آخرین وضعیت راه آهن سریع السیر تهران - اصفهان ، ارز دولتی گرفت ؛ پیشرفت نکرد

به گزارش مجله مدیاپلیر، خبرنگاران: فارس نوشت: پس از نوسانات ارزی، بسیاری از شرکت های واردکننده از دولت ارز 4200 تومانی دریافت کردند که به تازگی شرکت ها، نهادهای عمومی و دستگاه های دولتی دریافت کننده این ارز های دولتی از سوی بانک مرکزی معرفی شده اند. این آمار مربوط به فروردین ماه 97 تاکنون است اما مسئله ای که این آمار بانک مرکزی دارد این است که تعیین نکرده است که این ارزهای پرداختی در چه تاریخی پرداخت شده است.

آخرین وضعیت راه آهن سریع السیر تهران - اصفهان ، ارز دولتی گرفت ؛ پیشرفت نکرد

به هر حال از اوایل پرداخت ارز دولتی، این مدل ارز به همه وارد کننده ها اختصاص می یافت، اما به تدریج حذف شد و از اواسط سال گذشته، اختصاص ارز به دو گروه وارد کننده انجام شد که به گروه دوم ارز نیمایی و گروه اول که کالای اساسی بود، ارز دولتی اختصاص یافت.

شرکت آزادراه تهران-شمال در این مدت 23004.92 یورو ارز دولتی برای واردات دریافت نموده است.

در 14 ماه اخیر شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران 847 میلیون و 45 هزار و 945 روپیه هند در قالب ارز دولتی دریافت نموده است. همچنین برای احداث راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان نیز دولت در 14 ماه اخیر 26 میلیون و 93 هزار و 361 یوآن چین در قالب ارز دولتی اختصاص داده است. این در حالی است که پیشرفت فعالی قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان در حال حاضر بسیار ناچیز و کمتر از 5 درصد است.

منبع: چمدان
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 96

به "آخرین وضعیت راه آهن سریع السیر تهران - اصفهان ، ارز دولتی گرفت ؛ پیشرفت نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت راه آهن سریع السیر تهران - اصفهان ، ارز دولتی گرفت ؛ پیشرفت نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید