سعیدی: حذف سرویس های خدمات ارزش افروزده به اقتصاد کشور آسیب می زند

به گزارش مجله مدیاپلیر، یک عضو کمیسیون مالی مجلس تاکید نمود که تصمیم گیری در مورد تعطیلی سرویس های خدمات ارزش افزوده همچون تعطیلی یک کارخانه بزرگ یا صنایع مولد است که آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کند.

سعیدی: حذف سرویس های خدمات ارزش افروزده به اقتصاد کشور آسیب می زند

زهرا سعیدی مبارکه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نامه اخیر وزیر ارتباطات به سران قوا برای مقابله با خدمات ارزش اضافه نموده اپراتورها گفت: شکی نیست که صنعت خدمات ارزش اضافه نموده اپراتوری تاثیر مثبتی بر فرآیند مالی کشور دارد، اما دولت باید با برنامه ریزی و مطالعه دقیق زمینه را برای رشد هرچه بیشتر این نوع کسب و کارها و به روز شدن کسب و کارهای سنتی به واسطه نوپایی مشاغل دیجیتالی ایجاد کند.

وی با تاکید بر ضرورت همسویی دولت در جهت رشد و توسعه هرچه بیشتر کسب و کارهای نوین، اضافه نمود: حمایت از صنعت خدمات ارزش اضافه نموده اپراتوری می تواند حرکت به سمت اقتصاد جهانی را تسهیل کند؛ کما اینکه اشتغال ایجاد شده در بستر کسب و کارهای نوین آمار بالایی دارد.

به گفته سعیدی تصمیم گیری در مورد تعطیلی سرویس های خدمات ارزش اضافه نموده همچون تعطیلی یک کارخانه بزرگ یا صنایع مولد است که آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید ریل گذار کسب و کارهای مبتنی بر فناوری برای کم کردن تخلفات احتمالی باشد، در عین حال گفت: اگر تخلفی هم از این کسب و کارها بروز کند باید برخوردهای متناسب با تخلف انجام گردد؛ از این رو آسیب شناسی فعالیت های مبتنی بر سرویس های ارزش اضافه نموده با یاری دریافت از فعالان و کارشناسان این حوزه می تواند یکی از مهم ترین اقداماتی باشد که دولت باید به سمت آن حرکت کند.

این عضو کمیسیون مالی مجلس فعالیت 600 شرکت خدماتی در حوزه صنعت خدمات ارزش اضافه نموده را نشان دهنده فراگیری این صنعت در آینده نزدیک دانست و گفت: دولت باید از ظرفیت این کسب و کارهای نوین برای کاهش مسائل مالی بهره گیرد.

سعیدی در خاتمه تاکید نمود: اگر تخلفات در ارائه خدمات وس و خدمات ارزش اضافه نموده وجود دارد دولت باید با توسعه زیرساخت های مناسب جهت مقابله با تخلفات و ادامه فعالیت قانونی کسب وکارهای این حوزه اقدام کند، چون این نوع کسب و کارها از تمامی مراجع ذی صلاح مجوز فعالیت دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 75

به "سعیدی: حذف سرویس های خدمات ارزش افروزده به اقتصاد کشور آسیب می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعیدی: حذف سرویس های خدمات ارزش افروزده به اقتصاد کشور آسیب می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید