ایتالیا با گواهی جعلی دیجیتال کووید مبارزه می نماید

به گزارش مجله مدیاپلیر، پلیس ایتالیا اظهار داشت، تعدادی از طرح های آنلاین ارائه شده برای فروش گواهی های جعلی دیجیتال شرایط کووید 19 یا واکسن های ادعایی ویروس کرونا را از بین برده اند.

ایتالیا با گواهی جعلی دیجیتال کووید مبارزه می نماید

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویتر، سیستم گواهی دیجیتال کووید با هدف سهولت سفر در اتحادیه اروپا از سه شنبه در هفت کشور عملیاتی شد.

این گواهی دارای یک کد QR است که نشان می دهد مسافر کاملاً واکسینه شده یا اخیراً از عفونت کووید 19 بهبود یافته است یا تست منفی دارد.

به همین دلیل، پلیس ایتالیا اظهار داشت که آنها تعدادی از طرح های آنلاین ارائه شده برای فروش گواهی های جعلی دیجیتال شرایط کووید 19 یا واکسن های ادعایی ویروس کرونا را از بین برده اند.

در بیانیه پلیس آمده است، تحقیقات با هماهنگی دادستانی جرایم اینترنتی در میلان نشان داد که هزاران نفر آماده پرداخت هزینه گواهی های جعلی هستند.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه یک گواهینامه دیجیتال کووید 19 راه اندازی کرد که برای یاری به شهروندان در سفر به اتحادیه 27 کشور و گگرددن گردشگری تابستانی طراحی شده است.

کمیسیون اروپا می گوید که این سیستم احتمالا از یک ژوئیه در تمام 27 کشور عضو این اتحادیه اجرایی گردد.گواهی سبز دیجیتال پس از دو ماه آنالیز و آماده سازی با توجه به اینکه احتیاجمند هماهنگی بین 27 کشور بود، ایجاد شد. این گواهی دارای ویژگی های امنیتی برای تایید صحت داده ها است. کمیسیون اروپا می گوید که به علت نگرانی درباره حریم خصوصی، داده های این سیستم در هیچ جا نگهداری نخواهد شد.

این گواهی دارای یک کد QR است که نشان می دهد مسافر کاملاً واکسینه شده یا اخیراً از عفونت کووید 19 بهبود یافته است یا تست منفی دارد.

پلیس گفت که آنها کنترل 10 کانال در سرویس پیغام رمزگذاری شده تلگرام را که به حساب های ناشناس در بازارهای به اصطلاح دارک وب مرتبط بود، به دست آوردند که از این طریق امکان تماس با فروشندگان وجود داشت که احتیاج به پرداخت ارز رمزپایه داشتند.

قیمت ها هم از 110 تا 130 یورو (130-155 دلار) برای یک بسته کامل جعلی بود؛ بعضی از خریداران این بسته ها از خارج از اتحادیه اروپا آمده بودند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1233

به "ایتالیا با گواهی جعلی دیجیتال کووید مبارزه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا با گواهی جعلی دیجیتال کووید مبارزه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید