7 روش برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

به گزارش مجله مدیاپلیر، در فصل پاییز و زمستان زندگی در کلان شهرها و شهرهای بزرگ بیشتر از آنکه با خود آسایش و رفاه به همراه داشته باشد، آسیب ها و خطرات جدی برای سلامتی ایجاد می نماید. بخش هایی از بدن مثل ریه ها، پوست و مو از نقاطی هستند که بیشتر از دیگر ارگان ها با هوای آلوده تماس دارند، پس طبیعی است که سلامت آن ها بیشتر در معرض خطر باشد. به همین علت باید مراقبت از پوست در هوای آلوده و رسیدگی بیشتر به موها را در روتین روزانه تان قرار دهید.

7 روش برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است با 7 روش آسان برای مراقبت از پوست در هوای آلوده و بعلاوه راه های محافظت از موها در این روزها آشنا شوید.

1. به طور منظم مو و پوست را تمیز کنید

برای مراقبت از پوست در هوای آلوده باید بلافاصله بعد از قرار گرفتن در معرض آلودگی صورت خود را به خوبی بشویید. بعلاوه موها را هم باید به خوبی تمیز نموده و بشویید. حتی اگر موهای خود را با کلاه یا روسری پوشانده باشید هم ممکن است در معرض هوای آلوده قرار گرفته باشند. برای تمیز کردن پوست صورت از یک پاک کننده ملایم بهره ببرید و به آرامی پوست خود را تمیز کنید. بعلاوه خوب است که برای موها از یک شامپوی بچه ملایم بهره ببرید و به آرامی آن ها را ماساژ دهید تا کاملا تمیز شوند.

2. همواره پوست و موها را مرطوب کنید

به صورت روزانه و در فواصل زمانی تعیین، بعلاوه بعد از هر بار شست وشو، یک لایه کرم مرطوب کننده و آبرسان به پوست خود بزنید. این یک لایه محافظتی مناسب برای جلوگیری از نفوذ ذرات آلودگی و آلاینده ها به پوست است. بعلاوه باید از یک نرم کننده ملایم برای محافظت از موها بهره ببرید تا جلوی رسیدن آلودگی هوا به بافت مو را بگیرد.

3. پوست و موی خود را بپوشانید

اگر میزان آلودگی هوا بیشتر از حد نرمال است حتما در زمان خروج از خانه موهای خود را با کلاه یا شال بپوشانید. بعلاوه باید مراقبت از پوست در هوای آلوده و جلوگیری از ورود ذرات به دستگاه تنفسی از ماسک بهره ببرید. این یک راه حل آسان و فیزیکی برای حفظ سلامتی پوست و مو در این هوا است.

4. مصرف آنتی اکسیدان را زیاد کنید

در برنامه غذایی روزانه تان میزان زیادی مواد حاوی آنتی اکسیدان بگنجانید. آنتی اکسیدان ها می توانند تا حد زیادی اثرات مضر رادیکال های آزاد ناشی از آلودگی هوا را از بین ببرند. میوه ها، سبزیجات و چای سبز برترین گزینه های برای اضافه کردن به رژیم غذایی روزانه هستند.

5. هیدراته بمانید

در طول روز میزان زیادی آب بنوشید. آبرسانی پوست و موی شما را سالم نگه می دارد و به فرآیند سم زدایی طبیعی بدن یاری می نماید. با نوشیدن میزان زیادی آب سالم در طول روز می توانید تاثیر آلاینده ها را به حداقل برسانید.

6. از دست زدن به صورت خودداری کنید

برای به حداقل رساندن میزان انتقال آلاینده ها به پوست دست ها از دست زدن به صورت تان خودداری کنید. شستن منظم دست ها، استفاده از کرم مرطوب کننده و استفاده از دستکش در هوای آلوده توصیه می گردد.

7. یک دستگاه تصفیه هوا خریداری کنید

برای کاهش غلظت آلایند ه ها در محیط زندگی و محل کار خود بهتر است از یک دستگاه تصفیه هوای مناسب بهره ببرید. هوای تمیز داخل خانه و دفتر کار می تواند تاثیر مثبت قابل توجهی بر سلامت پوست و موی شما بگذارد.

مرور کلی

با اضافه کردن این عادت های ساده به برنامه روزانه خود می توانید اثرات مخرب آلودگی هوا بر پوست و مو را به حداقل برسانید. این نکته را هرگز نباید فراموش کنید که کمی مراقبت می تواند تاثیرات مثبت بسیار بزرگی در مواجعه با چالش های محیطی داشته باشد و علاوه بر حفظ سلامتی، از زیبایی شما هم محافظت کند.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: onlymyhealth

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آذر 1402 بروزرسانی: 13 آذر 1402 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1817

به "7 روش برای مراقبت از پوست در هوای آلوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روش برای مراقبت از پوست در هوای آلوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید