تشدید تنش میان مسکو و لندن

به گزارش مجله مدیاپلیر، خبرگزاری خبرنگاران- روسیه خاطرنشان کرد اختلاف و تنش درباره ناوشکن انگلیسی در دریای سیاه ممکن است به تقابل نظامی بین دو کشور منجر گردد.

تشدید تنش میان مسکو و لندن

به گزارش خبرنگاران و به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سفیر روسیه در انگلیس ضمن تأیید متشنج شدن روابط مسکو و لندن اظهار داشت اختلاف و تنش درباره ناوشکن انگلیسی در دریای سیاه ممکن است به تقابل نظامی بین دو کشور منجر گردد.

وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: اقدامات انگلیس در موضوع ناوشکن دیفندر Defender تحریک آمیز بوده و هدف تمرینات مشترک ناتو و اوکراین، بی ثبات کردن مرز های روسیه است.

وزارت امور خارجه روسیه بعلاوه اظهار داشت ناتو و لندن در موضوع ناوشکن انگلیسی دیفندر در دریای سیاه، عمدا کانال های ارتباطی با روسیه را مسدود کردند.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر سفیر انگلیس در مسکو را احضار کرد و هشدار داد در صورت تکرار اقدامات تحریک آمیز اینچنینی در آینده، انگلیس مسئول نتایج احتمالی خواهد بود، این هشدار بعلاوه به وسیله الکساندر گروشو معاون وزیر امور خارجه روسیه در حین مشارکت در نشست امنیت بین المللی مسکو تکرار شد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با درک خطر این اقدام علیه امنیت اتحادیه اروپا و کشور های عضو این اتحادیه، خواهان مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شدند البته لهستان و کشور های حوزه دریای بالتیک به تحریک آمریکا و انگلیس به شدت با این دعوت مخالفت کردند.

انگلیس و آمریکا مخالف الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه هستند و این اقدام را غیر قانونی می دانند و به همراه دیگر کشور های اروپایی از اوکراین حمایت می نمایند این درحالیست که روسیه مخالف این امر است و شبه جزیره کریمه را جزو اراضی خود می داند.

دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس حامی موضع آمریکا در مخالفت با پیمان چین و روسیه است و به سرعت از سیاست های آمریکا در این زمینه حمایت می نماید که بسیاری از تحلیلگران راهبردی انگلیس این اقدام را اقدامی جسورانه و حساب نشده می دانند که مسلما عواقب خوبی نخواهد داشت.

لازم به ذکر است روزنامه اینترنتی رای الیوم هم با اشاره به افزایش بی سابقه تنش در دریای سیاه به دلیل ورود غیر قانونی ناوشکن انگلیسی به آب های منطقه ای روسیه نزدیک سواحل شبه جزیره کریمه و هشدار روسیه به انگلیس نوشت: اختلافات روزافزون انگلیس و روسیه در دریای سیاه ممکن است به یک درگیری نظامی و چه بسا به یک جنگ جهانی تبدیل گردد.

روز پنج شنبه سوم تیر ناوشکن انگلیسی از نزدیک کریمه در دریای سیاه گذشت. روسیه اظهار داشت ناوشکن بریتانیایی وارد آب های این کشور شده و از این رو اقدام به شلیک هشدار نموده و بعلاوه یک فروند جنگنده روس هم راستا ناوشکن انگلیسی را بمباران کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1259

به "تشدید تنش میان مسکو و لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تنش میان مسکو و لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید