14 استان در شرایط قرمز و هشدار ، تهران هم در آستانه شرایط قرمز نهاده شد ، محدودیت های کرونایی به 11 استان ابلاغ شد

به گزارش مجله مدیاپلیر، شرایط بستری بیماران کرونایی در تهران باعث شده تا این کلانشهر در آستانه قرمز شدن قرار بگیرد.

14 استان در شرایط قرمز و هشدار ، تهران هم در آستانه شرایط قرمز نهاده شد ، محدودیت های کرونایی به 11 استان ابلاغ شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، اوج گیری دوباره بیماری کرونا در بعضی از استان های کشور باعث شده تا مسئولان وزارت بهداشت از شرایط موجود ابراز نگرانی نمایند. این در حالی است که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از 15 تیر ماه 99 استفاده از ماسک در مکان های پرتجمع، اجباری خواهد شد.

در همین حال، 14 استان کشور در شرایط قرمز و هشدار قرار دارند که تهران نیز فعلا در لیست استان هایی است که در شرایط هشدار قرار دارند.

بر اساس آنچه که سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام نموده است تا روز گذشته 14 استان در شرایط قرمز و هشدار قرار داشته اند. این در حالی است که میزان بیماران کرونایی بستری در تهران، ظرف روزهای اخیر به شکل عجیبی افزایش یافته و تقریبا ظرفیت تخت های کرونایی بیمارستان های استان تهران، پر شده است.

بابک عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در روزهای اخیر و به دنبال بازگشایی ها و انجام مسافرت ها، شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم.

وی با اشاره به عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی بعضی از هموطنان اضافه نمود: این شرایط منجر به افزایش موارد بستری و مرگ و میر می گردد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید نمود: از مردم درخواست می کنیم همچون ایام عید، به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

وی اضافه نمود: نکته مهم در این روزها، استفاده از ماسک است که درخواست می کنیم بدون ماسک از خانه بیرون نیایید. همچنین، شستن دست ها را مرتب انجام دهید و تا حد امکان به سفر نروید.

در همین حال، علی رضا دلاوری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به شرایط ایجاد شده ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر همین شرایط ادامه داشته باشد، قطعا با مشکل روبرو خواهیم شد. بنابراین، ضروری است که در مورد بعضی تصمیمات قبلی برای لغو محدودیت ها، تجدید نظر گردد.

وی با انتقاد از کسانی که بیماری کرونا را شوخی گرفته اند، اضافه نمود: این بیماری، با کسی شوخی ندارد و اگر مراقب نباشیم، کشنده است.

علی رضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از افزایش موارد ابتلا به کرونا در تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: مردم باید همچون ماه های گذشته، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، جدی باشند.

در همین حال، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، از ابلاغ محدودیت های کرونایی به استانداران 11 استان کشور اطلاع داد و اضافه نمود: اقدامات محدودیتی برای مقابله با کرونا به استانداران استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، تهران و البرز ابلاغ شده است.

وی گفت: عمده مسائل ما مراسم جشن، ترحیم و دورهمی ها است و همین باعث شیوع بیشتر کرونا شده است. به طوری که خوزستان یک سوم بستری ها و فوتی ها را به خود اختصاص می دهد.

محمودرضا صالحی متخصص بیماری های عفونی، با عنوان این مطلب که در یک هفته گذشته در بیشتر بیمارستان های دانشگاهی، تعداد بیماران در تهران رو به افزایش است، گفت: رفتار کرونا با دیگر ویروس هایی که تا به امروز مشاهد شده است همخوانی ندارد. تعبیر ما این بود که با تغییر فصل شاهد کاهش بیماری باشیم، اما این بیماری هنوز هم در حال غافلگیر کردن ماست.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاکید نمود: کرونا درمان قطعی ندارد و بالقوه کشنده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 604

به "14 استان در شرایط قرمز و هشدار ، تهران هم در آستانه شرایط قرمز نهاده شد ، محدودیت های کرونایی به 11 استان ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 استان در شرایط قرمز و هشدار ، تهران هم در آستانه شرایط قرمز نهاده شد ، محدودیت های کرونایی به 11 استان ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید