تکاپو مقامات ژاپنی برای جانشینی آبه شینزو

به گزارش مجله مدیاپلیر، منابع مطلع از ابراز تمایل یوشی هیده سوگا برای حضور در انتخابات ریاست حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن و جانشینی آبه شینزو خبر دادند.

تکاپو مقامات ژاپنی برای جانشینی آبه شینزو

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع مطلع نوشت یوشی هیده سوگا دبیر ارشد کابینه ژاپن اعلام نموده است که در انتخابات ریاست حزب حاکم لیبرال دموکرات حضور خواهد داشت.

حزب لیبرال دموکرات از آنجاییکه اکثریت مجلس ژاپن را بر عهده دارد، رئیس این حزب نخست وزیر ژاپن و جانشین آبه شینزو که چند روز پیش به دلیل نامساعد بودن شرایط جسمانی اش خاطرنشان کرد کناره گیری می نماید، خواهد شد.

به نوشته رویترز، سوگا گفته است پس از درخواست 14 نفر از نمایندگان مجلس از حزب لیبرال دموکرات که از او خواسته بودند در این انتخابات حضور یابد این موضوع را آنالیز می نماید.

روز یکشنبه نیز خبرگزاری ژاپنی کیدو گزارش داده بود سوگا به توشی هیرو نیکی دبیرکل حزب لیبرال دموکرات که مسئول تصمیم گیری درباره ریاست این حزب است، گفته بود میخواهد در این انتخابات برای جانشینی آبه حضور یابد.

به گزارش خبرگزاری کیدو، انتخابات حزب لیبرال دموکرات قرار است روز 15 سپتامبر برگزار گردد. به غیر از سوگا، فومیو کیشیدا وزیر خارجه پیشین و شیگرو ایشیبا وزیر دفاع پیشین نیز از نامزد های رقابت کننده در این انتخابات هستند. به نوشته رسانه های ژاپنی، شیگرو که از منتقدان آبه بود در میان مردم از محبوبیت بیشتری برخوردار است هرچند در صورت دست یافتن به سمت نخست وزیری با فهرستی از مسائل فراوان از جمله مسائل مالی، سیاسی و امنیتی روبرو خواهد بود.

آبه که باسابقه ترین نخست وزیر ژاپن است، روز آدینه به صورت رسمی خاطرنشان کرد که به دلیل مسائل ناشی از بیماری و وضع جسمی از این سمت کناره گیری می نماید. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 710

به "تکاپو مقامات ژاپنی برای جانشینی آبه شینزو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکاپو مقامات ژاپنی برای جانشینی آبه شینزو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید