انقلابی خیره کننده در کنفرانس های ویدیویی ، حضور فیزیکی سخنران در چند نقطه از جهان

به گزارش مجله مدیاپلیر، پژوهشگران دانشگاه کویین کانادا نوعی سیستم جدید ابداع کرده اند که می تواند حضور فیزیکی یک فرد را از طریق سیستم های هولوگرام به چند نقطه از جهان انتقال دهد.

انقلابی خیره کننده در کنفرانس های ویدیویی ، حضور فیزیکی سخنران در چند نقطه از جهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، این سیستم جدید می تواند افراد را همزمان به چند نقطه از جهان انتقال دهد.

بسکمک از ما در طول زندگی خود بارها تلاش کرده ایم تا حداقل یک بار کنفرانسی ویدیویی ترتیب دهیم. اما کنفرانس های ویدیویی اغلب شامل تصویری از ما است که شاید حتی بی کیفیت باشد.

اما اگر ماجرا مثل فیلم های تخیلی باشد چه؟ یعنی اگر بتوانید به شکل فیزیکی از طریق امواج به مکان کنفرانس مهاجرت کنید چه خواهید کرد؟

پژوهشگران دانشگاه کویین در کانادا اخیرا سیستمی را به نام TeleHuman 2 راه اندازی کرده اند که به عنوان اولین سیستم کنفرانس ویدیویی واقعی هولوگرافی شناخته می شود. این طرح به افراد اجازه می دهد در جریان کنفرانس ویدیویی با فیزیک کامل حضور داشته باشند.

اگر فیلم های جنگ ستاره ای را دیده باشید، پرنسس لیا را به عنوان یک نمونه هولوگرام به خاطر دارید. سال ها پیش ایده اینکه بتوانید خودتان را به موقعیت دیگری منتقل کنید، چیزی در حد فیلم های علمی تخیلی بود.

اما اکنون به لطف تیم پژوهشی دانشگاه کویین شرایط تغییر کرده است. مدیر این پژوهش می گوید. ما در نهایت می توانیم مردم و البته اشیا را با کمک یک هولوگرام در اینترنت در فاصله زمانی بسیار کمی جا به جا کنیم.برای این کار نه نیازی به کلاه یا لباس خاصی است و نه شرایط پیچیده ای.

این سیستم با استفاده از یک دوربین های حرفه ای از فرد یا اشیا تصاویری 3D می گیرد . این کار با کمک یک حلقه پروژکتور های هوشمند انجام می شود که اطراف یک غلاف استوانه ای قرار دارند.

دوربین ها یک تصویر را از تمام زاویه های شیء یا انسان گرفته و آنها را به پروژکتورهایی منتقل می کنند، که هولوگرام را به لوله متصل می کند، و در نهایت تصویر را انتقال همزمان می دهد. در حال حاضر این طرح در مرحله آزمایشی قرار گرفته است، اما تیم سازنده امیدوارند به زودی سیستم خود را به شکلی حرفه ای تر وارد جریان استفاده کنند.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 89

به "انقلابی خیره کننده در کنفرانس های ویدیویی ، حضور فیزیکی سخنران در چند نقطه از جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلابی خیره کننده در کنفرانس های ویدیویی ، حضور فیزیکی سخنران در چند نقطه از جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید