زنگ خطر برای ترامپ به صدا در آمد ، برده داری به روش گانگستر های آمریکایی

به گزارش مجله مدیاپلیر، قانون می گوید اگر سیاه پوستی، در چشم سفیدپوستی راست نگاه کند 10 ضربه شلاق باید بخورد. قانون آن ها می گوید اگر سفیدی قسم بخورد که سیاهی دروغ گفته است حق دارند یک گوش او را ببرند.

زنگ خطر برای ترامپ به صدا در آمد ، برده داری به روش گانگستر های آمریکایی

گروه سیاسی خبرنگاران، امید فعال؛ شاید روزی که کریستف کلمب پا در خاک قاره جدید (آمریکا) گذاشت، فکرش را هم نمی کرد زمانی برسد که بیش از 100 میلیون انسان بومی به دست هم قطاران اروپایی خود کشته شوند.

زمانی که دروازه این قاره بر به اصطلاح متمدنین غربی باز شد، سفیدپوستان اروپایی، قتل عام و بدبختی را برای سرخ پوستان به ارمغان آوردند. در تاریخ آمده است که سفیدپوستان از تله های مخصوصی از سیم خاردار با زاویه تند برای شکار بومیان منطقه استفاده می کردند.

زنان سرخ پوست به غارت می رفتند و طاعون، وبا و امراض واگیردار دیگر به قصد نسل کشی میان سرخ پوستان منتشر می شد؛ هوارد سیمپسون در کتاب خود پیرامون نقش انواع وبا و بیماری های مرگبار در تاریخ آمریکا می نویسد: انگلیسی های استعمارگر با استفاده از جنگ میکروبی که تاریخ بشر نظیر آن را ندیده، توانستند این سرزمین را تسخیر نمایند.

تئودور روزولت رئیس جمهور وقت امریکا درباره کشتار سرخ پوست ها باور داشت که از بین بردن نژاد های پست و فرومایه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و همین تفکر افراطی در مورد برده داری سیاه پوستان هم صدق می کرد.

همیشه در آمریکا، تبعیض علیه سیاه پوستان امری رایج بوده و در مقاطع مختلف تاریخ، شمایل آن دچار تغییراتی شده است. رزا پارکز و بایکوت خطوط اتوبوس رانی مونتگمری (1956-1955)، تحصن ها (1960-1958)، راهپیمایی در واشینگتن (1963)، قانون حقوق مدنی (1964)، ترور کینگ و راهپیمایی مردم فقیر (1968) ازجمله این اقدامات خشونت آمیز ضد سیاه پوستان آمریکایی است.

کتاب ریشه ها نوشته الکس هیلی، به زیبایی این حجم از ظلم و تبعیض علیه سیاه پوستان توسط اربابان آمریکایی را روایت می نماید؛ در بخشی از این کتاب آمده است که قانون می گوید اگر سیاه پوستی، در چشم سفیدپوستی راست نگاه کند 10 ضربه شلاق باید بخورد.

قانون آن ها می گوید اگر سفیدی قسم بخورد که سیاهی دروغ گفته است حق دارند یک گوش او را ببرند. اگر سفید بگوید سیاه دوبار دروغ گفته است حق دارند دوتا گوش او را ببرند. قانون می گوید اگر آدم سفیدی را کُشتی به دارت خواهند زد، اما اگر سیاهِ دیگری را بکُشی فقط شلاق می خوری... خواندن و نوشتن برای سیاهان غیرقانونی است. کتاب دادن به سیاه ها غیرقانونی است.

مدعیان حقوق بشر که گوش شرق تا غرب عالم را از ادعا دروغین خود پرنموده اند، خود عظیم ترین ناقضان انسانیت هستند. سال های سو استفاده از مردمان آفریقا و به استثمار دریافت آنان در مزارع خود، تنها نمونه کوچکی از اقدامات ضد بشر است.

ژست های انسان محبت آمیز، پشت میز تریبون های رسانه های وابسته برای حمایت از مزدوران خود در کشور های ضد امپریالیستی را می توان تنها دستاورد متمدنین غربی نام برد. قتل عام میلیون ها زن و کودک در عراق، ویتنام و افغانستان حاصل حقوق بشر آمریکایی است.

آمریکا و باز هم نژاد پرستی

بر اساس آمار های موجود در سال 2016، تعداد قربانیان نژادپرستی در آمریکا 71 نفر بوده است که پلیس این کشور با ضرب و شتم و کُشتن سیاه پوست ها، نهایت خشونت خود را نشان داد.

در هفته قبل با انتشار ویدئویی از صحنه بازداشت مردی به نام جورج فلوید آمریکاییِ آفریقایی تبار که در آن پلیس پای خود را روی گردن او گذاشت و با فشار زانو وی را دچار خفگی کرد و درنهایت منجر به مرگ او شد.

انتشار این تصاویر در فضای مجازی، نه تنها خشم فروخورده اقلیت ها را برانگیخت بلکه واکنش های دنیای را در پی داشت. نویسنده و تحلیل گر برجسته روزنامه رای الیوم در واکنش به قتل غیرانسانی جوان سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور ابراز داشت که این جنایت بشری فجیع که توسط دوربین یک رهگذر ثبت و مستند شده بار دیگر پرونده تجاوزات علیه شهروندان سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس و بعضی مؤسسات دولتی این کشور را باز کرد.

در ژانویه 2018، جیم آکوستا (JIM ACOSTA)، خبرنگار کاخ سفید CNN با اشاره به گزارش واشنگتن پست گفت: با توجه به بیانیه های ارائه شده در سال 2016 و 2017 به نظر می رسد رئیس جمهور نسبت به افراد رنگین پوست احساسات نژادپرستانه ای دارد.

بعد از مدت کوتاهی، خیابان های مینیاپلیس آمریکا به شهری جنگ زده تبدیل شد و دونالد ترامپ که خود با شعار های نژادپرستانه به قدرت رسیده است، به صورت علنی دستور شلیک به معترضان را صادر کرد و معترضان سیاست های نژادپرستانه را جانی خطاب می نماید؛ این در حالی است که ترامپ خود بار ها مقامات جمهوری اسلامی ایران را به اتهامات واهی متهم نموده بود و در یک پیغام توئیتری با دریافت ژست دروغین طرفداری از مردم ایران در ناآرامی های آبان ماه، مدعی شد: آنان خواهان شفافیت در حد صفر هستند و فکر می نمایند که دنیا نخواهد فهمید که حکومت ایران چه تراژدی و مرگی را رقم می زند.

دقایقی پس از تهدید دونالد ترامپ به شلیک مستقیم به معترضان، کاربران شبکه های اجتماعی آمریکا تصاویر و فیلم هایی از شلیک مستقیم پلیس و نیروهای امنیتی به سمت معترضان در شهر لوییویلِ ایالت کنتاکی منتشر کردند.

تظاهرات نمایندگان معترض آمریکایی به نژادپرستی پلیس این کشور در قتل شهروند سیاه پوست با تجمع در اطراف کاخ سفید باعث تعطیلی آن شدند. رسانه های آمریکا گزارش داده اند معترضان در پارک لافایت که در مجاورت ساختمان کاخ سفید قرار گرفته است تجمع نموده اند و باعث تعطیلی موقت کاخ سفید شدند.

خبرنگارانی که در داخل ساختمان کاخ سفید حضور داشتند گفتند به دلیل حضور معترضان در محوطه اطراف کاخ سفید به آن ها دستور داده شده در داخل ساختمان باقی بمانند. حساب کاربری سرویس مخفی آمریکا که وظیفه محافظت از جان رئیس جمهور و خانواده او را به عهده دارند در توییتر نوشت در حال یاری به نیرو های پلیس برای کنترل اعتراضات هستند.

سیاست های دوگانه این استعمارگر، خود نشان از اهداف پشت پرده حمایت های دروغین دارد، دونالد ترامپی که 20 درصد از مردم جامعه خود را نادیده می گیرد و هر روز سیاست های ضد انسانی را علیه آنان بکار می گیرد؛ هزاران کیلومتر آن طرف تر از مرز های خود، نگران شهروندان ایران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 556

به "زنگ خطر برای ترامپ به صدا در آمد ، برده داری به روش گانگستر های آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر برای ترامپ به صدا در آمد ، برده داری به روش گانگستر های آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید