دو جایزه جشنواره بوسان به سینمای ایران رسید

به گزارش مجله مدیاپلیر، فیلم سینمایی دِرب و مستند عشق فوتبال در جشنوراه بین المللی بوسان در کره جنوبی پیروز به کسب جایزه شدند.

دو جایزه جشنواره بوسان به سینمای ایران رسید

در حالی که جشنواره بین المللی فیلم بوسان بین روزهای 13 تا 22 مهر (5 تا 14 اکتبر) در شهر بوسان کره جنوبی برگزار می گردد، برگزیدگان خود را معرفی کرد. در این جشنوراه سینمای ایران توانست برنده دو جایزه از این جشنواره گردد. جشنواره بوسان با فیلم سینمایی دِرب افتتاح و جوایز این دوره از جشنواره بوسان طی یک کنفرانس خبری صبح امروز 22 مهر ماه اعلام شد.

بخش رقابتی جی سئوک جشنواره بوسان فیلم سینمایی دِرب به کارگردانی هادی محقق و تهیه کنندگی رضا محقق به صورت مشترک با فیلم دگرگونی ساخته یالکین تویچی اف جایزه اصلی این جشنواره را دریافت کردند.

در سایر بخش های جشنواره فیلم بوسان نیز مستند عشق فوتبال ساخته مشترک شارمین مجتهدزاده و پالیز خوشدل که در بخش رقابتی آثار مستند حضور داشت، جایزه BIFF Mecenat Award را از آن خود کرد که با هدف کشف و حمایت از مستندسازان مستعد و نوظهور آسیایی در جشنواره بوسان اعطا می گردد.

جایزه اصلی بخش رقابتی جریان های نو سال جاری جشنواره بوسان هم به فیلم مستاجر وحشی ساخته لی جونگ-هونگ از کشور میزبان کره جنوبی رسید.

درب در اولین حضور جهانی خود پیروز به دریافت جایزه اصلی بخش خود شد. این فیلم روایتگر مامور اداره برقی است که قرار است برق خانه ای تَک و دورافتاده را وصل کند. هادی محقق، محمد اقبالی از جمله بازیگران این اثر هستند.

کارگردان فیلم درب، هادی محقق پیش تر با فیلم ممیرو به تهیه کنندگی رضا محقق در بیستمین دوره جشنواره فیلم بوسان نیز شرکت نموده و توانسته بود دو جایزه برترین فیلم بخش جریان های نو و فیپرشی جشنواره را دریافت کند.

خبرنگاران فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1668

به "دو جایزه جشنواره بوسان به سینمای ایران رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو جایزه جشنواره بوسان به سینمای ایران رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید