20 تا از بهترین نقاط دنیا برای تنها سفر کردن

به گزارش مجله مدیاپلیر، سفر کردن و گشتن در نقاط مختلف دنیا می تواند یکی از بهترین راههای کشف دنیا باشد. اگرچه سفرها عمدتا بصورت جمعی (2 نفر به بالا) انجام می گیرد اما جالب است بدانید کسانی که برایشان سفر یک تجربه وصف نشدنی است، تنها سفر کردن را ترجیح می هند. خبرنگاراندر این مطلب لیستی از بهترین مکان هایی که برای تنها سفر کردن مناسب است را با توجه به درنظرگیری هر نوع سلیقه ای، ارائه نموده است. با ما همراه باشید.

20 تا از بهترین نقاط دنیا برای تنها سفر کردن

1- جزایر لومبوک و جیلی اندونزی

جزایری مثل لومبوک در کشور اندونزی شاید به شلوغی و پرطرفداری جزیره بالی نباشند اما جزو مکان های معروف و تحسین برانگیز می باشد. گردشگرانی که می خواهند موج سواری یاد بگیرند و دنیای زیر آب شفاف و زیبا را با غواصی کشف کنند، جزیره لومبوک، بهترین مکان برای این کارها می باشد. از چشم اندازهای زیبای لومبوک می توان به شالیزارهای سرسبز و حاصلخیز، آتشفشان عظیم Gunung Rinjani، آبشارها و چشمه های آبگرم آن اشاره کرد. سه جزیره کوچک اما در حال پیشرفت جیلی هم که در ساحل شمال غربی جزیره لومبوک قرار گرفته اند، براحتی قابل دسترسی اند.

2- کوبا

اگر به کوبا سفر کنید و به هاوانا (پایتخت کوبا) بروید چرا که در آنجا تصاویر محسور کننده ای از معماری مستعمره ای دهه 1950را خواهید دید. با این وجود با صحنه هایی هم روبرو می شوید که نشان می دهند کوبا در حال تغییر است. در کوبا بخصوص در هاوانا، شاهد افتتاح شرکت های خصوصی و گسترش روز افزون مشاغل و کسب و کار های کوچک هستیم که همه اینها نشانه هایی از رشد این کشور می باشد. بازدید از رستوران های کوچک واقع در کوچه پس کوچه های هاوانا و دیدن صنعتکاران و مغازه هایشان هم خالی از لطف نخواهد بود. پیدا کردن محل اقامت در کوبا کار بسیار راحتی است و آمار پایین جرم و جنایت در کوبا هم بیانگر این نکته است که کشور کوبا جای امنی برای تنها سفر کردن می باشد.

3- گواتمالا

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین مکان های گردشگری برای تنها سفر کردن در آمریکای مرکزی و جنوبی هستید، گواتمالا و خرابه های باستانی مایا (Maya) آن را از قلم نیاندازید. گواتمالا کشور ارزانی است، به همین خاطر می توانید اقامت طولانی در گواتمالا داشته باشید و اسپانیایی یاد بگیرید. اگر دوستدار ماجراجویی هستید، گواتمالا مکان بسیار خوبی برای ماجراجویی است چون می توانید در اینجا کوهپیمایی، قایقرانی، قایق رانی در آبهای خروشان (رفتینگ)، اکتشاف و گردش در جنگل را تجربه کنید و فعال ترین آتشفشان آمریکای مرکزی را از نزدیک ببینید. چانه زدن برای خرید محصول تازه در یکی از بازارهای رنگارنگ گواتمالا هم در نوع خود یک ماجراجویی است که می توانید آن را هم در این کشور تجربه کنید.

4- کنیا

کنیا با داشتن اکوسیستم های فوق العاده متنوع و شهرتش به خاطر زیستگاه پنج حیوان بزرگ (فیل، کرگدن سیاه و سفید، بوفالو، شیر و پلنگ) کشور بسیار مناسبی برای گشت و شکار است. برای این گشت و گذارها می توانید به یک گروه بزرگ ملحق شوید یا یک راهنما برای خودتان پیدا کنید و به تنهایی به گشت و شکار بپردازید. در کنیا با زیرساخت های خوبی که وجود دارد، براحتی می توانید محلی برای اقامتتان پیدا کنید. اگر اهالی کنیا، پیشنهاد سکونت در خانه هایشان را به شما دادند زیاد تعجب نکنید چون در اینجا این کار، امری بسیار رایج است. وقتی هوا تاریک شد بهتر است از هتل خارج شوید و در کنیای رو به پیشرفت صحنه هایی از تفریحات شبانه را ببینید (البته برای رفت و آمد بین سالن ها و کافه ها بهتر است از تاکسی استفاده کنید)، مراقب اموالتان مخصوصا در نایروبی باشید.

5- جزیره جنوبی نیوزیلند (زلاندنو)

تفریحات زیادی از جمله زوربینگ (غلتیدن با توپ های بزرگ و شیشه ای قابل باد شدن که شخص برای جلوگیری از آسیب درون آن محکم بسته می شود)، اسب سواری، اسکی، کوه پیمایی، بانجی جامپینگ (ورزشی که در آن فرد خود را توسط محافظ و طناب فنردار از ارتفاعی بلند به پایین پرتاب می کند)، چتربازی، قایق سواری با قایق های بسیار تندرو (قایق هایی که موتور جت دارند)، قایق سواری در آبهای خروشان (رفتینگ) را به تنهایی می توانید در نیوزلند انجام دهید. این کشور کوچک همچنین یکی از بزرگترین زمین های بازی فضای باز را دارد که همراه با مناظری بسیار خیره کننده در هر گوشه ای از جزیره وجود دارد. سابقه خوب جزیره جنوبی نیوزیلند به خاطر کوهها، یخچال های طبیعی، دریاچه ها و تپه های ساحلی آن است و به همین دلیل مرتبا در رای گیری زیباترین نقاط دنیا برنده می شود.

6- بارسلون اسپانیا

بارسلون شلوغ و پر از مسافر، یکی از بهترین مکان ها برای تنها سفر کردن است. کافه های در امتداد بلوار شهر بارسلون بهترین مکان برای تماشای رفت و آمد مردم هستند یا اگر از ازدحام و شلوغی می خواهید فرار کنید و به جایی پناه ببرید، سواحل زیبای بارسلون بهترین مکان برای تمدد اعصاب و آرامش اند. با وسایل حمل و نقل عمومی می توانید براحتی به سواحل دسترسی داشته باشید اما شب ها و برای خوردن شام بهتر است تنهایی را کنار بگذارید و به رستوران های شلوغ و پر رفت و آمد بارسلون بروید و همان کارهایی که اسپانیایی ها انجام می دهند را شما هم انجام دهید.

7- ایرلند

ایرلند کشوری است که مردم آن به مهمان نوازی و خوشرویی معروفند و در کافه های سنتی ایرلندی اگر به فرد کناری تان پیشنهاد یک نوشیدنی را بدهید با این پیشنهاد ساده، دوستی برای تمام عمرتان یا حداقل یک بعد از ظهر پیدا خواهید کرد. اگر کمی بیشتر در این کافه ها بمانید، شاید خوش شانس باشید و اجرای موسیقی سنتی و زیبای سلتیکی را هم از نزدیک ببینید. اگر اتومبیل شخصی ندارید و هیچ فکری هم برای رفت و آمدتان در ایرلند نکرده اید، برای رفتن به ساحل دور غربی می توانید از ترفند سواری مجانی استفاده کنید (البته این کار خطرات خودش را دارد). در ساحل غربی ایرلند می توانید بعضی از مقدس ترین مکان ها را ببینید.

8- نپال

علیرغم زمین لرزه سال های اخیر در نپال، بسکمک از مناطقی که برای کوه پیمایی بسیار معروفند صدمه ای ندیده اند. کشور نپال نیاز مبرمی به دلار هایی دارد که شما به عنوان توریست وارد کشور می کنید. اگر یک کوهنورد باتجربه اید، می توانید به تنهایی از کوه Annapurna بالا بروید اما بهتر است که باربری کرایه کنید یا به صورت گروهی این صعود را انجام دهید. بالا رفتن از این کوه که از سلسله کوه های هیمالیا بشمار می رود، معمولا سه هفته طول می کشد و بهترین راه برای دیدن زندگی سنتی مردم ساکن این کوه از نزدیک است. برای صعود به لوازم زیادی نیاز ندارید، چون می توانید در چایخانه های سر راهتان کمی استراحت کنید و آنچه برای خوردن نیاز دارید را بخرید.

9- نیویورک آمریکا

با سفر به شهر نیویورک می توانید درخیابان های منهتن و بخش های اطراف آن به گشت و گذار بپردازید و از موزه ها، پیشرو ترین گالری های هنری و نقطه عطف های تاریخی دیدن کنید. در شهر نیویورک همچنین می توانید به جستجو در بازار کهنه فروش های بروکلین بپردازید، مردم را در میدان تایمز تماشا کنید، در سنترال پارک نیویورک با کفش مخصوص اسکیت سواری کنید یا سوار قایق های تفریحی رود هادسون شوید و به گشت وگذار در رودخانه و تماشای مناظر زیبا بپردازید.

10- هوکایدو ژاپن

ژاپن کشور بسیار مهمان نوازی است و مخصوصا برخورد خوبی با خارجی ها و توریست هایی دارد که به تنهایی سفر می کنند. جزیره هوکایدو واقع در شمالی ترین نقطه ژاپن، یکی از چهار جزیره اصلی و مهم ژاپن است که علیرغم اینکه میزبان بازی های المپیک زمستانی در سال 1972 بوده، کمترین پیشرفت را در میان این جزایر داشته است. تفریحات خارج از خانه هوکایدو همچون کوهپیمایی، اسکی و تماشای پرندگان در راس فعالیت هایی قرار دارند که در جزیره هوکایدو می توانید تجربه کنید.

11- اردن

اردن بهترین جا برای معرفی کشورهای خاورمیانه و معماری شان است. در اردن می توانید با دنبال کردن جهتی که لورنس عربستان از آن عبور کرده، خرابه های خاطره انگیز و شهرهای باستانی را کشف کنید، ستاره بینی در بیابان یا شناور شدن در بحرالمیت را تجربه کنید. در سفرهایتان به گوشه و کنار اردن، آماده پذیرش پیشنهاد های زیادی برای نوشیدن چای یا خوردن غذا در خانه یکی از افراد محلی باشید. غیر ممکن است در اردن جایی بروید و گوشه ای از مهمان نوازی معروف اردنی ها را تجربه نکنید. مهمان نوازی اردنی ها یکی از ویژگی های برجسته این کشور است.

12- جنوب تایلند

سواحل تایلند و جزایر این کشور در جهت اصلی اکثر گردشگران حرفه ای قرار دارند. در تایلند می توانید هم ساحل خلیج (Gulf) در شرق یا ساحل آندامان (Andaman) درغرب تایلند را برای تنها سفر کردن انتخاب کنید. در هر دو جا عده زیادی از مردم را در حال گپ و گفت و خوشگذرانی خواهید دید. تایلند یا همان سرزمین لبخند ها، به خاطر اینکه در فاصله 15 درجه شمالی از خط استوا قرار گرفته است، دارای آب و هوایی گرجهتی همراه با نور فراوان خورشید تقریبا در تمام طول سال است.

13- سریلانکا

مردم سریلانکا اغلب پیرو دین بودا هستند و بسیار خونگرم و مهمان نوازند. در داخل این کشور جزیره ای، روستاهای ساخته شده در تپه های توسعه نیافته را می بینید که محل کشت گیاه چای هستند و مزارع چای آنها بسیار دیدنی اند. همچنین در تپه های سریلانکا، شهرهای قدیمی، جنگل های حفاظت شده و کوههای مقدس را خواهید دید. در بخش ساحلی سریلانکا هم از دیدن سواحل شنی زیبا، هتل های ساکت و آرام و تالاب های پیچ در پیچ، لذت خواهید برد. با اقامت در خانه های محلی هم به اقتصاد بخش محلی سریلانکا کمک می کنید و هم مردم سریلانکا را بهتر می شناسید.

14- کپنهاگ دانمارک

شهر کپنهاک پایتخت آرام و ساکت دانمارک، مکان بی نظیری برای گذراندن تعطیلات آخر هفته می باشد، بخصوص اگر تنها سفر می کنید. کپنهاگ شهر کوچکی است که براحتی می توانید پیاده یا با دوچرخه به کشف گوشه و کنار آن بپردازید و لذت ببرید. در همه جای این شهر جهتهایی برای دوچرخه سواری وجود دارد. کپنهاگ شهر کافه های دوست داشتنی، موزه های بزرگ هنری و تفریحات شبانه کم خرج است. اگر در تابستان به کپنهاگ سفر می کنید، می توانید از سواحل زیبای آن با حمام های تفریحی و یا استخرهای شنای روباز، استفاده کنید.

15- جزایر یونان

کل خط ساحلی جزایر یونان متعلق به سازمان گردشگری است و شما با رفتن به آنجا می توانید ساعات پرهیجانی را تجربه کنید. اما اگر می خواهید از شلوغی فرار کنید براحتی می توانید یک ساحل بکر و دست نخورده یا یک روستای قدیمی را پیدا کنید. مخصوصا اگر در فصل هایی که فصل سفر نیست به یونان سفر کنید و قصد داشته باشید در خانه های مردم محلی ساکن شوید، با اقامت در خانه محلی ها می توانید براحتی به جدول زمانی حرکت قایق های عبوری برای رفت و آمد بین جزیره ها دسترسی داشته باشید.

16- نیوفنلاند (فنلاند نو) در کانادا

درفنلاند نوی ناهموار و بکر و وحشی، شهرک های سنتی ماهیگیری را خواهید دید که چند قرن قدمت دارند. سنت جونز یک شهر بندری دوست داشتنی با انواع فراوانی از تفریحات شبانه است. خیابان جورج واقع در فنلاند نو یک خیابان توریستی و البته قبل از آن سرگرم کننده برای هر تازه واردی است اما دلیل اصلی بازدید از آن، پیدا کردن آرامش و سکون در یک گوشه دنج از جزیره است. می توانید این آرامش را با رفتن به ساحل و تماشای توده یخ های شناور، نهنگ ها، یا پرندگان دریایی هم پیدا کنید.

17- دوبرونیک کرواسی

شهر دوبرونیک واقع در کشور کروواسی یک شهر تاریخی محصور شده با آبهای آبی دریای آدریاتیک است که دیدنی های زیادی برای مسافران تنها ارائه می کند. وقتی قایق های تفریحی در بارانداز لنگر می اندازند، مسافران به سمت خیابان های تنگ و باریک دوبرونیک سرازیر می شوند. سعی کنید در تابستان به دوبرونیک سفر نکنید، بهترین زمان برای بازدید از شهر دوبرونیک ماههای آوریل و سپتامبر می باشد که هوا گرم و کافه ها و رستوران ها در تمام طول فصل باز هستند. در دوبرونیک می توانید در امتداد حصارهای شهر پیاده روی کنید، یا با قایق های عبوری از جزایر دیدن کنید و قایق سواری در اطراف ساحل خیره کننده دوبرونیک را تجربه کنید.

18- جنوب شرقی آمریکا

جنوب شرقی آمریکا به خاطر مناظر تماشایی اش بسیار شناخته شده است. علیرغم وجود جنگل های کاج و صنوبر (درختان سوزنی برگ) و کوههای پوشیده از برفش، این منطقه از آمریکا بیشتر به خاطر بیابان ماسه سنگ قرمزش و تپه هایی که نوک صافی دارند، معروف است. با وجود تورهای زیادی که برای منطقه جنوب شرقی وجود دارد، بهترین موقعیت برای ملحق شدن به یک جمع و گشت و گذار دسته جمعی است. در این منطقه همچنین می توانید با ملحق شدن به تور اسب سواری در دره یادبود خاطرات فیلم های وسترن را زنده کنید. در همراهی با تور مطمئن شوید که برای عکاسی از مناظر و چشم اندازهای بی نظیر توقف خواهید داشت و بهترین زمان برای عکاسی در اینجا، اول صبح که سایه ها در بلند ترین حالت خود هستند یا عکاسی با نور اواخر بعد از ظهر است.

19- ساحل شرقی استرالیا

ساحل شرقی استرالیا یک جهت معروف برای مسافران کوله به دوشی ست که معمولا در دو جهت بین ملبورن و کنز که دروازه رسیدن به تپه های دریایی Great Barrier و جنگل های استواییDaintree است، سفر می کنند. در این جهت می توانید براحتی مسافران دیگری را ببینید که در حال گذراندن تعطیلاتشان در گوشه ای از سواحل زیبا و آفتابی هستند و عده ای هم در حال گشت و گذار در شهرها و پارک های ملی هستند.

20- راجستان هند

راجستان می تواند یکی از بهترین جاها برای تنها سفر کردن باشد و در راجستان با گوشه ای ازهندوستان عجیب و غریب و شگفت انگیز، آشنا می شوید. راجستان سرزمین پادشاهان است که با قعله ها و بناهای دیگری محصور شده است و می توانید براحتی به نقاط مهمی از هندوستان واقع در اودیپور، جیپور، جوداپور، جیسالمر بروید. راجستان به خاطر شرایط مساعد جوی و ارزان بودن همه چیز، می تواند جای خوبی برای اقامت و غذا خوردن باشد و وقت گذرانی در بیابان به شکل شترسواری در راجستان بسیار لذت بخش است. همچنین اگر در ماههای نوامبر یا اکتبر در راجستان بودید حتما از نمایشگاه شترها دیدن کنید.

منبع: لحظه آخری
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 132

به "20 تا از بهترین نقاط دنیا برای تنها سفر کردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 تا از بهترین نقاط دنیا برای تنها سفر کردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید