دیده می شوند. در این خیابان میدانی به همین نام وجود دارد که خود جز جاذبه های این شهر بحساب می آید. در این میدان فضای عمومی و پیست اسکی وجود دارند.

پارک استنلی

پارک استنلی در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است و دور تا دور آن را بصورت شبه جزیره ای آب محاصره نموده است. پارک استنلی دارای فضای سبز بسیار زیبا و بعلاوه چشم انداز ها طبیعی جذابی بوده که روزانه افراد بسیاری را جذب خود می نمایند. دور تا دور این پارک و در کنار آب، مسیری در نظر گرفته شده که لذت پیاده روی و دوچرخه سواری را دوچندان می نماید.

پارک ملکه الیزابت

در پارک ملکه الیزابت میتوان چشم انداز زیبایی را از قسمت شمالی ونکوور مشاهده کرد. پارک الیزابت دارای فضای سبز بسیار زیبا و بعلاوه جاذبه های دیگری مانند رستوران، زمین گلف و تنیس بوده و به همین علت، مکان بسیار مناسبی برای سرگرمیات خانوادگی است.

گرانویل آیلند

در گذشته در این شهر جزیره کوچک صنعتی به نام گرانویل آیلند وجود داشت که امروزه این جزیره به یک مکان گردشگری تبدیل شده و گردشگران و جهانگرد های بسیاری از آن تماشا می نمایند. به علت صنعتی بودن این جزیره، در آن انبارهای بسیاری وجود داشته که تمامی آنها امروزه تغییر کاربری داده و تبدیل به رستوران، کافه و گالری شده اند. این جزیره جهانگردی امروزه میزبان بسیاری از هنرمندان است و اتفاقات فرهنگی و هنری بسیاری در آن رخ می دهند. در این جزیره بازاری وجود دارد که در آن میتوان انواع مواد غذایی و خوراکی را پیدا کرد.

کوه گروز

یکی از تماشای های ونکوور که چه در زمستان و چه در تابستان هوادار دارد، کوه گروز است. برای بالا رفتن از این کوه میتوان از تله کابین استفاده کرد و از سرگرمیات و امکاناتی که در آن در نظر گرفته شدند، بهره برد. اگر زمستان به این کوه بیایید، در آن ورزش های زمستانی بسیاری برگزار می شوند. این کوه مکان بسیار مناسبی برای سرگرمیات خانوادگی است و ساعاتی را میتوان به دور از شلوغی شهر در دل طبیعت سپری کرد.

ساحل کیتسیلانو

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی و سرگرمیی این شهر که دارای هواداران بسیاری بوده، ساحل کیتسیلانو هست. این ساحل شنی دارای چشم انداز بسیار زیبایی از کوه و دریا است و در آن امکانات و سرگرمیات بسیاری در نظر گرفته شده اند. در این ساحل خانواده ها می توانند ساعاتی را به سرگرمی، پیاده روی و شنا بپردازند.

انگلیش بی

از جمله جاذبه های طبیعی شهر ونکوور که در آن سرگرمیات بسیاری در نظر گرفته شده، خلیج انگلیش بی است. در ساحل این خلیج که بسیار شلوغ و پرهوادار بوده، اتفاقات هنری و فرهنگی بسیاری صورت می گیرند. در اینجا رستوران و کافه های بسیاری وجود دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1377

به "راهنمای سفر به شهر ونکوور و عالمی از تجربیات تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به شهر ونکوور و عالمی از تجربیات تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید