تاثیر واقعی مهاجران و سرمایه گذاران خارجی بر بازار مسکن کانادا در ماه های پیش رو تعیین می گردد؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، کریستین زو ؛ مشاور املاک ساکن تورنتو از وقتی که پاندمی کووید-19 شروع شده حتی یک معامله خرید و فروش مسکن هم نداشته است.

تاثیر واقعی مهاجران و سرمایه گذاران خارجی بر بازار مسکن کانادا در ماه های پیش رو تعیین می گردد؟

جهت دریافت خدمات آلاچیق های سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

مشتریان او تقریبا به طور اختصاصی افراد چینی هستند که فرزندان شان یا دانشجوی بین المللی در دانشگاه های کانادا یا دبیرستان های انتاریو هستند یا می خواهند تحصیل در مدارس را شروع نمایند.

در یک بازار بهاری معمولی، او می توانست حداقل هشت فروش در ماه انجام بدهد . بیشتر آن ها هم واحدهای آپارتمانی بودند که والدین چینی برای فرزندان شان می خریدند.

البته او در بازار مسکن اجاره ای هم فعال بود ولی در این بخش هم درخواست های معدودی در چند ماه پیش مطرح شده .

حالا او روزهای خود را پشت تلفن با صاحب خانه ها می گذراند و به نیابت از دانشجویانی که به چین بازگشته اند، با صاحبخانه ها مذاکره می نماید .

آپارتمان ها چند ماهی است خالی مانده و کریستین هم مثل صاحبخانه ها هیچ ایده ندارد که آنها چه زمانی برمی گردند.

تخمین زده می گردد که حدود 640 هزار دانشجوی بین المللی در کانادا حضور داشتند که بیش از نیمی از آن ها چینی یا هندی هستند .

این دانشجویان مشتریان بخش قابل توجهی از بازار مسکن اجاره ای در شهرهای عظیم کانادا را تشکیل می دهند.

در یک تابستان معمولی، ده ها هزار دانشجوی خارجی جدید، مهاجران و ساکنان غیردائمی که دنبال کار هستند وارد کانادا می شوند و دنبال مسکن -چه اجاره ای و چه برای خرید- می گردند.

اما با توجه به اینکه سفر بین المللی متوقف شده، چند مشاور املاک و متخصص مسکن که با فایننشال پست مصاحبه کردند گفتند کمبود مهاجرت معمول و سفر دارد اثر قابل توجهی روی بازارهای مسکن تورنتو و ونکوور می گذارد.

مخصوصا نرخ خالی بودن خانه ها در بازارهای اجاره ای مرکز شهر رو به افزایش است که باعث شده قیمت ها پایین تر بیاید و در عین حال خانه های لوکسی که معمولا سرمایه گذاران خارجی ثروتمند را جذب خود می کردند، فروش نمی فرایند. در آوریل تعداد مهاجران تازه وارد به کانادا قبول شدند نسبت به یک سال قبل 80 درصد کاهش پیدا کرد.

در تورنتو، کاندوهای اجاره ای رو به افت هستند و بین آوریل تا مه به طور متوسط 2.2 درصد کاهش داشتند.

در ونکوور، آپارتمان های تک خواب با کاهشی 5.6 درصدی و واحدهای دوخوابه با افتی 15.8 روبرو شدند که عظیم ترین کاهش در سراسر کشور بود.

وقتی قیمت خانه در اوایل سال 2017 در تورنتو و ونکوور به سرعت در حال رشد بود، ایده غالب این بود که پول خارجی عامل راننده اصلی افزایش قیمت هاست .
این فرایند افزایشی باعث شد دولت های استانی هر دو شهر یک مالیات خریداران خارجی 15 درصدی برای املاک مشخص نمایند.
مهاجران در هر دو شهر نسبت به مالکان متولد کانادا مالک تعداد پایین تری از خانه های مستقل بودند اما در ونکوور، مالکان مهاجر خانه های عظیم تری در محله های گران قیمت تر داشتند.
فقط 4.95 درصد از خانه های مستقل در ونکوور تحت مالکیت مهاجران بودند و در تورنتو این رقم 4.71 درصد بود.
اما در هر دو شهر، مهاجران مالک واحدهای آپارتمانی از مالکان متولد کانادا به مراتب بیشتر بود.

دیوید چن مشاور املاک شرکت ونکووری استیل هیون که مشتریانش عمدتا اهل چین هستند، به شکل گیری یک فرایند متفاوت در منطقه ثروتمند وست ونکوور اشاره نمود که با محدودیت سفر بین المللی ارتباط پیدا می نماید: عمارت هایی که ارزش شان پنج میلیون دلار یا بیشتر است در حال حاضر به فروش نمی فرایند چون سرمایه گذاران ثروتمند خارجی نمی توانند در حال حاضر دنبال خانه بگردند.

او در ادامه گفت: خرید و فروش محلی دوباره بهبود پیدا نموده و قوی است. اما در وست ونکوور ما شاهد عظیم ترین کاهش قیمتی سال های اخیر هستیم. مشاهده فروش دادگاهی خانه های عظیم در حال حاضر غیرعادی نیست اما زمانی بود که شاید از هر 200 خانه در وست ونکوور یک خانه به وسیله سیستم دادگاهی به فروش می رسید اما حالا شاید این رقم به یک خانه از هر 80 خانه رسیده باشد.

بین آوریل و مه، قیمت میانگین یک خانه در وست ونکوور از 2.8 میلیون دلار به تقریبا 1.7 میلیون دلار رسید، البته اخیرا این قیمت کمی افزایش داشته است.

خانه های شش خوابه که تنها شش ماه پیش 4 میلیون دلار ارزش داشتند حالا به طور متوسط 2.2 میلیون دلار می ارزند.

حال باید دید فرایند کاهش شدید مهاجران و سرمایه گذاران خارجی تا چه حد بر قیمتها و آمار فروش مسکن در کانادا و به ویژه شهرهای عظیم تاثیر خواهد داشت و چه میزان از آمار فروش مسکن به این خاطر کاسته می گردد؟

منبع: ایرونی ها
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 688

به "تاثیر واقعی مهاجران و سرمایه گذاران خارجی بر بازار مسکن کانادا در ماه های پیش رو تعیین می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر واقعی مهاجران و سرمایه گذاران خارجی بر بازار مسکن کانادا در ماه های پیش رو تعیین می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید