اظهارات مسئول سیاست خارجی اروپا درباره سرنوشت برجام ، در ایفای تعهدات برجامی پیروز نبوده ایم

به گزارش مجله مدیاپلیر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که کوشش می نماید، اروپا به وسیله سازوکار اقتصادی اینستکس که تا کنون نتیجه بخش نبوده است، برجام را حفظ کند.

اظهارات مسئول سیاست خارجی اروپا درباره سرنوشت برجام ، در ایفای تعهدات برجامی پیروز نبوده ایم

با ما سفر کنید و با تور جمهوری چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یک شنبه در یک پنل در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تنها محدود به تعهدات هسته ای ایران در قبال سایر طرف ها نیست و دیگر کشورهای امضا کننده این توافق نیز تعهدات مالی درقبال ایران داشته اند.

بنابر گزارش یورو نیوز، بورل همچنین با اشاره به اینکه آمریکا به طور یک جانبه از برجام خارج شده است، توضیح داد که وظیفه او اقناع آمریکایی ها نیست اما کوشش می نماید، اروپا که مایل به حفظ برجام است به وسیله سازوکار اینستکس که تا کنون نتیجه بخش نبوده، این کار را (حفظ توافق) به پیش ببرد.

وی در ادامه درباره درخواست طرف ایرانی از اروپایی ها در زمان خروج آمریکا از برجام گفت: آنها از ما خواستند که به تعهداتمان پایبند بمانیم و خودشان نیز دست کم برای چهارده ماه این کار را کردند. اکنون دیگر ادامه نمی دهند ولی ما اروپایی ها باید قبول کنیم که در ایفای تعهدات برجامی خود پیروز نبوده ایم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح فرانسه برای برقراری تامین و کنترل امنیت تنگه هرمز، این طرح را فاقد وجاهت لازم برای رسیدن به اجماع در اتحادیه اروپا دانست و در ادامه یادآور شد: از آنجایی که بعضی کشورهای عضو اتحادیه اساسا فاقد نیروی دریایی برای اعزام نیرو هستند، این پیشنهاد پاریس مورد بازبینی نهاده شد و عملیات کنترل ترافیک در سطح هفت کشور اروپایی و بدون پرچم اتحادیه اروپا در منطقه مزبور درحال اجراست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 340

به "اظهارات مسئول سیاست خارجی اروپا درباره سرنوشت برجام ، در ایفای تعهدات برجامی پیروز نبوده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات مسئول سیاست خارجی اروپا درباره سرنوشت برجام ، در ایفای تعهدات برجامی پیروز نبوده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید