سوهان زدن ناخن در خانه با 10 مرحله آسان

به گزارش مجله مدیاپلیر، در واقع امروزه سوهان زدن ناخن یکی از مراحل مانیکور کردن ناخن ها به حساب می آید که یکی از مهم ترین کار هایی است که برای زیبایی و دوام ناخن ها باید انجام دهیم. سوهان کشی برای فرم دادن به ناخن ها استفاده می گردد و با این کار هر کسی می تواند فرم متناسب با دست های خود را روی ناخن ها اعمال کند. این کار دارای اصولی است و روش صحیحی دارد که در ادامه با آن آشنا شده و می توانید با صدمه کمتر و دقت بیشتر، ناخن های زیباتری داشته باشید. پس با ما همراه شوید.

سوهان زدن ناخن در خانه با 10 مرحله آسان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مراحل سوهان زدن ناخن

1. انتخاب شکل ناخن ها

به طور کلی برای فرم دادن به ناخن 5 مدل متفاوت وجود دارد که قبل از آغاز سوهان کشیدن، باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. این شکل ها عبارت هستند از:

  • مربع
  • بیضی - مربع یا مستطیلی
  • بیضی
  • گرد
  • بادامی

با توجه به تصویر زیر مدل هر کدام از این شکل ها را می توانید مشاهده کنید.

2. شستشو و خشک کردن دست ها

بعد از انتخاب مدل دلخواهتان باید دست های خود را با صابون بشویید و زیر ناخن ها را به خوبی تمیز کنید. سپس با یک حوله دست ها را خشک کنید تا رطوبت آن ها به طور کامل گرفته گردد.

هشدار: رطوبت موجود در ناخن می تواند سبب شنمایندگی یا ایجاد قارچ در ناخن گردد.

3. کوتاه کردن ناخن ها

اگر ناخن های خیلی بلندی دارید و یا آن ها از فرم افتاده اند، ابتدا باید ناخن هایتان را به یک اندازه کوتاه کنید. توجه داشته باشید که برای هر یک از مدل های بالا، باید ناخن ها را به میزان مشخصی کوتاه کنید؛ پس از دریافت ناخن ها و کوتاه کردن بیش از حد طول آن ها خودداری کنید.

https://angize.com/wp-content/uploads/2020/05/File-Your-Nails-Step-5-Version-6.360p.mp4

4. انتخاب سوهان مناسب

امروزه تنوع سوهان در بازار بسیار زیاد است و انتخاب یک سوهان مناسب می تواند کار سختی باشد. بهترین نوع سوهان ها سوهان سمباده ای یا کریستالی است که علاوه بر نرمی، کمترین آسیب را به ناخن وارد نموده و قیمت مناسبی هم دارد. سوهان های فلزی می توانند آسیب زیادی به ناخن وارد نمایند.

اگر ناخن های خشک و شنماینده ای دارید قبل از سوهان کشیدن و مانیکور کردن، آن ها را در محلول آب و نرم نماینده قرار دهید.

5. روش صحیح سوهان زدن ناخن

تا اینجای کار تمام مراحل آماده سازی ناخن ها برای کشیدن سوهان بود. برای آغاز این کار باید از قسمت خارجی (کناره) ناخن آغاز نموده و سوهان را به سمت وسط (مرکز) ناخن بکشید. این کار را به آرامی و نرمی انجام دهید و آنقدر تکرار کنید تا فرم ناخن به شکل دلخواهتان درآید. بعد از اینکه یک سمت ناخن تمام شد، سمت دیگر را نیز به همین روش شکل دهید.

توجه: زاویه سوهان را با توجه به فرمی که از بخش یک انتخاب کردید بگیرید.

https://angize.com/wp-content/uploads/2020/05/File-Your-Nails-Step-7-Version-6.360p.mp4

هشدار: توجه داشته باشید که سوهان کشیدن باید به یک جهت باشد و استفاده از دو جهت مخالف (یعنی رفت و برگشتی سوهان کشیدن) فرم ناخن را زشت می نماید.

6. سوهان کشیدن سر ناخن

قسمت جلویی یا همان سر ناخن ها را بهتر است با سمت نرم سوهان مرتب کنید، زیرا قسمت بالایی ناخن از دیگر بخش های آن نازک تر بوده و در نتیجه شنماینده تر است. برای این قسمت سوهان را موازی با سر ناخن قرار داده و در جهت مستقیم به آرامی از جلو به عقب حرکت دهید.

https://angize.com/wp-content/uploads/2020/05/File-Your-Nails-Step-9.360p.mp4

7. استفاده از بافر یا پولیش برای ناخن ها

وقتی تمام ناخن ها را یک به یک سوهان کشیدید، نوبت پولیش کردن آن هاست. با اینکه این مرحله اختیاری است و بسیاری آن را انجام نمی دهند، ولی می تواند به زیباتر شدن و براق تر شدن سطح ناخن ها یاری کند؛ پس به شما توصیه می کنیم با صبر و حوصله تا آخر آ را انجام دهید.

برای این کار از بافر یا یک سوهان نرم بهره ببرید و آن را روی سطح ناخن قرار داده و در جهت بالا به پایین بکشید. برای روی سطح هر ناخن به آرامی این کار را تکرار کنید.

https://angize.com/wp-content/uploads/2020/05/File-Your-Nails-Step-11.360p.mp4

توجه: دقت داشته باشید که بافر زدن یا پولیش ناخن ها نباید بیشتر از یک بار در ماه انجام گردد.

8. تمیز کردن زیر ناخن ها

با استفاده از یک برس یا وسیله مخصوص، زیر ناخن ها را به خوبی تمیز نموده و هر آنچه کثیفی وجود دارد را بگیرید. اگر از وسیله ای فلزی و تیز استفاده می کنید بسیار مراقب باشید.

9. آنالیز مجدد ناخن ها

در آخر تمام ناخن ها را با دقت آنالیز کنید و مطمئن شوید همه ناخن ها به یک شکل و یکدست و صاف هستند. قرینه بودن ناخن ها و نداشتن لبه زائد و تیز مهم است.

10. استفاده از روغن مخصوص کوتیکول

کمی روغن مخصوص کوتیکول یا روغن نارگیل را روی ناخن ها زده و به آرامی ماساژ دهید تا آن ها را مرطوب کنید. توجه داشته باشید که استفاده از مرطوب نماینده برای ناخن بسیار اهمیت دارد، زیرا باعث سلامت و شادابی آن ها می گردد.

https://angize.com/wp-content/uploads/2020/05/File-Your-Nails-Step-13.360p.mp4

توجه: خوب است بعد از هر بار شست و شوی دست ها، کمی مرطوب نماینده یا روغن کوتیکول روی سطح ناخن ها بزنید.

حرف پایانی

امیدواریم از خواندن مقاله سوهان زدن ناخن لذت برده باشید و یاد گرفته باشید چطور به آسانی در خانه ناخن های خود را مرتب کنید. اما خوب است بدانید که تکرار بیش از حد این کار می تواند از مقاومت ناخن ها کم کند؛ پس هر 2 یا 3 هفته یک بار، ناخن هایتان را سوهان بکشید.

همچنین پیشنهاد می کنیم در این راستا، حتما مطلب آموزش فرنچ ناخن در خانه به روشی ساده و اصولی را در نگیزه بخوانید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 712

به "سوهان زدن ناخن در خانه با 10 مرحله آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوهان زدن ناخن در خانه با 10 مرحله آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید