حمایت کمیته امداداصفهان از 3هزار و 956 نیازمند مبتلا به سوءتغذیه

به گزارش مجله مدیاپلیر، کمیته امداد استان اصفهان بیش از یک میلیارد و 560 میلیون تومان در طرح رفع سوءتغذیه زنان باردار، مادران شیرده و بچه ها مبتلا به سوءتغذیه کمک کرده است.

حمایت کمیته امداداصفهان از 3هزار و 956 نیازمند مبتلا به سوءتغذیه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه امنیت تغذیه نیازمندان یکی از برنامه های این حوزه است گفت: در طرح رفع سوءتغذیه زنان باردار و شیرده و بچه ها زیر پنج سال نیازمند در 5 ماهه امسال، بیش از یک میلیارد و 560 میلیون تومان هزینه شده است.

هادی بنایی با اشاره به اینکه تا پایان امسال اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 300 میلیون تومان برای طرح رفع سوءتغذیه بچه ها کمتر از پنج سال درنظر گرفته شده، ادامه داد: در پنج ماهه امسال با هدف کاهش ابتلا به سوءتغذیه، از هزار و 685 کودک زیر پنج سال حمایت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان درخصوص کمک به رفع سوءتغذیه زنان باردار و شیرده نیز افزود: در این مدت برای حمایت بیش از دو هزار مادر باردار و شیرده، ماهیانه 250 هزار تومان به سرپرست خانوار آن ها پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه این برنامه حمایتی با همکاری و مشارکت کمیته امداد و معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی درحال انجام است، گفت: شناسایی بچه ها دچار سوءتغذیه و نیازمند، مراقبت های ویژه بهداشتی، آموزش خانواده ها، پیگیری و پایش رشد کودک و مادر از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بوده و تأیید نیازمندی، شارژ بن کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده ها از جمله وظایف امداد این طرح است.

بنایی شرح داد: خیران می توانند برای کمک به تهیه سبد های غذایی بچه ها و مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه، به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری در سطح استان مراجعه و کمک های نقدی و غیرنقدی خود را اهدا کنند.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1655

به "حمایت کمیته امداداصفهان از 3هزار و 956 نیازمند مبتلا به سوءتغذیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت کمیته امداداصفهان از 3هزار و 956 نیازمند مبتلا به سوءتغذیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید