چگونه عوارض بزرگراه ها را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، در این چند نکته قصد داریم روش پرداخت الکترونیکی عوارض را به صورت ساده برایتان شرح دهیم:

چگونه عوارض بزرگراه ها را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

1- راه های مختلفی وجود دارد که هم نیاز به توقف کردن در بزرگراه ها نباشد و هم بتوانید عوارض مربوطه را بپردازید. برای پرداخت بدون توقف عوارض کافی است که برای پرداخت توقفی نکنید تا وارد مرحله پرداخت شوید.

2- وقتی از عوارضی رد شدید، مبلغی به نام بدهی برای پلاک شما لحاظ می شود. سایت های مختلفی برای پرداختن این بدهی وجود دارد که برای وصل شدن به آن، کافی است عبارت پرداخت بدون توقف عوارض را در اینترنت جستجو کنید تا به سایت یا سایت های مربوطه وصل شوید.

3- در مرحله بعد با ثبت شماره خود، کد فعال سازی دریافت کرده و در سایت ثبت نام کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات مربوط به کد ملی و بانک، شماره پلاک یا پلاک های موردنظر خودتان را وارد سامانه می کنید. در این مرحله در صورت داشتن بدهی مقابل هر پلاک عددی مشخص می شود که قابل پرداخت خواهد بود.

4- در مرحله بعد، روش پرداخت را انتخاب کرده و مبلغ را می پردازید. به سه روش می توان این کار را انجام داد: پرداخت آنلاین، اتصال پلاک خودرو به حساب بانکی و سامانه پیمان و از طریق خودپرداز بانک ها.

5- از میان این روش ها، روش دوم شاید قدری مبهم باشد. در توضیح آن باید بگوییم که در این روش بر مبنای سقف کاملا مشخص و محدود، به سامانه اجازه می دهید که مبالغ مربوط به ترددها را از حساب بانکی تان برداشت کند.

در این زمینه بخوانید:

اپلیکیشن های ضروری برای سفر کدامند؛ فناوری در کوله پشتی

می خواهید با دوچرخه سفر کنید؟ این مطلب را بخوانید

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1332

به "چگونه عوارض بزرگراه ها را الکترونیکی پرداخت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه عوارض بزرگراه ها را الکترونیکی پرداخت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید