سیر نزولی کرونا در تهران متوقف شده است

به گزارش مجله مدیاپلیر، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به کاهش مقدار بستری ها در مراکز درمانی بیان کرد: سیر نزولی کرونا در مرکز متوقف شده است.

سیر نزولی کرونا در تهران متوقف شده است

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، علیرضا زالی عصر دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: مقدار بستری در بخش مراقبت های ویژه در تهران کماکان سیر ثابتی دارد و در 24 ساعت گذشته هشت هزار و 747 بیمار به صورت سرپایی به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کردند.

وی تاکید نمود: تهران و سایر شهرستان ها شرایط نارنجی دارند که البته از اوایل هفته سوم خرداد کاهش نزولی بیماری در تهران متوقف شده و سرعت کاهش بیماری کندتر شده است.

به گفته وی، در هفته چهارم خرداد ماه نسبت به هفته سوم خرداد ماه 3.3 درصد رشد در مراجعات سر پایی داشتیم که یک زنگ خطر جدی برای ما تلقی می گردد.

زالی ادامه داد: مقدار بستری در بخش مراقبت های ویژه در تهران کماکان سیر ثابتی دارد و در 24 ساعت گذشته هشت هزار و 747 بیمار به صورت سرپایی به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کردند.

وی اعلام کرد: بیماران تازه بستری در 24 ساعت گذشته 719 بیمار بوده که 162 نفر از آن ها در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تعداد کلی بیماران بستری در استان تهران چهار هزار و 192 بیمار است که هزار و 152 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، نکته مهم این است که در مقابل 719 بیمار تازه تنها 654 بیمار ترخیص شدند و مقدار ترخیص کمتر از مقدار بستری تازه است.

وی درباره واکسیناسیون در تهران اضافه کرد: تهران جزو پنج استان برتر کشور از نظر سالمندی است، آمارها نشان می دهد در هفته سوم وچهارم خرداد ماه مقدار مرگ و میر در گروه سنی بالای 70 سال نسبت به زمان مشابه کمتر شده که می توان پیش بینی کرد از آثار واکسیناسیون باشد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از معاونت بهداشت درخواست کرد که مقادیر مناسب تر و تعداد مکفی واکسن در اختیار قرار گیرد و اضافه کرد: دو اولویت اصلی ما در تهران اولا واکسن دز دوم گروه های بالای 70 سال است و دوم افراد بالای 70 سال که دز اول واکسن را دریافت نکردند.

وی بار دیگر تاکید نمود: کماکان رعایت شوه نامه های بهداشتی برترین واکسن است و از شهروندان می خواهیم همچنان در مراکز تجمعی حضور پیدا ننمایند و جهت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از این وسایل استفاده نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1247

به "سیر نزولی کرونا در تهران متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر نزولی کرونا در تهران متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید