شاخصه اصلی برای سفر نوروزی 4 رنگی است که توسط وزارت کشور به پلیس راهور اعلام می گردد

به گزارش مجله مدیاپلیر، رئیس پلیس راهو درباره تکلیف مردم در سفرهای نوروزی گفت: مردم به شهرهای قرمز و نارنجی سفر نکنند همچنین تردد شبانه در تمام شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع خواهد بود اما شاخصه اصلی، چهار رنگی است که توسط وزارت کشور به ما ابلاغ می گردد.

شاخصه اصلی برای سفر نوروزی 4 رنگی است که توسط وزارت کشور به پلیس راهور اعلام می گردد

تسنیم: سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه در بحث کرونا بیش از هشت میلیون و 69 هزار اعمال قانون را انجام دادیم که چهار میلیون و 818 هزار اعمال قانون قطعی شده و مابقی آن در حال آنالیز است، اظهار کرد: در بحث تردد جاده ای، اسفند سال جاری تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش تردد داشتیم.

رئیس پلیس راهور اضافه نمود: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، ورود به شهرهای قرمز و نارنجی برای پلاکهای غیربومی ممنوع خواهد بود همچنین پلاکهای بومی نیز نمی توانند از شهرهای مذکور خارج شوند.

وی متذکر شد: اینکه شهرهای مسافرپذیر مشمول محدودیت خواهند شد یا خیر در جلسات روزهای آینده معین می گردد.

این مقام انتظامی اعلام نمود: 85 درصد شهرها در شرایط آبی و زرد دارند لذا پیش بینی می کنیم در نوروز سال 1400 شاهد کاهش 10 تا 15 ترددهای جاده ای باشیم البته همه موضوعات به مصوبات ستاد ملی کرونا در ممنوعیت یا عدم ممنوعیت ترددها بستگی دارد.

هادیانفر توضیح داد: تأکید کردیم مجوز برای تردد به شهرهای قرمز و نارنجی صادر نگردد.

رئیس پلیس راهور اعلام کرد: درباره تکلیف مردم در سفرهای نوروزی، بر اساس آنچه دیروز ابلاغ شد، مردم به شهرهای قرمز و نارنجی سفر نکنند همچنین تردد شبانه در تمام شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع خواهد بود اما ممکن است بر اساس افزایش یا کاهش شهرهای قرمز شرایط ممنوعیت تغییر پیدا کند و شاخصه اصلی ما چهار رنگی است که توسط وزارت کشور به ما ابلاغ می گردد.

وی درباره پوشاندن پلاک توسط بعضی رانندگان برای عدم جریمه در تردد شبانه، گفت: افرادی که پلاک خود را می پوشانند، هم جریمه خواهند شد و هم وسیله نقلیه آنها توقیف می گردد.

این مقام انتظامی بیان کرد: در روزهای پایانی سال همواره شاهد ترافیک بودیم، سال جاری نیز با توجه به شیوع کرونا شاهد افزایش بیشتر ترافیک هستیم.

هادیانفر با بیان اینکه پیک زمان تصادفات در حوزه درون شهری از ساعت 12 تا 20 و در حوزه برون شهری از ساعت 12 تا 19 است، گفت: خودروی هر کسی به هر دلیلی در جاده ها سرعت و سرقت غیرمجاز داشته باشد، از یک تا 72 ساعت متوقف می گردد.

رئیس پلیس راهور با تأکید بر اینکه بستن کمربند برای تمام سرنشینان وسایل نقلیه مخصوصاً در جاده های کشور الزامی است، اضافه نمود: شعار ما برای نوروز سال جاری پرهیز از سفر، ایمنی و سلامت است.

این مقام انتظامی اعلام نمود: سال جاری نیز از ظرفیت همیاران پلیس مانند سالهای گذشته استفاده می کنیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1043

به "شاخصه اصلی برای سفر نوروزی 4 رنگی است که توسط وزارت کشور به پلیس راهور اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخصه اصلی برای سفر نوروزی 4 رنگی است که توسط وزارت کشور به پلیس راهور اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید