تور ارزان هلند: دادگاه هلند به نفع رانندگان اوبر رأی داد

به گزارش مجله مدیاپلیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دادگاهی در هلند خاطرنشان کرد رانندگان تاکسی اینترنتی اوبر کارمند شرکت به حساب می آیند و پیمانکار هستند. بنابراین آنها تحت پوشش قانون کار محلی قرار می گیرند و حقوق بیشتری خواهند داشت. این رأی مانعی در توسعه مدل کسب و کاری شرکت اوبر در اروپا است.

تور ارزان هلند: دادگاه هلند به نفع رانندگان اوبر رأی داد

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

نتیجه این دادگاه برد دیگری برای اتحادیه های کارگری به شمار میرود که خواستار پرداخت حقوق و مزایای بیشتری برای کارکنان در اقتصاد آنلاین هستند. از سوی دیگر در امسال در انگلیس هم تصمیم مشابهی درباره رانندگان اوبر گرفته شد.

دادگاه منطقه ای آمستردام در مورد شکایت از اوبر به نفع فدراسیون اتحادیه های تجاری هلند (FNV) رأی داد. این فدراسیون ادعا می نماید 4 هزار راننده اوبر که در این شهر فعالیت می نمایند، کارمند شرکت تاکسی اینترنتی هستند باید مزایایی مشابه رانندگان تاکسیرانی دریافت نمایند.

اوبر بیان کرد خواستار تجدیدنظر در این رأی است و هم اکنون هیچ تصمیمی برای استخدام رانندگان در هلند ندارد. موریتس شونفلد مدیرعامل اوبر در شمال اروپا می گوید: ما از این تصمیم متاسفیم زیرا می دانیم که تعداد زیادی از رانندگان تمایل دارند، مستقل بمانند. رانندگان نمی خواهند آزادی خود برای معین زمان و مکان کارکردن را از دست بدهند.

طبق رأی دادگاه در هلند، رانندگانی که با اپ اوبر مسافر جابه جا می نمایند تحت پوشش توافقنامه کار دسته جمعی قرار می گیرند که برای بخش تاکسیرانی به کار می رود.

بعلاوه دادگاه بیان کرد اوبر به علت عدم اجرای شرایط توافقنامه کار برای رانندگان باید مبلغ 50 هزار یورو جریمه بپردازد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1305

به "تور ارزان هلند: دادگاه هلند به نفع رانندگان اوبر رأی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: دادگاه هلند به نفع رانندگان اوبر رأی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید