جزئیات بازار مسکن؛ از خانه های 35 متری تا افزایش قیمت مسکن

به گزارش مجله مدیاپلیر، همراهان عزیز و گرامی ما، آن چه در این جا برای شما تدارک دیده ایم، اخبار ساختمان در هفته ای که پشت سر گذاشته ایم، می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

جزئیات بازار مسکن؛ از خانه های 35 متری تا افزایش قیمت مسکن

جهت دریافت خدمات طرح های آلاچیق چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

ضرورت افزایش فراوری مسکن

احمد انارکی محمدی، نایب رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی به ضرورت در افزایش فراوری مسکن تاکید نمود. به گفته وی با توجه به جمعیت جوان کشور احتیاج به فراوری مسکن، یک احتیاج طبیعی و ضروری می باشد. بر اساس آمارهای ارائه شده، سالانه کشور به 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید احتیاج دارد. اما در شرایط فعلی تنها نیمی از این احتیاج برآورده می گردد.

به گفته نایب رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی، سهم بازار مسکن در اقتصاد کشور 30 درصد خاطرنشان کرد و در ادامه اضافه نمود: شرایط کشور باید به نحوی آماده گردد که در سال 99 با جهش فراوری مسکن رو به رو شویم. وی اضافه نمود با انجام این کار نه تنها بخش های مختلف مالی فعال می شوند، بلکه احتیاجهای اجتماعی جامعه نیز برطرف خواهد شد.

وی اذعان داشت: از تاثیرات مثبت توسعه ساخت و ساز مسکن، افزایش اشتغال زایی در کشور می باشد. همین امر می تواند نقش موثری در بهبود شرایط اجتماعی و تسهیل ازدواج دارد. برای دست یابی به این مهم باید مسائل بخش فراوری مسکن هم چون تامین مصالح ساختمانی برطرف گردد تا سازندگان در تجهیزات و دستیابی به مصالح با مشکل رو به رو نشوند.

احمد انارکی محمدی، از عدم تناسب قیمت مسکن و اجاره بها با درآمد بیش تر خانواده های ایرانی انتقاد کرد و اضافه نمود: این امر ضرورت جهش فراوری در بخش مسکن را نشان می دهد. در این راستا شبکه بانکی باید از بخش ساخت و ساز حمایت کند تا فراوری در این بخش رونق بگیرد.

طرح ساخت مسکن 35 متری درانتظار تاییدیه وزارت کشور

یکی از جدیدترین طرح های شهرداری تهران طرح ساخت واحد های 25 تا 35 متری است که بر این اساس قرار است وزارت کشور اقدامات لازم در این زمینه را آنالیز کند. این روزها بازار مسکن احتیاج به جهش فراوری دارد به شکلی که از هر برنامه برای بهبود شرایط این بازار استقبال می نماید.

به گزارش محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد برای ساخت واحدهای کوچک متراژ و یا کم متراژ برنامه ای ندارد. به گفته وی: الگوی مصرف برای ساخت واحدهای مسکونی در کشور 70 تا 75 متر است و وزارت راه و شهرسازی برنامه ای برای ساخت واحدهایی که از متراژ کم تری برخوردار هستند نداشته و این کار را تایید هم نمی نماید.

به گفته عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی شهر تهران مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری، یک میزان حداقل برای واحدهای مسکونی از نظر مساحت تعریف نموده ایم که این مساحت 35 متر مربع بوده است. وی اضافه نمود این طرح جدیدی برای شهر تهران نیست و از قبل وجود داشته است.

گلپایگانی اذعان داشت: پروژه ای که برای این طرح تعریف نموده ایم، واحدهایی به اندازه 25 تا 50 متر است و این طرح به شورای تامین مسکن برای بازآفرینی شهری در وزارت کشور پیشنهاد داده شده است.

به گفته معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران: در تمامی کشورهای جهان برای 5 سال اول زندگی زوج های جوان واحدهایی با این متراژ در نظر گرفته می گردد و پارامترهایی هم برای آن تعریف شده است تا بتوانند 10 سال اول زندگی در آن سکونت نمایند. این واحدها باید به محل کارشان نزدیک باشد.

افزایش قیمت مسکن با رشد افزایش قیمت فولاد

به گفته فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن: افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت فولاد در ماه های گذشته، بر قیمت تمام شده مسکن نیز تاثیرخواهد گذاشت.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن با بیان این که در بازار مصالح ساختمانی در حوزه مسکن دچار نوسانات شدیدی شده است افزورد: در ماه های گذشته قیمت فولاد میلگرد و آهن بیش از 20 درصد افزایش یافته است که همین امر بر افزایش قیمت مسکن تاثیرگذار بوده است.

وی اضافه نمود: میزان نظارت در حوزه مصالح ساختمانی کاهش پیدا نموده است و وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت و معدن نتوانسته اند برای حوزه ساخت و ساز برنامه مناسبی پیاده سازی نمایند.

فرشید پورحاجت با بیان این که حدود 4 میلیون متقاضی در بازار مسکن وجود دارد خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد متقاضی میزان عرضه با فراوری مسکن برابر نیست و این امر به چالشی برای مسئولان دولت تبدیل شده است.

بر اساس گفته های دبیر انجمن انبوه سازان کشور: افزایش نرخ تورم و اقتصاد نا بسامان باعث می گردد در سال جدید، بازار مسکن با مسائل زیادی هم چون افزایش قیمت مسکن رور به رو گردد. همین امر می تواند آسیب بسیار زیادی به خریداران و مستاجران وارد کند.

وی اظهار کرد: در ماه های گذشته دولت توجه چندانی به بخش خصوصی ننموده است. در صورتی که حمایت بخش خصوصی در این حوزه می تواند فراوری مسکن را افزایش دهد. هم چنین وی اذعان داشت: طرح اقدام ملی نمی تواند یاری چندانی به بازار مسکن کند.

وی اضافه نمود: دولت باید در سیاست ورزی های خود از بخش خصوصی یاری بگیرد تا بتواند در فراوریات حوزه مسکن آینده خوبی رقم بزند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 456

به "جزئیات بازار مسکن؛ از خانه های 35 متری تا افزایش قیمت مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بازار مسکن؛ از خانه های 35 متری تا افزایش قیمت مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید