راهنمای سفر به فلورانس - ایتالیا Italy

به گزارش مجله مدیاپلیر، راهنمای سفر به فلورانس - ایتالیا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره سفر به فلورانس ، سخن خواهیم گفت.

راهنمای سفر به فلورانس - ایتالیا Italy

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

فلورانس (به ایتالیایی: Firenze)، یکی از شهرهای تاریخی در ایتالیا و هم اکنون پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا است.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

انواع هنر به ویژه هنر معماری و تندیسگری در شهر فلورانس صندلی ویژه ای داشته و دارد به طوری که این شهر را به یکی از مهم ترین مراکز هنری اروپا تبدیل نموده است. فلورانس هم چنین دارای بیش از چهل موزه و نگارخانهٔ هنری می باشد که مهم ترین آن ها گالری اوفیتزی و پالاتزو پیتی به شمار می آید.

فلورانس، خاستگاه رنسانس ایتالیایی، یکی از زیباترین شهرهای تاریخی دنیا و پرجمعیت ترین شهر توسکانی محسوب می شود که معماری ها، گالری ها و آثار هنری زیبایی در آن به چشم می خورد. فلورانس در واقع شهری است که روح رنسانس و هنر در آن موج می زند و به زیبایی هر چه تمام تر شما را مجذوب خود می نماید، به گونه ای که احساس خواهید کرد در زمان به گذشته رفته اید.

مرکز شهر فلورانس فشرده است، بنابراین می توان به راحتی با قدم زدن اغلب معماری ها و جاذبه های مهم آن را تماشا کرد. علاوه بر دیدن زیبایی های بصری، غذاهای خوشمزه ای را هم می توان در اینجا میل کرد. بدون شک میلیون ها توریستی که هر ساله از فلورانس بازدید می نمایند، دلیل خوبی بر جذابیت این شهر است. این شهر در سال 1982 به عنوان میراث دنیای در یونسکو به ثبت رسید. خوشبختانه فلورانس به گرانی شهرهایی مانند رم یا ونیز نیست، اما با این وجود قیمت ها ممکن است تا حد زیادی به منطقه یا محله ای که در آن قرار دارید وابسته باشد. با این برخلاف بیشتر نقاط اروپای مرکزی، مسافرت به فلورانس با هزینه پایین امکان پذیر است و لذت بردن از جذابیت های این شهر زیبا و خیره نماینده با شرایط مناسب برای همگان امکانپذیر است. فقط کافی است که از تجربیات اهالی این شهر استفاده نموده و آشنایی مختصری با راه های مالی گشت وگذار و بازدید از نقاط دیدنی این شهر داشته باشیم.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: 2:30-

زبان رسمی: ایتالیایی

واحد پول: یورو

نوع برق شهری: 220 تا 230 ولت/ 50 هرتز (دوشاخه نوع C, F, L)

کد کشور: 39+

کد ناحیه: کد ناحیه وجود ندارد اما در خود فلورانس شماره ها با 055 آغاز می شود.

شماره پلیس: 113

شماره پلیس محلی: 3333 328 055 39+

شماره آتشنشانی: 115

آمبولانس: 118

جهت رانندگی: راست

فرودگاه: فرودگاه پرتولا (FLR)، فرودگاه پیزا گالیلئو گالیله (PSA)

شرایط آب و هوایی

فلورانس هوای نسبتا معتدلی دارد. تابستان های این منطقه رد روز گرم و مرطوب و شب نیز تقریبا سرد است. زمستان ها هوا سرد می شود اما به ندرت سرمای طولانی مدت را شاهد خواهیم بود. باران در سراسر سال غیر از تابستان به صورت معتدلی می بارد. در هر حال اغلب مردم توافق دارند که فصل های بهار و پاییز ایده آل ترین زمان برای سفر به فلورانس است.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل های فلورانس معمولا تمام وقت پر از مسافر هستند، با این وجود فصل های پرتوریست به طور رسمی از ماه آوریل تا سپتامبر به طول می انجامد. بین ماه های جولای تا آگوست هم سقف قیمت ها را شاهد خواهید بود. اگر در این مدت به فلورانس سفر کردید، برای رزرو اتاق در نقاط توریستی بهتر است از قبل اقدام کنید. در طول فصل کم توریست یا آف سیزن می توان اتاقی ارزان در نقاط توریستی شهر اجاره کرد.

هزینه های مرسوم

هزینه هاستل (خوابگاه)

هزینه یک شب اقامت در خوابگاه های اشتراکی بین 10 تا 40 یورو می شود. اتاق های خصوصی نیز از 50 یورو آغاز می شوند که البته برای اتاق ها یک تختخوابه این هزینه 10 یورو کاهش پیدا می نماید. به طور کلی در طول تابستان هم مقداری به این هزینه ها افزوده خواهد شد.

هزینه اقامت در هتل

میانگین قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به توضیح زیر است:

1 ستاره 30 تا 70 یورو

2 ستاره 40 تا 178 یورو

3 ستاره 40 تا 201 یورو

4 ستاره 47 تا 474 یورو

5 ستاره 225 تا 692 یورو

متوسط قیمت مواد غذایی

هزینه صبحانه مقرون به صرفه: اغلب هتل های این شهر به همراه اجاره اتاق وعده رایگان صبحانه ارایه می دهند، در غیر این صورت می توانید شیرینی فروشی ها و کافه های خوبی را در همان حوالی برای یک وعده صبحانه ارزان انتخاب کنید. (3 تا 7 یورو)

هزینه ناهار مقرون به صرفه: با فرض اینکه می خواهید ناهار مفصلی میل کنید، همواره می توانید رستوران های خوب و ارزانی را در این شهر پیدا کنید. (5 تا 10 یورو)

هزینه شام مقرون به صرفه: رستوران های نشستی زیادی در فلورانس وجود دارد که بسته به محله ای که در آن قرار گرفته اند، قیمت های متفاوتی دارند. (7 تا 15 یورو)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 65 و49 یورو تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیملان شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل عمومی

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر20 تا 28 یورو
اتوبوس اکسپرس از فرودگاه تا مرکز شهر6 یورو
قطار از فرودگاه PSA تا فلورانس8.10 یورو
هر 3 کیلومتر جابجای توسط تاکسی در سطح شهر6 تا 11 یورو
اتوبوس در سطح شهر1.20 یورو

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

غذای ارزان میل کنید

بدون شک خوردن غذا در میدان Piazza della Signoria هزینه بسیار زیادی برایتان در بر خواهد داشت. البته در مقابل، روش هایی وجود دارد که شما بتوانید هزینه های کمتری برای خوراکی های خود بپردازید، یکی از این راه ها استفاده از خوراکی های ارزان قیمت نظیر فست فود است.

رایگان تماشا کنید

فلورانس یک مکان جالب برای تماشای مردم است. در سفر خود به این شهر می توانید به تماشای مردم بپردازید و در مقابل، هزینه های زیادی را برای بازدید از موزه ها پرداخت نکنید.

پیاده روی کنید

با وجود اینکه توریستان در فلورانس می توانند از سیستم های حمل و نقل عمومی استفاده نمایند، اما برای رفتن به مکان های مختلف این شهر، می توان پیاده روی کرد که یک کار مناسب و بسیار کم هزینه به شمار می رود.

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ سرفینگ آشنایی دارید. ارزان ترین اتاق ها درفلورانس خوابگاه های اشتراکی هستند که حدود 10 تا 40 یورو قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه ای اجتناب کنید. خب مسئله ای نیست! سایت کوچ سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، می توانید دوست هایی از کشورها و فرهنگ های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

جاذبه های میلان

دومو-کلیسای جامع فلورانس (Cattedrale di Santa Maria del Fiore)

کلیسای جامع مشهور پیاتزا دل دوامو که دقیقا در مرکز شهر واقع شده است، دارای مجموعه بی نظیری از آثار تاریخی هنر کلاسیک است و به دلیل طراحی خاص طاق گرد و منحصربه فردش از شهرت دنیای برخوردار است. پیاتزا دل دوامو نقطه کانونی فلورانس است و توریستان می توانند با طی کردن 463 پله آن، به پشت بام بروند و به تماشای منظره ای زیبا از فلورانس بپردازند. کلیسای جامع اصلی ترین کلیسای فلورانس محسوب می شود که در سال 1296 میلادی بر اساس طرحی از آرنولفو دی کامبیو و به سبک معماری گوتیک ساخته شده است. البته ساخت آن در سال 1436 با گنبدی که فیلیپو برونلسکی طراحی نموده بود به اتمام رسید. این بنا یکی از مشهور ترین کلیساهای ایتالیا به حساب می آید و بخش داخلی آن نیز بسیار عظیم و جالب است. برج ناقوس کلیسا نیز در سال 1234 توسط نقاشی به نام جونو دی بوندونه طراحی شد و با کمی تغییر پس از مرگش ساخت آن تکمیل گشت. بوندونه برای طراحی این برج از معماری گنبد سلطانیه الهام گرفته است. دیوارهای داخلی بنا با مرمرهای مختلفی ساخته شده که رنگ ها را به صورت فریبنده ای با هم ترکیب می نماید. سفر به فلورانس بدون بازدید از این کلیسا تکمیل نخواهد شد.

هزینه ورود به کلیسای جامع 10 یورو می شود، اما ارزشش را دارد.

تعمیدگاه سان جیوانی (Baptistery of San Giovanni)

تعمیدگاه سان جیوانی یکی از مهمترین اماکن مذهبی فلورانس محسوب می شود که به کشیشی به نام جان باپتیست (جان غسل دهنده) اختصاص داده شده است. این تعمیدگاه یکی از قدیمی ترین ساختمان های فلورانس به شمار می رود که مکانی عالی برای عاشقان معماری و تاریخ دینی به حساب می آید. این دستاورد معماری قرون وسطی به شمار می رود، اما فضای داخلی به سبک های قبل از آن وفادارتر است. تزئینات طلاکوبی شده نمای داخلی و بازتاب نور در آن هر چشمی را به خود خیره می نماید. بازدید از این مکان را نباید فراموش کنید.

تورهای صوتی در دسترس هستند، اگر می خواهید تجربه ای متفاوت داشته باشید، یکی از آن ها را انتخاب کنید.

موزه آثار کلیسای جامع (Museo dellOpera del Duomo)

این موزه دقیقا در قسمت پشتی کلیسای جامع فلورانس (دومو) واقع شده است و آثار زیبایی از بناهای اطراف را به نمایش می گذارد. بازدید از این موزه، درکی عالی از چگونگی ساخت بناهای مشهور فلورانس را به علاقمندان می دهد. به علاوه می توانید بعضی از بهترین آثار هنری فلورانس را در نمایشگاه های دائمی آن تماشا کنید. شاید مشهورترین آن ها، آثار میکل آنژ باشد. اگر به آثار زیبایی ایتالیایی به خصوص مجسمه های میکل آنژ علاقه دارید، حتما بازدید از این موزه را در برنامه سفرتان بگنجانید.

گالری اوفیتزی (Uffizi Gallery)

گالری اوفیتزی احتمالا مهمترین موزه فلورانس محسوب می شود که آثاری بی نظیر از میکل آنژ، داوینچی، رافائل، ساندرو بوتیچیلی و هنرمندان مشهور دیگری در آن به نمایش گذاشته شده است. حتی خود بنای موزه هم ارزش بازدید بالایی دارد. این موزه که یکی از قدیمی ترین گالری های دنیا محسوب می شود همتایی ندارد، بنابراین می توان ساعت ها به تماشای شاهکارهای هنری مشغول شد و گذر زمان را احساس نکرد. Uffizi در حقیقت عظیمترین مجموعه از آثار هنری دوره رنسانس را شامل می شود و نقاشی های معروف بسیاری در این گالری نگهداری می شوند که در این بین می توان به نقاشی تولد ونوس اشاره نمود. بسیاری از آثار موجود در این گالری مربوط به دوران اولیه رنسانس هستند، اما در بخش های انتهایی گالری، می توانید نقاشی های پرتره و هلندی را نیز مشاهده کنید.

برای تجربه ای مضاعف حتما یکی از تورهای صوتی را انتخاب کنید.

هزینه ورود به موزه 12.50 یورو می شود.

اگر دوست ندارید در صف های طولانی منتظر بمانید بهتر است از قبل بلیت تهیه کنید.

کلیسای سانتا ماریا نووِلا (Church of Santa Maria Novella)

سانتا ماریا نوِلا یک کلیسای سلطنتی در فلورانس است که روبروی ایستگاه مرکزی قطار واقع شده است. این کلیسای زیبای فرقه دومینیکن، به دلیل جنبه تاریخی و ساخته شدن بر اساس اصول معماری ایتالیایی، بازدیدنمایندگان زیادی را به خود جذب می نماید. شاید این کلیسا در بالای لیست جاهایی که در سفر به فلورانس باید ببینید قرار نداشته باشد، اما با این وجود بازدید از آن را به شدت توصیه می کنیم. این کلیسا یکی از مهمترین بناهای گوتیکی توسکانی محسوب می شود. نمای بیرونی کلیسا را فرا جاکوپو تالنتی و لئون باتیستا آلبرتی طراحی نموده اند. در فضای داخلی اما آثار فوق العاده ای از هنرمندان مشهور را می توان مشاهده کرد. این بنا بین سال های 1279 و 1357 میلادی توسط دومنیکن فریارزدر نزدیکی یک کلیسای قرن هفتمی واقع در دشت های بیرون دیوارهای قرون وسطایی فلورانس ساخته شد. شاید کلیسای سانتا ماریا نوولا نه تنها قدیمی ترین کلیسای فلورانس به شمار می رود، بلکه تنها کلیسایی هم است که تا به امروز به صورت اصلی به جا مانده.

شرکت در تورهای راهنما گزینه خوبی برای آگاهی کامل از تاریخ کلیسا است.

پونته وچیو (Ponte Vecchio)

Ponte Vecchio یک پل قدیمی است که در سال 1345 (میلادی) ساخته شده و اولین پل فلورانس به حساب می آید که در طول رودخانه آرنو (Arno) کشیده شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، این پل در واقع تنها پلی است که از قرون وسطا در این شهر به ارث مانده و Ponte Vecchio همچنان یک مکان برای فروش جواهر های طلایی و نقره ای به شمار می رود. قدم زدن روی این پل و گشت و گذار در اطراف آن و در نهایت ثبت چند عکس یادگاری ارزش یک ساعت وقت شما را دارد.

بهترین زمان برای بازدید از پل هنگام غروب آفتاب است.

باغ های بابولی (Boboli Gardens)

Giardino fi Boboli که معمولا با نام باغ Boboli شناخته می شود مکانی بسیار زیبا است که همه ساله هزاران توریست را به سوی خود جذب می نماید. محوطه سازی و معماری این پارک از رنسانس و توسکانی الگو برداری شده است و در تابستان نشستن در اطراف برکه، حس و حالی رویایی را به شما القا خواهد نمود. در بخش های مختلفی از این باغ، مجسمه های باستانی وجود دارد که از سنگ مرمر ساخته شده اند و بوی درختان مرکبات در این باغ روحی تازه به شما می بخشد. این باغ ها در سال 1550 میلادی در زمین های کاخ پیتی ساخته شدند و در طول سال ها با عشق و علاقه وسعت آن ها گسترش یافت. اگر دنبال واحه ای آرام در دل منطقه ای شهری هستید، بازدید از این باغ ها را نباید فراموش کنید.

آکادمیا گالری (Accademia Gallery)

گالری منحصر به فرد آکادمیا در نزدیکی پیازا سن مارک واقع شده است. این موزه به خاطر میزبانی مجسمه اصلی داوود (David) اثر میکل آنژ شهرت یافته است. این مجسمه یکی از معروف ترین مجسمه های دنیا است که در شهر فلورانس واقع شده است. در این مجسمه به جزییات توجه ویژه ای شده است و بسیار عظیم تر از آن چیزی است که فکر می کنید. علاوه بر شاهکار میکل آنژ، بعضی از قدیمی ترین آلات موسیقی دنیا ساخته مشهورترین سازندگان پیانو و ویولن را می توان در اینجا مشاهده کرد.

برای بازدید از گالری باید 12.50 یورو هزینه بپردازید.

برای آگاهی از زمان برگزاری تورهای راهنما، وب سایت رسمی موزه را آنالیز کنید.

بازار سن لورنزو

بازار عظیم چرم سن لورنزو وسعت زیای دارد و دارای چندین بخش عظیم است. توریستان در این بازار علاوه بر خرید می توانند با تماشای فروشگاه ها، صحبت با ساکنان محلی و کشف کوچه پس کوچه های فلورانس، یک روز خاطره انگیز برای خودشان رقم بزنند.

باغ های باردینی (Giardino Bardini)

این باغ ها به ویلای باردینی متصل هستند و بازتابی از شور و شوق دوران سلطنت ملکه ویکتوریا برای بازسازی جنگل های سنتی بریتانیا محسوب می شوند. در اینجا می توانید در میان درختان میوه گوناگون و یک راه پله سبک باروک که با مجموعه فراوانی از مجسمه ها و گلدان های زیبا آراسته شده است مشغول گشت و گذار شوید. اگر احتیاج به یکی دو ساعت آرامش دارید، این مکان انتخاب خوبی به شمار می رود.

هنگام خرید بلیت، آن را با بلیت باغ های بابولی ترکیب کنید.

موزه ملی بارگلو (National Museum of Bargello)

موزه ملی بارگلو در یکی از قدیمی ترین بناهای فلورانس که قدمت آن به سال 1255 میلادی باز می شود واقع شده است. این بنا ابتدا مقر فرماندهی Capitano del Popolo (کاپیتان مردمی) بود و بعد از آن (در قرن شانزدهم) به اقامتگاه فرمانده پلیس آن موقع (بارگلو) تبدیل شد که نامش از همینجا می آید. بعدها در قرن هجدهم این بنا به عنوان زندان استفاده شد. در موزه ملی بارگلی آثار بسیار خوبی واقع شده است که توسط هنرمندان مختلف دوره رنسانس ایجاد شده اند. توریستان در این موزه می توانند تنها با پرداخت 4 یورو، آثاری را که توسط هنرمندان معروف چون باندینلی، میکل آنژ، دوناتلو، آنتونیو روسلینو و سایر هنرمندان معروف ساخته شده، مشاهده نمایند. این موزه با فاصله کمی از پیازا دلا سیگنوریا واقع شده است.

بازار مرکزی فلورانس

بازار مرکزی فاصله کمی تا سن لورنزو دارد و در آن می توان تازه ترین و وسوسه انگیزترین غذاهای فلورانس را پیدا کرد. اگر می خواهید به بازار مرکزی بروید، خود را برای پرخوری آماده کنید چراکه در آنجا، انبوهی از خوراکی های لذیذ مثل پنیر ایتالیایی، انواع نان، روغن زیتون مرغوب، نوشیدنی های گوارا و … خواهید دید که مقاومت در برابر آن ها غیرممکن است. بازدید از این بازار یکی از فعالیت های موردعلاقه توریستان در ساعات صرف نهار است.

پیازاله میکل آنژ (Piazzale Michelangelo)

به جای استفاده از تاکسی یا اتوبوس، با پای پیاده به سمت پیازاله میکل آنژ قدم بزنید تا علاوه بر ورزش کردن، بتوانید مجسمه داوود دیگری از جنس برنز اثر میکل آنژ را تماشا کنید. این میدان توسط معماری به نام جوزپه پوگی در سال 1869 روی تپه ای درست در جنوب منطقه تاریخی فلورانس و ساحل جنوبی رود آرنو بنا شد. وقتی که به میدان رسیدید، می توانید مناظری زیبا از مناطق شهری را به تماشا بنشینید و پس از آن ناهار را یکی از رستوران های محله Oltrarno میل کنید. در راه برگشت نیز می توانید با یک بستنی از خودتان پذیرایی کنید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 484

به "راهنمای سفر به فلورانس - ایتالیا Italy" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به فلورانس - ایتالیا Italy"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید