چای گیاهی آفریقایی شفابخش کرونا؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، گیاه دارویی آرته میسیا آنوا گیاهی است که در چین رشد می نماید، اما در ماداگاسکار نوع خاصی از بومادران پرورش داده می گردد که به آرته میسیا آفرا (Artemisia afra) معروف است و به عنوان یک شفابخش سنتی در میان مردم محبوبیت زیادی دارد.

چای گیاهی آفریقایی شفابخش کرونا؟

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

در ماداگاسکار از نوعی از گیاه دارویی بومادران با موفقیت برای درمان مالاریا استفاده می گردد. آیا این چای گیاهی می تواند برای درمان بیماری کووید19 نیز موثر واقع گردد؟ تحقیقات در این باره در آلمان و آمریکا آغاز شده است.

در ماداگاسکار و سایر کشور های آفریقایی از سال ها پیش از گیاه دارویی چینی (Artemisia annua) که در ایران نوعی از بومادران و یا برنجاسپ نامیده می گردد، برای درمان مالاریا به کار می رود و نتایج خوبی را در درمان این بیماری داشته است. در آلمان این گیاه بایفوس (Beifuß) خوانده می گردد.

مردم محلی در ماداگاسکار می گویند که دم نموده این گیاه از قرار به مبتلایان به ویروس کرونا نیز یاری نموده است.

برای رئیس جمهوری ماداگاسکار این موضوع بسیار روشنی است که راه برون رفتن از بحران کرونا، این گیاه دارویی است. او می گوید که کووید-اورگانیک هدیه آفریقا به مردم دنیا است. انتقاد های سازمان بهداشت دنیای و حتی پزشکان آفریقایی هم باعث ناراحتی و تغییر نظر رئیس جمهوری ماداگاسکار نشده است.

آندره راژلینگ، گزارشگر تلویزیون فرانسه در گزارشی که در باره این گیاه درمانی در ماداگاسکار تهیه نموده، این پرسش را مطرح می نماید که اگر کشف خاصیت درمانی (کووید ارگانیک) در ماداگاسکار نبود، بلکه در یک کشور اروپایی رخ داده بود هم کسی به آن شک می کرد؟ من فکر نمی کنم.

گیاه محبوب برای درمان بسیاری از بیماری ها

ده درصد از فراوری دنیای گیاه دارویی چینی آرته میسیا آنوا (Artemisia annua) در ماداگاسکار است. از این نوع از بومادران داروی مهم مالاریا آرتمیسینین فراوری می گردد. از دم نموده انواع بومادران در این جزیره نه فقط برای درمان حملات ناشی از تب مالاریا و عفونت های آنفلوانزا استفاده می گردد، بلکه این گیاه برای درمان برای بسیاری از بیماری های دیگر رایج در این کشور نیز به کار می رود.

سبا گوکالنی، کارشناس دارو های سنتی دانشگاه کوازولا-ناتال در آفریقای جنوبی در باره کاربرد بومادران برای درمان بیماران کرونایی می گوید: علائم کووید19 مانند تب و ناراحتی های تنفسی در آنفلوآنزا نیز وجود دارد، بنابراین معقول است که ببینیم آیا این گیاه برای درمان این بیماری هم یاری می نماید. البته او در همین جا تاکید می نماید که هنوز شواهد کافی در این باره وجود ندارد، ولی باید آن را هم تجربه کرد.

گیاه دارویی آرته میسیا آنوا گیاهی است که در چین رشد می نماید، اما در ماداگاسکار نوع خاصی از بومادران پرورش داده می گردد که به آرته میسیا آفرا (Artemisia afra) معروف است و به عنوان یک شفابخش سنتی در میان مردم محبوبیت زیادی دارد.

این نوع بومادران در کشور های مختلف آفریقایی به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است. ساکنان محلی حتی این گیاه را در خانه هم پرورش می دهند و در زمستان وقتی دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوند، دم نموده آن را به عنوان چای می نوشند.

افزایش ده برابری قیمت

وحشت از گسترش ویروس کرونا و بیماری کووید19 باعث جهش ده برابری قیمت بومادران آفریقایی شده است. فرانک فن در کوی (Frank van der Kooy) یکی از کارشناسان دارویی دانشگاه نورد-وست آفریقای جنوبی است که پژوهش در باره خواص درمانی ویژه گیاه دارویی بومادران آفریقایی را برای درمان کووید19 آغاز نموده است.

این کارشناس از سال ها پیش تحقیقاتی را در باره تاثیر آرته میسیا آنوا که به عنوان چای مالاریا معروف است انجام داده است. او در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که آرته میسیا آفرا حاوی آرته میسین (Artemisinin) نیست و تاثیر آن برای بهبود عوارض مالاریا احتمالا مبتنی بر سایر مواد تشکیل دهنده آن است. نتیجه تحقیقی که در سال 2019 در کنگو بر روی هزار شرکت کننده انجام گرفت موید این نظر او بودند.

تحقیقات کارشناس آلمانی

بیماری مالاریا توسط یک انگل در بدن انسان رشد می نماید، اما کووید19 یک بیماری ویروسی است. اما بعضی از تاثیرات ضد ویروسی آرتمیسینین (Artemisinin) نیز برای کارشناسان شناخته شده هستند.

آرتمیسیا (Artemisia) گیاه دارویی شناخته شده ای است که بعضی از محققان دیگر نیز در باره تاثیرات امیدوارکننده آن اظهار نظر نموده اند. در آلمان نیز پیتر زبرگر (Peter Seeberger) کارشناس شیمی انستیتوی ماکس پلانک برای تحقیقات کلوئیدی در پوتسدام، در حال حاضر پژوهش خود را که از سال ها پیش در باره سنتز سریع و مؤثر آرتمیسینین انجام داده بود دو باره پیش روی خود قرار داده است.

او می گوید: با گسترش بیماری کووید19 ما طبیعتا به تحقیقات پیشین خود هم مراجعه کردیم و آنچه دیدیم این است که آرسنال فعالیت ضد ویروسی هم دارد و احتمال می رود مکانیسم مهم دومی نیز در ارگانیسم بوجود آورد که یاریی برای سیستم ایمنی بدن است و می تواند برای بیمار مفید باشد.

سیستم ایمنی بدن بسیاری از بیماران مبتلا به کووید19 با برخورد به ویروس کرونا واکنش بیش از حد خطرناکی را نشان می دهد. در تحقیقاتی که در باره تاثیرات آرتمیسینین به عنوان داروی ضد مالاریا در بیماران انجام گرفته معین شده است که این ماده به خوبی در بدن بیمار تحمل می گردد و ماده ای است که در دسترس نیز هست. این موضوعی است که در تحقیقات آزمایشگاهی پیتر زبرگر نیز نشان داده شده است.

به گفته پیتر زبرگر این کارشناس برای انجام تحقیقات بالینی در انسان همکاری را در ایالات متحده پیدا نموده که او نیز درست در این زمینه تحقیقات علمی خود را انجام داده است. زبرگر گفته است که قرص های لازم برای یاری به بیماران سفارش داده شده و این تحقیقات و کار عملی مشترک آنان با این دارو تا چند هفته دیگر آغاز می گردد، اما به دلیل در دسترس بودن چای آفریقایی آرته میسیا (Artemisia) آزمایشات بالینی با این دم نموده زودتر از زمان معین شده آغاز شده است.

منبع: دویچه وله

منبع: فرادید
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 506

به "چای گیاهی آفریقایی شفابخش کرونا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چای گیاهی آفریقایی شفابخش کرونا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید