جای پژوهش در اقتصاد آذربایجان غربی خالی است

به گزارش مجله مدیاپلیر، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان غربی گفت: پیوند صنعت و دانشگاه حلقه مفقوده در استان است.

جای پژوهش در اقتصاد آذربایجان غربی خالی است

بهنام شهدی امروز 30 آذرماه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران وفناوران برگزیده استان که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزار گردید، اضافه نمود: تا به امروز متاسفانه در صنعت استان از ظرفیت پژوهشگران استفاده نشده و یکی از حلقه های مفقوده استان پیوند صنعت و دانشگاه است.

شهدی بابیان اینکه پژوهش برای توسعه و تعالی یک کشور سنگ بنا است، توضیح داد: در حال حاضر کلیه کشورهای توسعه یافته برای رسیدن به توسعه پایدار و داشتن مزیت رقابتی به داشتن پژوهش اذعان نموده اند.

وی اظهار کرد: متاسفانه جای خالی پژوهش در اقتصاد استان مشاهده می گردد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با گذشت 40سال از انقلاب اسلامی صندلی علم و پژوهش درکشور ارتقا یافته است،یادآورشد: برای داشتن پژوهش کاربردی و تاثیر گذار احتیاج است که سرمایه گذاران و بخش خصوصی به این حوزه ورود نموده و صنعتگران از ظرفیت دانشگاهیان استفاده نمایند.

به گزارش خبرنگاران، شهدی ادامه داد: زیست بوم مالی جهان درحال تغییر بوده و پژوهشگران و محققین بازیگران اصلی اقتصاد جهان هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 214

به "جای پژوهش در اقتصاد آذربایجان غربی خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای پژوهش در اقتصاد آذربایجان غربی خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید