اسامی داروخانه های توزیع کننده نسخه کرونا اعلام شد

به گزارش مجله مدیاپلیر، سخنگوی سازمان غذا و دارو اسامی داروخانه های توزیع کننده نسخه های بیماران مبتلا به کرونا را در تهران خاطرنشان کرد.

اسامی داروخانه های توزیع کننده نسخه کرونا اعلام شد

جهت دریافت خدمات طراحی باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سخنگوی سازمان غذا و دارو اسامی داروخانه های توزیع نماینده نسخه های بیماران مبتلا به کرونا را در تهران اعلام نمود.

کیانوش جهانپور گفت: داروخانه شهید کاظمی، داروخانه های هلال احمر جشنواره و سوم خرداد، هلال احمر طالقانی، داروخانه بیماری های خاص در خیابان استاد نجات اللهی، داروخانه دکتر علی هوشمند میدان ولیعصر، داروخانه بیست و نه فروردین و داروخانه هلال احمر شهر ری هشت داروخانه ای هستند که در تهران دارو های تجویز شده برای بیماران مبتلا به کرونا را توزیع می نمایند.

غلامحسین مهرعلیان، مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو صبح امروز (دوشنبه) به ایرنا گفت: با توجه به ازدحام مردم در داروخانه های توزیع نماینده دارو های مورد احتیاج بیماران مبتلا به ویروس کرونا تعداد این مراکز در تهران به هشت داروخانه افزایش یافت.

وی اضافه کرد: توزیع این دارو ها در داروخانه های منتخب تهران فقط برای بیماران بستری در بیمارستان ها خواهد بود و برای بیماران سرپایی حذف می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که اکنون چه دارو هایی برای افراد مبتلا به کرونا تجویز می گردد، گفت: برای بیمارانی که به صورت سرپایی درمان می گردد هیچ دارویی تجویز نمی گردد. داروی اوسلتامیویر (oseltamivir) یا تامیفلو که برای درمان آنفلوانزا کاربرد دارد و قبلا برای درمان کرونا هم تجویز می شد از خط درمان کرونا خارج شده و تجویز این دارو برای کرونا ممنوع شد.

مهرعلیان در پاسخ به این پرسش که بعضی داروخانه ها دارو های بیماران خاص و صعب العلاج را در کنار نسخه های دارو های بیماران کرونا توزیع می نمایند و این امر احتمال ابتلای این بیماران به ویروس کرونا را تشدید می نماید گفت: کوشش می کنیم داروخانه های توزیع بیماران کرونایی از بیماران خاص جدا باشد.

بیماری کووید 19 ناشی از ویروس کرونا هنوز داروی مشخصی ندارد و پزشکان در ایران و کشور های دیگر از دارو های درمان بیماری های دیگر از جمله دارو های ضد ویروس ایدز یا دارو های درمان مالاریا یا آنفلوانزا برای بهبود این بیماران استفاده می نمایند.

روز گذشته ویدئویی منتشر شد که در یکی از داروخانه های شمال تهران ازدحام جمعیت برای تهیه دارو های نسخه شده برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا دیده می شد، افرادی که در صف بیرون داروخانه ایستاده بودند، معتقد بودند قبلا داروخانه 29 فروردین هم این دارو ها را عرضه می کرد، اما این داروخانه نیز دیگر دارو های مورد احتیاج بیماران کرونا را ندارد. تعدادی از بیماران پیوندی و خاص نیز از که از گذشته دارو های خود را در این داروخانه دریافت می کردند از اینکه در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفته بودند، گلایه داشتند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (یکشنبه) اعلام نمود: تا به امروز 13 هزار و 938 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، 724 نفر فوت نموده و 4 هزار و 790 نفر نیز بهبود یافته اند.

تا به امروز برآوردی از تعداد بیماران خفیف و غیر بستری مبتلا به ویروس کرونا در کشور اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 332

به "اسامی داروخانه های توزیع کننده نسخه کرونا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی داروخانه های توزیع کننده نسخه کرونا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید