پیش بینی بانک آمریکایی از احتمال کاهش ارزش دلار در سال 2021

به گزارش مجله مدیاپلیر، بانک سیتی گروپ آمریکا دوشنبه شب اظهار داشت: به احتمال زیاد اگر در سال 2021 واکسن کرونا به صورت گسترده توزیع گردد و این مسأله به احیای تجارت جهانی و رشد مالی یاری کند، دلار در سال آینده میلادی حدود 20 درصد ارزش خود را از دست بدهد.

پیش بینی بانک آمریکایی از احتمال کاهش ارزش دلار در سال 2021

از تارنمای خبرگزاری اسپوتنیک، تحلیلگران راهبردی در سیتی گروپ به عنوان یکی از عظیم ترین بانک های سرمایه گذاری در آمریکا در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، بیان کردند که به باور آنها توزیع واکسن کرونا تمام شاخص های نزولی بازار را تعیین خواهد نمود، همین امر به دلار اجازه می دهد که راستا مشابه اوایل دهه نخست قرن 21 را طی کند که بر اساس آن ارزش این ارز برای چندین سال کاهش یافت.

سیتی گروپ (CitiGroup) یا گروه سیتی، شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی است، که شعبه مرکزی آن در منهتن نیویورک واقع شده است.

خبرگزاری بلومبرگ نیز گزارش داد که ارزش دلار از ماه مارس گذشته که بالاترین ارزش را داشته است، حدود 11 درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش، دلار پس از اعلام این خبر که واکسن کرونا در شرکت مدرنا به صورت مؤثری در آزمایشات بالینی تأثیرگذار بوده است، زیر فشار شدید واقع شده است که چرا که این امر تقاضای این واکسن به عنوان مأمن امن برای سرمایه گذاری و پس انداز را تشدید نموده است.

استراتژیست های مالی ماه هاست اعلام نموده اند که انتخابات آمریکا و توسعه واکسن کرونا و سیاست فدرال رزو ممکن است که ضربات سختی به دلار وارد آورد.

مودرنا دومین شرکت عظیم داروسازی امریکاست که در طول یک هفته از موفقیت در زمینه تحقیقات و تهیه واکسین ضد ویروس جدید کرونا خبر داده است.

پس از شرکت های بایونتیک آلمان و فایزر آمریکا، حالا شرکت مودرنا امریکا موفقیت خود در فراوری واکسین ضد کرونا را بیان کرد و اضافه کرد که واکسن فراوریی اش حدود 95 درصد مؤثر واقع شده است.

استیون هوگ رییس شرکت داروسازی مودرنا بیان کرد: ما واکسینی را ارائه می کنیم که قادر خواهد بود، [فرایند رشد] کووید 19 را متوقف سازد.

به گفته وی، شرکت مودرنا پیش بینی نموده است که هفته آینده بتواند برای دریافت یک مجوز در آمریکا درخواست بدهد.

شرکت داروسازی فایزر آمریکا وشرکت بایونتیک آلمانی به عنوان همکار آن دوشنبه گذشته در جدیدترین گزارش خود از دستیابی به واکسن کرونا خبر دادند و بیان کردند این واکسن می تواند تا 90 درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا مفید باشد.

شرکت فایزر و بایونتیک می خواهند در ماه جاری میلادی درخواستی برای دریافت مجوز اضطراری برای این واکسن در آمریکا ارائه دهند. در این صورت دو واکسن ضد کرونا در ماه دسامبر در آمریکا به بازار عرضه خواهد شد.

از طرف دیگر، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه نیز از شروع فراوری انبوه واکسن اسپوتنیک خبر داده است.

مقامات بهداشتی روسیه این واکسن را روشی موثر برای جلوگیری از شیوع کویید - 19 می دانند و میزان اثربخشی این واکسن 92 درصد اعلام شده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 838

به "پیش بینی بانک آمریکایی از احتمال کاهش ارزش دلار در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بانک آمریکایی از احتمال کاهش ارزش دلار در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید