جوک نماینده جنگجوی نیسان در گروه مرگ!

به گزارش مجله مدیاپلیر، نیسان جوک ابتدا در سال 2009 به شکل کانسپت رونمایی شد و پس از گذشت یک سال، در مارس 2010 میلادی عرضه آن شروع گشت. این کراس اوور ژاپنی در سال 2010 پیروز به ثبت رکورد مناسب فروش شد (در ماه نخست فروش یعنی در ماه ژوئن 10943 عدد نیسان جوک به فروش رسید). همین عامل باعث شد نیسان تا مدت ها دست به ترکیب آن نزند و صرفاً به فیس لیفتی جزئی در سال 2014 بسنده کند.

جوک نماینده جنگجوی نیسان در گروه مرگ!

به گزارش روزنامه هفت صبح، پایان در سال 2019 نسل دوم این خودرو معرفی گردید. جوک در سه تیپ اسکای پک، اسپورت و پلاتینیوم و در مدل های 2016 و 2017 در بازار ایران موجود است. قیمت این خودرو در بازار بین 710 میلیون تا یک میلیارد است. در ادامه نقاط قوت و ضعف مدل اسکای پک که مدل پایه جوک محسوب می گردد، مورد آنالیز قرار می گیرد.

چرا بخریم؟

طراحی جذاب: نیسان جوک بر پایه پلتفرم B رنو نیسان ساخته شده است. این همان پلتفرمی است که خودرو هایی مانند نیسان میکرا، داتسون GO، رنو کپچر، رنو کلیو، رنو سیمبل و رنو توئینگو روی آن ساخته شده اند. با این حال این پلتفرم به اصطلاح به خوبی روی جوک نشسته و ظاهری مدرن و چشم نواز به آن بخشیده است که در کمتر خودرویی در این بازه قیمتی می توان آن را مشاهده کرد.

ایمنی بالا: با مجهز بودن به سیستم های ABS , EBD, ESP، کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده ای، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم کنترل دینامیکی نیسان (NDCS) و کروز کنترل جوک توانسته 5 ستاره ایمنی از موسسه NCAO بگیرد. همچنین از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا چهار ستاره دریافت نموده است.

کیفیت ساخت بالا: در این بازه قیمتی با کراس اوور هایی روبه رو هستیم که پس از سه ماه استفاده به سروصدا می افتند و با کیفیت عایق بندی ضعیف به راحتی صدای موتور را به داخل کابین راهنمایی می نمایند. جوک از این نظر خودرویی باکیفیت است و حتی نسبت به کپچر و داستر نیز کابینی آرام تر دارد.

چرا نخریم؟

پیشرانه ضعیف: نیسان جوک پلاتینیوم و اسکای پک که پیشرانه ضعیفی دارای 1598 سی سی حجم را زیر کاپوت خود دارند که 117 اسب بخار نیرو و 158 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. شتاب آن 11.5 ثانیه و حداکثر سرعتش هم 170 کیلومتر بر ساعت است که راضی نماینده نیست. رقبای چینی جوک هم می توانند به راحتی در این بخش برای آن کری بخوانند.

فضای کم کابین: در بخش عقب، سرنشینان عقب نیسان جوک بدون شک با مشکل روبه رو خواهند شد. یکی از این مسائل فضای کم سرنشینان عقب به خصوص در قسمت قرارگیری پا ها است. فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان عقب در حد یک خودرو هاچ بک است و اصلا شباهتی به خودرو های کراس اوور یا شاسی بلند ندارد.

طراحی بد جایگاه ها: ناراحتی سرنشینان عقب نیسان جوک تنها به کمبود فضا منتهی نمی گردد. احساس خستگی و کوفتگی پس از نشستن روی جایگاه های عقب این خودرو که از اصول ارگونومیک پیروی نمی نمایند، یکی دیگر از معایب مطرح شده در طراحی کابین نیسان جوک است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 942

به "جوک نماینده جنگجوی نیسان در گروه مرگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوک نماینده جنگجوی نیسان در گروه مرگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید