اگر گوگل مجبور به فروش مرورگر کروم شود، کدام شرکت آن را می خرد؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، به نظر می رسد غول های تکنولوژی در آینده نزدیک با چالش های بیشتری روبرو خواهند شد. در آمریکا شرکت های گوگل، اپل و فیسبوک در زمینه های مختلف تحت فشار قرار گرفته اند و اتحادیه اروپا هم می خواهد 20 شرکت بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی را با تصویب قوانین جدید محدودتر کند. در این میان، وزارت دادگستری آمریکا و دادستان های ایالتی در حال بررسی فعالیت های گوگل در رابطه با اتهام نقض قوانین ضد انحصار هستند و شاید در نهایت گوگل مجبور به فروش مرورگر کروم شود.

اگر گوگل مجبور به فروش مرورگر کروم شود، کدام شرکت آن را می خرد؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

مرورگر کروم با فاصله زیادی محبوب ترین مرورگر وب محسوب می شود و طبق آخرین آمار منتشر شده، 70 درصد از کاربران کامپیوترهای دسکتاپ و 64 درصد از کاربران موبایل از این مرورگر استفاده می کنند. در هر صورت اگر مقامات آمریکا شرکت گوگل را مجبور به فروش این مرورگر کنند، کدام شرکت آن را می خرد؟ در ادامه به 5 شرکت می پردازیم که احتمالا خواهان خرید این مرورگر خواهند بود.

سامسونگ

سامسونگ قطعا بودجه کافی برای خریدن مرورگر کروم را دارد و در ضمنً دلایل زیادی را می توانیم برای این کار مطرح کنیم. اگرچه سامسونگ مرورگر اختصاصی خود را توسعه داده و تمام گوشی های این شرکت همراه با مرورگر موردنظر به دست کاربران می رسند، اما فقط حدود 4 درصد از کاربران موبایل از این مرورگر استفاده می کنند؛ این در حالی است که سامسونگ بزرگ ترین تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان محسوب می شود.

سامسونگ با خرید مرورگر کروم خیلی راحت می تواند به چند صد میلیون کاربر دسترسی پیدا کند و از مزایای مختلفی بهره مند شود. با این حال، آیا مقامات آمریکایی به گوگل اجازه می دهند که مرورگر خود را به یک شرکت خارجی بفروشد؟ به احتمال زیاد پاسخ این سوال منفی خواهد بود.

مایکروسافت

همان طور که احتمالا می دانید، چند ماه قبل بالاخره مرورگر اختصاصی مایکروسافت رسما استفاده از موتور رندر مرورگر کروم را آغاز کرد و به همین خاطر این شرکت یک کاندیدای آشکار برای خرید کروم محسوب می شود. با این کار، نه تنها مایکروسافت می تواند به گوشی صدها میلیون کاربر راه پیدا کند، بلکه در زمینه مرورگر کامپیوترهای دسکتاپ هم می تواند سلطنت کند.

با این حال، به دلیل همین نکته آخر احتمال موافقت با چنین معامله ای بسیار بعید به نظر می رسد. مقامات ایالات متحده و اروپا سال ها قبل برای جلوگیری از سلطه مایکروسافت در این حوزه وارد نبرد طولانی مدتی شدند. حالا که وزارت دادگستری آمریکا مشغول نبرد حقوقی با گوگل برای جلوگیری از انحصار این شرکت در حوزه مرورگرها است، به احتمال زیاد با فروش این مرورگر به مایکروسافت موافقت نمی شود. در هر صورت احتمالا مایکروسافت علاقه زیادی به خرید مرورگر کروم دارد، ولی نهادهای نظارتی اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

اوراکل

اوراکل شرکت عجیبی است. از یک طرف، یک شرکت فعال در زمینه نرم افزارهای سازمانی محسوب می شود که چنین شرکتی احتمالا هیچ علاقه ای به خرید مرورگر مختص کاربران معمولی ندارد. اما از طرف دیگر، مدتی قبل اعلام شد که این شرکت مشغول مذاکره برای خرید بخشی از کسب وکار اپلیکیشن تیک تاک است.

در این میان، خرید یک مرورگر نسبت به شبکه اجتماعی منطقی تر به نظر می رسد. از یک طرف بسیاری از برنامه های اوراکل از طریق مرورگر اجرا می شود و داشتن کنترل بر روی توسعه و ویژگی های امنیتی مرورگر می تواند برای مشتریان سازمانی اوراکل جذاب باشد. همچنین رییس هیئت مدیره این شرکت به ایجاد سروصدا علاقه زیادی دارد و با خرید مرورگر کروم می تواند تا حد زیادی در مرکز توجه قرار بگیرد.

HP

طبق آمارهای منتشر شده در رابطه با فروش کامپیوترهای شخصی، شرکت HP همچنان مقام دوم را در اختیار دارد. همچنین در تاریخچه این شرکت سرمایه گذاری های جسورانه ای به چشم می خورد. به عنوان مثال می توانیم به خرید 1.2 میلیارد دلاری Palm در سال 2010، خرید 11 میلیارد دلاری Autonomy در سال 2011 و خرید 25 میلیارد دلاری Compaq در سال 2002 اشاره کنیم. اما باید خاطرنشان کنیم به غیر از Compaq، هیچ کدام از این خریدهای هنگفت مزایای موردنظر HP را به همراه نداشته اند.

گفته می شود اگر گوگل مجبور به فروش مرورگر کروم شود، باید کسب وکار مربوط به توسعه کروم بوک ها را هم به فروش برساند و احتمالا HP می خواهد این کسب وکار محبوب را تصاحب کند. به دلیل همین انگیزه، احتمالا HP یکی از مشتریان احتمالی این مرورگر خواهد بود.

ادوبی

برخلاف HP، شرکت ادوبی یک غول تمام عیار در حوزه نرم افزار محسوب می شود. اتکای سرویس ها و نرم افزارهای این شرکت به فضای ابری روزبه روز بیشتر می شود و این شرکت با تصاحب یک مرورگر می تواند کارهای متنوعی را انجام دهد. ادوبی در سال های اخیر با تمرکز بر فروش اشتراک برنامه های خود، درآمد خود را به طور فزاینده ای بیشتر کرده است و به همین خاطر از بودجه کافی برای خرید مرورگر کروم بهره می برد. همچنین با توجه به اینکه شرکت بی حاشیه ای است و در ضمنً مقر آن در آمریکا قرار گرفته است، نسبت به یک شرکت خارجی مانند سامسونگ احتمالا برای خرید کروم با مخالفت های کمتری روبرو می شود.

  • مروری بر تاریخچه و رشد شگفت انگیز مرورگر کروم

منبع: Forbes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 775

به "اگر گوگل مجبور به فروش مرورگر کروم شود، کدام شرکت آن را می خرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر گوگل مجبور به فروش مرورگر کروم شود، کدام شرکت آن را می خرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید