چند درصد بیت کوین جهان در ایران استخراج می گردد؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، حدود 4.5 درصد از کل استخراج بیت کوین جهان در ایران انجام می گردد و سالانه یک میلیارد دلار برای کشور درآمد دارد.

چند درصد بیت کوین جهان در ایران استخراج می گردد؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، مطالعات جدید نشان می دهند حدود 4.5 درصد از کل استخراج بیت کوین جهان در ایران انجام می گردد؛ بنابراین ایران می تواند صد ها میلیون دلار از ارز های مجازی درامد داشته باشد و از آن برای کاهش تاثیر تحریم ها استفاده کند.

گزارش شرکت تحقیقات بلاکچین الیپتیک نشان می دهد فراوری بیت کوین ایران با سطح فعلی استخراج آن، سالانه یک میلیارد دلار برای این کشور درآمد دارد.

آمریکا یک تحریم همه جانبه اقتصادی علیه ایران وضع نموده است که شامل صنعت نفت، بانکداری و کشتیرانی این کشور می گردد.

شرکت الیپتیک بر اساس اطلاعات به دست آمده از استخراج نمایندگان بیت کوین توسط مرکز آلترنیتیو فایننس تا آوریل 2020 و همچنین ارقام منتشر شده توسط نیروگاه برق وابسته به وزارت نیروی ایران تخمین می زند حدود 600 مگاوات برق در ایران توسط استخراج نمایندگان بیت کوین مصرف شده است.

بیت کوین و سایر ارز های طی مجازی فرآیندی با عنوان استخراج یا ماینینگ ایجاد می شوند که طی آن کامپیوتر های پرقدرت با یکدیگر جهت حل مسائل ریاضی پیچیده رقابت می نمایند. این فرایند مصرف انرژی بالایی دارد و به برق فراوری شده توسط سوخت های فسیلی که ایران منابع بالایی از آن را دارد وابسته است.

بانک مرکزی ایران تجارت بیت کوین و سایر ارز های مجازی را که در خارج از کشور استخراج شده باشند ممنوع نموده است.

در گزارش شرکت الیپتیک آمده است: ایران به این نتیجه رسیده که استخراج بیت کوین فرصتی جذاب برای اقتصاد تحریم شده این کشور است که با مشکل کمبود پول نقد روبرو است، ولی ذخایر بالای نفت و گاز طبیعی در اختیار دارد.

برق مورد استفاده استخراج نمایندگان ارز مجازی در ایران برابر با سوختن سالانه 10 میلیون بشکه نفت است یعنی حدود 4 درصد از کل صادرات نفت ایران در 2020.

استخراج نمایندگان مستقر در ایران مستقیماً بیت کوین دریافت می نمایند و می توانند از آن برای واردات استفاده نمایند، به این ترتیب تحریم های وضع شده علیه موسسات اقتصادی ایران دور زده می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1192

به "چند درصد بیت کوین جهان در ایران استخراج می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد بیت کوین جهان در ایران استخراج می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید