زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان توسعه می یابد خبرنگاران

به گزارش مجله مدیاپلیر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: با اینکه کلاس های درسی و جلسات دفاع از سرانجام نامه ها به صورت مجازی برگزار می گردد؛ اما به دنبال توسعه زیرساخت های مجازی در دانشگاه هستیم.

زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان توسعه می یابد خبرنگاران

مهدی کاشانی نژاد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا آموزش در این دانشگاه به صورت صددرصد مجازی شده است، اظهار کرد: برای دروس عملی مقداری محدودیت ایجاد شده که برای حل این محدودیت ها، دروس را طبقه بندی کردیم به این صورت که تعدادی از دروس عملی با فیلم برداری از محیط آزمایشگاه به دانشجویان ارائه شد.

کاشانی نژاد با بیان اینکه کلاس های عملی که به صورت فیلمبرداری امکان برگزاری آن ها نبود، در فرصت هایی در آینده برگزار می شوند، توضیح داد: با این حال زیرساخت های آموزش مجازی هنوز به صورت کامل تأمین نشده است و در کوشش هستیم که این زیرساخت ها را توسعه دهیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: علاوه بر برگزاری کلاس های درسی، برگزاری کنفرانس های علمی، جلسه دفاع از انتها نامه ها و بیشتر جلسات دانشگاهی به فضای مجازی برده شده و با استفاده از این ظرفیت برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه خوابگاه ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فعالیت می نمایند، اضافه کرد: بعضی دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام پروژه های خود ضروری است در آزمایشگاه ها و محیط دانشگاه حضور داشته باشند و به همین دلیل این دانشجویان در اتاق های یک نفره و بعضا 2 نفره اسکان دارند. این بخش از آموزش های دانشگاه نیز به صورت حضوری ادامه دارد.

کاشانی نژاد به مسائل دانشگاه ها برای آموزش مجازی اشاره نمود و گفت: بزرگترین مشکل ما آشنا نبودن استادان، دانشجویان و مسئولان دانشگاهی با آموزش های مجازی بود. اتفاق جدیدی داخل کشور اتفاق افتاده بود و در کنار ناآشنایی با سیستم های آموزش مجازی، نبود زیرساخت های لازم برای این آموزش ها نیز مسائل ما را بیشتر نموده بود.

وی ادامه داد: این موضوعات در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پشت سر گذاشته شد و اکنون به خروجی رسیده ایم و آموزش در این دانشگاه به صورت مجازی ادامه می یابد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به زیرساخت های مورد احتیاج برای آموزش مجازی اشاره نمود و گفت: مهم ترین احتیاج های زیرساختی ما تأمین نرم افزار های آموزشی و تقویت بخش هایی مانند انفورماتیک بود. بعضی از اعضای هیات علمی خودشان بعضی از این زیرساخت ها را برای دروس خود ایجاد کردند و برای دانشگاه سیستم های کامپیوتری رومیزی و ... تأمین شد.

وی بیان نمود: این یک سال گذشته برای ما تجربه یک سبک جدید آموزش ایجاد کرد که در آینده به یاری آموزش حضوری می آید و اتفاقات خوبی را در آموزش عالی رقم خواهد زد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1071

به "زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان توسعه می یابد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان توسعه می یابد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید