4 فایده افطار با خرما

به گزارش مجله مدیاپلیر، خرما حاوی فیبر غذایی است که حرکات روده را تحریک و به جلوگیری از یبوست یاری می نماید، مسئله ای که ممکن است بعضی در ماه رمضان با آن روبرو شوند.

4 فایده افطار با خرما

افطار با خرما گرسنگی روزه داران را برطرف و به او یاری می نماید که در وعده سحری زیاد غذا نخورد. در این گزارش به سراغ فوایدی می رویم که بدن با خوردن روزانه خرما دریافت می نماید:

1- کاهش خطر بیماری قلبی:

خرما فیبر محلول دارد که می تواند کلسترول بد (لیپوپروتئین با چگالی کم) را کاهش دهد. فیبر محلول به کلسترول LDL متصل می گردد، که به نوبه خود به جلوگیری از رسوب کلسترول چرب در دیواره شریان ها (معروف به آترواسکلروز) یاری می نماید و باعث کاهش خطر بیماری قلبی می گردد.

2- آنتی اکسیدان دریافت می کنید:

خرما آنتی اکسیدان های زیادی دارد که فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند آلزایمر، دژنراسیون ماکولا و بعضی انواع سرطان. خرما حاوی آنتی اکسیدان های قوی از جمله: کاروتنوئیدها، پلی فنول ها و آنتوسیانین ها است. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

3- تامین مواد مغذی مهم:

خوردن 4 عدد خرما (حدود 100 گرم) 27%I فیبر و 20% پتاسیم مورد احتیاج بدن را تامین می نماید.

4- پیشگیری از یبوست:

خرما حاوی فیبر غذایی است که با جلوگیری از یبوست به سلامت دستگاه گوارش یاری می نماید و با یاری به تشکیل مدفوع، حرکات منظم روده را تقویت می نماید.

در یک مطالعه، 21 نفر که روزانه 7 خرما به مدت 21 روز خوردند، بهبود دفعات مدفوع را تجربه کردند و در مقایسه با زمانی که خرما نخوردند، افزایش قابل توجهی در حرکات روده داشتند.

منبع: شاشه نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1640

به "4 فایده افطار با خرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 فایده افطار با خرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید