پشت پرده افزایش قیمت خودرو

به گزارش مجله مدیاپلیر، جهانبخش محبی نیا اظهار کرد: متاسفانه ما چرخه معیوبی را در اقتصاد کشور شاهد هستیم که به شکل ناگهانی با یک افزایش سرسام آور قیمت ها روبرو می شویم و بعد در فاصله زمانی یک تا دو ماه این افزایش قیمت به سایر کالا ها و خدمات نیز تسری می یابد؛ این افزایش قیمت بی دلیل عادت اقتصاد ماست و این بار هم از بازار خودرو آغاز شده است.

پشت پرده افزایش قیمت خودرو

وی در تبادل نظر با ایسنا، اضافه کرد: براساس الگوی پیشین یک و نیم ماه بعد از افزایش قیمت خودرو، قیمت سایر اقلام مثل روغن، برنج، گندم و حتی مهر نماز هم از این افزایش قیمت ها تأثیر می گیرد و این در شرایطی اتفاق می افتد که مردم با بیکاری، بحران کرونا و هزار و یک بدبختی روبرو هستند، اما متاسفانه مسئولان مالی ما حوصله مطالعه دقیق رفتار بنگاه های خرد را ندارند و در حوزه کلان، غرق شاخص ها می شوند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس با بیان اینکه بدون شک دسیسه ای پشت افزایش قیمت خودرو است، یادآور شد: دلالانی هستند که به این روش حسادت خود را نسبت به رونق بورس نشان می دهند، در واقع افزایش قیمت خودرو واکنش دلالان به رونق بورس و پارو کردن نقدینگی است.

محبی نیا در سرانجام تاکید نمود: دولت باید حواسش باشد دلالانی که فرمان حرکت بازار در دستشان است این موفقیت نسبی در بازار بورس را به هم نریزند. انتظار داریم دولت با هوشیاری در یک و نیم سال آخر فعالیت خود اجازه بازی های سیاسی در این عرصه را ندهد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 538

به "پشت پرده افزایش قیمت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده افزایش قیمت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید