خبرنگاران کلاهبرداری میلیاردی نتیجه نصب همراه بانک جعلی

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران - خبرنگاران - پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از کلاهبرداری فردی با استفاده از نصب همراه بانک جعلی در فضای مجازی اطلاع داد.

خبرنگاران کلاهبرداری میلیاردی نتیجه نصب همراه بانک جعلی

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا رضایی رئیس پلیس فتا کیش اضافه کرد: در روزهای گذشته فردی به این پلیس مراجعه و مطرح نمود که در اینترنت در حال جستجو برای نصب همراه بانک بودم که بدون توجه به اصالت و اعتبار سایت نمایش داده شده، اقدام به دانلود و نصب نرم افزار همراه بانک مورد نظر کردم و بلافاصله روز بعد متوجه شدم مبلغ یک میلیارد و صد و چهل میلیون ریال از حسابم برداشت و منتقل شده است.

وی اضافه کرد: با آنالیز های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا معین شد متهم قصد داشته با گرداندن وجه در حساب افراد مختلف، در نهایت وجه مورد نظر را به حساب فردی ایرانی الاصل که در یک صرافی در یکی از کشورهای همسایه مشغول به کار بوده انتقال دهد که با اقدامات پلیسی صورت گرفته، متهم شناسایی و مبالغ سرقت شده به حساب مالباخته بازگرداننده شد و پرونده جهت سیر مراحل قضایی در حال رسیدگی است.

سرهنگ رضایی در مورد این پرونده به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند که تمامی نرم افزارهای بانکی را باید از سایت خود بانک مربوطه دریافت و نصب کنند و از جست وجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی برای دریافت نرم افزارهای بانکی جداً خودداری کنند.

کشف میلیاردی کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف یک محموله قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در شهرستان اسلام آبادغرب و با کوشش ماموران پلیس اطلاع داد.

سردار علی اکبر جاویدان گفت: ماموران انتظامی اسلام آبادغرب حین گشت زنی در خروجی شهر به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و برای بازرسی آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بازرسی های انجام گرفته چهار هزار عدد انواع صابون و لوازم آرایشی بهداشتی به همراه 49 دستگاه لوازم خانگی و برقی قاچاق کشف شد.

سردار جاویدان، ارزش محموله قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان پنج میلیارد ریال مطرح نمود و توضیح داد: کامیون توقیفی به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از دستگیری دو نفر در این رابطه و معرفی آنها به دستگاه قضائی برای صدور احکام لازم اطلاع داد.

وی در انتها مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین برنامه های پلیس استان کرمانشاه برشمرد و از رشد 30 درصدی کشفیات قاچاق از امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد.

انتشار تصاویر خصوصی شاکی به قصد تفریح و سرگرمی

رئیس پلیس فتا استان کرمان از کشف یک پرونده هتک حیثیت اطلاع داد و گفت: هدف متهم انتشار تصاویر خصوصی شاکی به قصد تفریح و سرگرمی بوده است.

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه های اجتماعی موجب سلب آسایش و ایجاد مزاحمت نموده است ،لذا با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس نهاده شد.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و مهندسی پیروز شدند متهم را شناسایی که این فرد پس از هماهنگی های لازم به صورت غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام مسئول ادامه داد: متهم که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده ولی با توجه به ادله موجود، در بازپرسی های صورت گرفته به جرم خود هدفش را از انجام این کار تفریح و سرگرمی بیان نمود.

سرهنگ یادگار نژاد با اشاره به ماده 745 قانون جرایم رایانه ای توضیح داد: هر کس از طریق سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: بر اساس قانون، تمامی داده ها و اطلاعات افراد در فضای مجازی مورد حمایت قانونگذار است و کسانی که با هر انگیزه ای نسبت به هتک حیثیت افراد اقدام می کنند، از پاسخ قانونگذار در امان نخواهند بود.

رئیس پلیس فتا کرمان اعلام نمود:کاربران شبکه های اجتماعی می توانند جهت کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با مواردی که درخصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به سایت.ir www.cyberpolice مراجعه تا اطلاعات جامع و کافی کسب کنند که به طور حتم مطالعه آنها می تواند از وقوع جرم و قربانی شدن افراد در جرایم سایبری جلوگیری کند.

دستگیری 3 سوداگر مرگ

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران از دستگیری سه سوداگر مرگ اطلاع داد گفت: از مخفیگاه متهمان 35 کیلو و 500 گرم حشیش کشف شد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند اضافه کرد: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سوداگران مرگ در یکی از مناطق جنوبی شهر تهران پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را برعهده گرفتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: ماموران در آنالیز مقدماتی دریافتند متهم از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر است که خانه خود را تبدیل به دپو و نگهداری مواد مخدر نموده و پس از خرید مواد مخدر از قاچاقچیان حرفه ای در مرزهای شرقی کشور به این مکان انتقال و با همکاری تعدادی از همدستانش آن را بسته بندی و توزیع می نماید.

وی ادامه داد: با پیگیری های محلی و تحقیقات گسترده اطلاعاتی که ماموران پلیس در آنالیز های میدانی به دست آوردند انتها مخفیگاه متهمان شناسایی و نتیجه تحقیقات صورت گرفته به مرجع قضائی منعکس و دستگیری متهمان و بازرسی از مخفیگاه آنان اخذ شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران عظیم اضافه کرد: ماموران به مخفیگاه متهمان اعزام و ضمن دستگیری هر 3 متهم در جستجوی خانگی، پیروز به کشف 35کیلو و 500 گرم حشیش شدند.

این مقام انتظامی در انتها توضیح داد: متهمان پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.-

انفجار سیلندر حاوی گاز کلر و انتقال 217 نفر به بیمارستان

فرمانده انتظامی استان ایلام از وقوع انفجار سیلندر حاوی گاز کلر در شهرستان چرداول و مسموم شدن 217 نفر اطلاع داد.

سردار نورعلی کمک اضافه کرد: ظهر روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان چرداول از وقوع یک فقره انفجار در روستای زنجیره علیا آگاه و بلافاصله به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان ایلام توضیح داد: ماموران اعزامی در آنالیز به محل حادثه دریافتند در یک دستگاه تریلر حامل سیلندرهای حاوی گاز کلر که درب منزل مالک آن پارک بوده یکی از سیلندرها به علت نامعلومی منفجر شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه این انفجار آسیب جانی نداشته است، اضافه کرد: بر اثر انتشار گاز در داخل روستا 217 نفر از اهالی به علت استنشاق گاز مسموم و توسط واحدهای امدادی و اهالی محل به بیمارستان منتقل شدند.

سردار کمک با اشاره به اینکه علت اصلی حادثه در دست آنالیز است از شهروندان خواست اخبار واقعی را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 713

به "خبرنگاران کلاهبرداری میلیاردی نتیجه نصب همراه بانک جعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کلاهبرداری میلیاردی نتیجه نصب همراه بانک جعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید