لزوم استانداردسازی مدارس برای سال تحصیلی نو

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهرن (پانا) - مادر یک دانش آموز بیان نمود برای ورود دانش آموزان به مدارس، زیرساخت ها باید با توجه به شرایط کرونایی استانداردسازی شود چراکه بازگشایی مدارس یک اصل انکار ناپذیر برای کیفیت و بهره وری در نظام آموزشی است.

لزوم استانداردسازی مدارس برای سال تحصیلی نو

پروین پور زند در گفت وگو با پانا درخصوص بازگشایی مدارس در دوران کرونا ویروس شرح داد: جهت اجتماعی شدن کودک در مدارس شکل می گیرد تعطیل نشدن آموزش و پرورش و حضور دانش آموزان در مدرسه حتی به مدت یک ساعت اجتناب ناپذیر است و بهتر است که دانش آموزان واکسینه شوند.

مادر یک دانش آموز نام کرد: پیشنهاد من گرفتن زمانی شناور برای شروع و اتمام روزانه کلاس ها در مدارس است در نظر گرفتن ساعت های شناور برای زنگ های تفریح و یا برگزاری کلاس ها در فضای باز و برگزاری کلاس های پایه های مختلف تحصیلی به صورت شیفتی با هدف کاهش تعداد افراد حاضر در کلاس ها بهترین گزینه است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر برخورد والدین به بچه ها هم گاهی به دلیل جواب ندادن به یک سوال استرس وارد می کند که شدید است و البته چاق شدن بچه ها، آسیب چشمی، ناتوانی در یادگیری بعضی از مطالب پس از یک بار آموزش والدین روانشناسان و معلمان را دچار نگرانی کرده است.

وی گفت: فرزندم دچار وسواس، اضطراب، ترس ها و یا مسائل یادگیری با آموزش های غیرحضوری شده است که ادامه آموزش های آنلاین خانواده ما را دچار معضل خواهد کرد.

پور زند ادامه داد: برای ورود دانش آموزان به مدارس، زیرساخت ها باید با توجه به شرایط کرونایی استانداردسازی شود چراکه بازگشایی مدارس یک اصل انکار ناپذیر برای کیفیت و بهره وری در نظام آموزشی است.

مادر یک دانش آموز نام کرد: خانواده ها باید این موضوع را درک کنند که نگاه دانش آموزان نسبت به بازگشایی مدارس با دیدگاه و یا دغدغه ای که والدین دارند فرق دارد و برای کاهش استرس دانش آموز باید محیط حمایتی برای فرزند ایجاد شود.

وی اظهار کرد: والدین به ابهامات و سوالاتی که فرزندان در ارتباط با مدارس بیان می کنند واکنش مثبت نشان دهند و حمایت خود را از موضوعات مطرح شده بیان کنند.

پور زند ادامه داد: در کنار تشویق، درباره اهمیت رفتن به مدرسه با فرزندان خود صحبت کنیم و نحوه استفاده صحیح از نرم افزارها را به دانش آموزان آموزش دهیم.

خبرنگاردانش آموز: نیوشا رادفر

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1321

به "لزوم استانداردسازی مدارس برای سال تحصیلی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم استانداردسازی مدارس برای سال تحصیلی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید