کلاه خودهای نظامی به زودی به فناوری رسانش استخوانی صدا مجهز خواهند شد

به گزارش مجله مدیاپلیر، حتما با فناوری رسانش استخوانی صدا که در عینک های هوشمند گوگل هم به کار رفته بود آشنایی دارید، هر چند گوگل در نهایت استفاده از این فناوری در عینک های خود را کنار گذاشت اما ظاهرا این فناوری راه خود را همچنان ادامه می دهد و به زودی شاهد به کارگیری آن در صنایع و تجهیزات نظامی خواهیم بود.

کلاه خودهای نظامی به زودی به فناوری رسانش استخوانی صدا مجهز خواهند شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، سامانه های رسانش استخوانی اکنون دوره تکامل و توسعه خود را سپری می نمایند و شرکت BAE Systems می خواهد این فناوری را برای سربازان حاضر در میدان های نبرد به کار ببرد. کلاهی که آن ها می خواهند بر پایه فناوری مشابه در هدفون های رسانش استخوانی صدا بسازند این قابلیت را دارد که در پر سروصداترین شرایط میدان های نبرد دستورات و فرمان های لازم را به گوش آن ها برساند البته بدون اینکه به علت صدای بلند، به گوش سربازان آسیبی وارد گردد!

در حقیقت با بهره گیری از فناوری رسانش صدا با استخوان امواج صوتی به لرزش هایی تبدیل می شوند که به وسیله استخوان جمجمه ای فرد به حلزون گوش فرد می رسد و در واقع پرده صماخ را به این روش دور می زند. احتمالا از زیست شناسی دوره دبیرستان به خاطر دارید که کار پرده صماخ به لرزش درآوردن حلزونی است که با این فناوری مستقیما خود حلزونی تحریک شده و اعصاب شنوایی می توانند پیغام را از این طریق به مغز برسانند تا فرایند شنیدن رخ دهد.

فناوری نظامی این کلاه ها هم با بهره گیری از فناوری پیشرفته تجاری و به صورتی بالای گوش فرد قرار بگیرد ساخته خواهد شد و به گفته شرکت BAE کل این سامانه ابعادی در حد یک سکه خواهد داشت و مسئله ای در وزن یا حجم کلاه نظامی ایجاد نخواهد کرد.

میدان جنگ یکی از پرسروصدا ترین محیط هایی است که انسان می تواند تجربه کند و قرار گرفتن در این محیط بدون دسترسی به دستورات و اطلاعات دقیق از شرایط، بسیار خطرناک خواهد بود. با بهره گیری از این سامانه می توان گوش های خود را با محافظ های صوتی بپوشانند تا سروصدای محیط مانع تمرکز یا مایه آسیب به گوش آن ها نگردد.

بعلاوه نمونه اولیه این ابزار نظامی در نمایشگاه تجهیزات امنیتی و دفاعی لندن در سال 2015 میلادی به نمایش عایدی.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1279

به "کلاه خودهای نظامی به زودی به فناوری رسانش استخوانی صدا مجهز خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاه خودهای نظامی به زودی به فناوری رسانش استخوانی صدا مجهز خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید