کشمش بیشترین سهم صادرات بخش کشاورزی زنجان

به گزارش مجله مدیاپلیر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه 4 هزار و 500 تن کشمش از استان زنجان صادر می گردد که بیشترین سهم صادرات بخش کشاورزی استان را این محصول به خود اختصاص داده است.

کشمش بیشترین سهم صادرات بخش کشاورزی زنجان

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، جواد تاراسی با اشاره به فراوری محصول انگور در استان زنجان، گفت: استان زنجان در زمینه فراوری محصول انگور سه بخش مهم فراوری، فرآوری و پیش فرآوری فعالیت دارد.

وی پیش فرآوری را مشکل مهم استان زنجان در زمینه فراوری انگور بیان کرد و یاد آورشد: 16 هزار هکتار باغ انگور در استان زنجان وجود دارد و عملکرد فراوری این محصول در هکتار 14 تن است که درصد بالایی را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سالانه 180 هزار تن در استان زنجان فراوری می گردد، گفت: بخشی از محصول انگور فراوری شده در استان زنجان به صورت تازه خوری مصرف می گردد و همچنین شیره انگور و غوره نیز از محصولات مهم در این بخش است.

تاراسی با اشاره به اینکه فراوری حدود 25 هزار تن فراوری کشمش، گفت: مجوز فعالیت به واحدهای فرآوری محصول انگور با ظرفیت بیش از 37 هزار تن داده شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از محصول انگور استان زنجان به صورت سنتی به کشمش تبدیل می گردد، ادامه داد: بیش از 60 درصد سنتی محصول انگور استان زنجان به صورت سنتی به کشمش تبدیل می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از برنامه ریزی برای اجرای طرح توسعه فراوری محصول کشمش در این استان اطلاع داد و گفت: به زودی دستورالعمل برنامه توسعه ای و پرداخت تسهیلات به فعالان بخش فرآوری انگور در استان اجرا می گردد.

تاراسی با بیان اینکه استان زنجان در بحث صادرات کشمش عملکرد بسیار خوبی را دارد، اضافه کرد: سالانه 4 هزار و 500 تن کشمش از استان زنجان صادر می گردد که بیشترین سهم صادرات بخش کشاورزی استان را این محصول به خود اختصاص داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 155

به "کشمش بیشترین سهم صادرات بخش کشاورزی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشمش بیشترین سهم صادرات بخش کشاورزی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید