سفر های نوروزی مردم رکورد خودش را هم شکست!

به گزارش مجله مدیاپلیر، آخرین شرایط سفر های جاده ای مردم در 9 روز گذشته از طرح سفر های نوروزی مردم نشان می دهد که بیشترین رکورد سفر ها در روز گذشته به ثبت رسیده و تا به امروز حدود 18 میلیون تردد بین استانی وسایل نقلیه مختلف اجرا شده که از این تعداد حدود 95 درصد مربوط به خودرو های شخصی مردم بوده است.

سفر های نوروزی مردم رکورد خودش را هم شکست!

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه ترین آمار های منتشر شده مرکز مدیریت راه های کشور سفر های نوروزی مردم از ابتدای طرح نوروزی سال جاری (25 اسفندماه 1400) تا دیروز به طور میانه دو میلیون و 50 هزار و 133 وسیله نقلیه در محور های مواصلاتی مختلف تردد نموده اند که مجموع تردد های بین استانی در 9 گذشته به حدود 18 میلیون دستگاه وسیله نقلیه مختلف می رسد که از این تعداد بالغ بر 95 درصد آن مربوط به خودرو های شخصی مردم بوده است.

این آمار در قیاس با مدت مشابه در نوروز سال گذشته 44 درصد، 174 درصد در مقایسه با نوروز سال 1399 و 9 درصد نسبت به همین ایام نوروز در سال 1398 افزایش یافته است که البته رشد عجیب و قریب این آمار در قیاس با نوروز دو سال گذشته به علت لغو شدن حجم بسیار زیادی از سفر های نوروزی مردم ناشی از شروع شیوع ویروس کرونا در ایران بود. البته بیشترین تردد بین استانی در سفر های نوروزی سال جاری مربوط به 27 اسفندماه بود که روز گذشته این رکورد هم شکسته شد و بیش از دو میلیون و 231 هزار و 235 وسیله نقلیه در محور های مواصلاتی مختلف تردد کردند.

براساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از 25 اسفندماه سال گذشته تقریبا هشت میلیون و 563 هزار و 600 پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان های مختلف در محور های برون شهری رویت شدند که از این تعداد حدود هشت میلیون و 176 هزار و 500 پلاک مربوط به وسائل نقلیه شخصی بوده است. تهران و البرز در این میان با سهمی حدود دو میلیون و 500 هزار پلاک رتبه نخست و استان های خراسان رضوی، فارس، مازندران و اصفهان در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

بعلاوه تغییرات تردد استانی در استان های مختلف نشان می دهد که تنها اردبیل سفر های بین استانی اش تا 15 درصد کاهش روبرو شده و بقیه استان ها با افزایش تردد های بین استانی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته روبرو شدند. خوزستان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با 150 درصد، 99 درصد، 77 درصد، 76 درصد و 72 درصد بیشترین افزایش را در تردد های بین استانی تجربه کردند. بعلاوه بالاترین آمار تخلیه خودرو ها مربوط به استان تهران و البرز و بیشترین آمار انباشت خودرو ها مربوط به استان های گیلان و مازندران بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1558

به "سفر های نوروزی مردم رکورد خودش را هم شکست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر های نوروزی مردم رکورد خودش را هم شکست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید